Toon posts:

Asus 9800 XT ventilators / alternatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

De 2 ventilators van mijn Asus 9800 XT videokaart maken enorm veel lawaai. Ik heb alle stof verwijderd en de ventilators met een beetje siliconespray op oorstokjes gesmeerd. In het begin maakte de kaart nog meer lawaai. Nu is het maar af en toe maar het begint serieus vervelend te worden.

Ik heb dit gevonden op het web http://www.arctic-cooling...2.php?idx=11&data=1&disc=.

Is dit goed?
Kan dit als vervanging dienen?
Zijn er betere alternatieven?
Hoe kan die 2 ventilatoren disablen?

Hopend op een spoedig antwoord.
Vriendelijke groeten

Christophe

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Artic is opzich best goed. Kijk ook eens naar de Zalman GPU koelers zoals de VF700/900

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Op de pagina waar je naar linkt staat ook een knop 'Awards'. Als je daarop klikt kom je op deze pagina. Verder kun je met Google ook wel de nodige reviews van het apparaat vinden.

Je zou ook voor de Zalman VF700-Cu kunnen gaan. Kijk op de website van Zalman voor meer informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 04-09-2006 21:40 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zie nu juist dat die koeler van Artic Cooling niet past op een ASUS videokaart :(

Zijn er momenteel andere AGP kaarten die niet te duur zijn die evenwaardig zijn aan mijn huidige kaart of net ietsje beter? Ik ben namelijk van plan om begin 2007 een volledig nieuw systeem aan te schaffen. Nu heb ik daar het budget niet voor. Een AGP kaartje tussen de 100 - 150 euro wil ik nu nog wel aanschaffen. Is een ATI X1600 een deftige kaart?

Vriendelijke groeten
Christophe

• PilatuS
  • Niet online
Een 6600GT of 6800GT zijn ook wel leuke kaartjes. Of een geunlockte 6800LE. Al die kaarten zitten zo rond het bedrag wat jij wilt uitgeven maar zijn wel wat sneller dan de 9800XT

Verwijderd

Zet er gewoon een Zalman VF700 / 900 op. Bespaar je je nu een hoop geld i.p.v. een nieuwe AGP videokaart te kopen (6800 GS bijv) die je bij je upgrade niet meer kan meenemen. Monteren van een zalman is doodsimpel. Je kan op de zalman site (www.zalman.co.kr) een flash filmpje bekijken over hoe het erop wordt gezet.

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
De Zalman VF700-Cu is idd een goed alternatief voor die standaard (brakke) koeler van de 9800XT.
Draait hier al langer dan een jaar zonder problemen en is nog veel stiller ook. Als je volgend jaar voor een nieuw systeem gaat dan zou ik voor die koeler gaan ipv een nieuwe graka ;)

Ik heb zelf laatst een nieuw systeem aangeschaft en ook hier ben ik niet tevreden over de koeler van de graka (ax1900xt) Ik snap niet dat fabrikanten niet wat meer de nadruk leggen op de koelers :(

Daily driver; MB R171 SLK280

• PilatuS
  • Niet online
Het is idd wel zo dat het best zonde is om nu nog een AGP kaart te kopen. De 9800XT is niet echt snel maar als je er nog maar ff mee wilt doen voldoet ie prima.

Opzich is de koeler van de X1900XT best goed. Zit toch aardig wat koper in en is best over na gedacht. Het is alleen een kaart die erg heet wordt en dus ook moeilijk goed te koelen is. Zelfs een VF700/900 heeft het zwaar om de kaart een beetje koel te houden.

Gelukkig bestaat er waterkoeling :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
De 9800XT is nog een prima kaart voor de niet veeleisende gebruiker! De 9800XT kan ook prima gekoeld worden met een VF700/900-CU :)

Pilatus, je bent een beetje bevoorrecht met je waterkoeling ;) Het gaat hier even om luchtkoeling, ik zou ook alles waterkoelen als het kon hehe

Instagram / YouTube

Pagina: 1