Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet met Dell Axim x50 i.c.m. Nokia 6230i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Axim x50, die ik graag via mijn Nokia 6230i zou willen koppelen aan het internet.
Kan iemand me vertellen wat ik precies moet instellen op de Axim, en wat precies op de Nokia, om zulks voor elkaar te krijgen.

Dan hoorde ik in de wandelgangen, dat je zo'n x50 ook kunt uitrusten met een Wifi-tool.
Weet iemand hoe dat werkt?

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 12:39
Hallo,

ik heb zelf een Axim X51v, via nokia 6230i. Lijkt er veel op, maar garanties dat mijn instellingen werken zijn er dus niet. Belangrijkste verschil is geloof ik dat de X50v nog geen Windows Mobile 5.0 draait, maar WM2003 (?). Ik geef maar wat data, in de hoop dat je er wat aan hebt.

Het is aardig wat werk, met diverse instellingen en accounts. Eerst mijn 'hoofdlijn':
Axim x51v verbindt met Nokia 6230i via bluetooth. Daar zit de modem in, die een GPRS data verbinding opzet. Vervolgens bij Orange een zogeheten "Orange World" account.

Meest subtiele instelling zit op de Axim. Je moet een nieuwe modem verbinding maken, die "inbelt" naar nummer *99#.
Daarnaast een niet direct voor de hand liggende: de 'modem dial string'. Weet niet in hoeverre dit 'universeel' is, maar opnieuw mijn instelling: +cqdcont=1,"IP","internet","",0,
(letterlijk alles na de : )

De meeste andere settings zijn meer voor de hand liggend. Op de Nokia heb ik niet zo veel bijzonders in moeten stellen.

Kijk maar hoever je hier mee komt.

Bart