Cpu draait te langzaam

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 09:07
Hey mede tweakers.

here is the story...

ik heb mijn cpu geugrade van een p4 1.8 naar een 3,06 northwood (komt uit mijn laptop). deze upgrade is op een p4r8l. dit is een moederbord die in een pundit-r zit.

nu geeft die aan dat die op 1,6 ghz draait, en krijg hem voor geen mogelijkheid op 3,06.
CPU-Z geeft ook een M bij het cpu plaatje.(van dat het een Mobile CPU is) kan ik die cpu wel gewoon krijgen op 3,06 in dit mobo,zodra ik hem ga primen of een pi-test laat draaien gaat die ook niet harder lopen dan de 1,6.de support site van asus geeft vrij weinig info. en onze beste vinddienst google zegt ook niet veel.

iemand van jullie een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de FSB wel goed ingesteld? Waarschijnlijk staat hij op 100 terwijl hij hoger moet.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 05:29
Handleiding van je moederbord?

Of in de bios de FSB handmatig aanpassen, of een jumpertje omzetten, op het bord zelf.

• CarJunkyXL
dat soort dingen kan ik niet instellen. de bios is echt een barbebone bios. oftewel...je kent er geen r*k mee ;)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Vaak zijn dat branded bios'en, zoals Compaq die vroeger ook had, welke geflashed konden worden naar een volledige Award bios, waarna alle opties beschikbaar waren.

Dit omdat de hardware vaak niet gewijzigd werd.
Wat je kunt doen is uitzoeken waar jou branded bios op is gebasseerd, en daarna dat ding flashen, op eigen risico uiteraard.

• CarJunkyXL
maar is toch raar dat het gewoon een losse barebone is, zodat je er nog een cpu,hdd,mem,dvd in kan doen en dan klaar ben.... en dat ze dan beperkingen erop gooien net zoals compaq inderdaad vroeger deed?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Begin eens met de volledige specs. Als je softwarematig geen opties hebt ,maar de CPU word wel ondersteund volgens de handleiding dan moet je even kijken of er een vermelding staat van eventuele jumpersettings.

[ Voor 0% gewijzigd door Herby op 05-09-2006 15:17 . Reden: typo ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
De Pundit-R support tot en met 3.2 GHz (Northwood/Prescott). Dus het zou geen probleem mogen zijn. FSB support voor 800/533/400 Mhz.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Marck21 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:21:
De Pundit-R support tot en met 3.2 GHz (Northwood/Prescott). Dus het zou geen probleem mogen zijn. FSB support voor 800/533/400 Mhz.
Vallen daar de Mobile CPU's ook onder? Mobile CPU's draaien in rust vaak op een lagere snelheid, en pas als ze het wat drukker krijgen gaan ze op volle snelheid draaien. Dit moet echter wel ondersteund worden door OS/mobo of eventueel aangestuurd worden door andere software. Misschien dat dit niet ondersteund word of dat de benodigde software niet geinstaleerd is, aangezien de CPU in principe wel werkt, maar niet overgaat op een hogere snelheid?

Ik ben overigens niet erg bekend met Intel, dus ik kan er best naast ziten.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
dit is dus een pentium 4 mobile met advanced speedstep, de MP is op de meeste desktop borden gelocked op 16.

als je een bios hebt die je pentium 4 mobile accepteert, en dus EIST ondersteunt zal je multiplier wel de juiste waarde worden.

de meeste desktop bordjes ondersteunen geen EIST , de asus P4C800 deluxe al zeker niet (heb een p4 mobile op dat bord)

probeer ook de spanning die je cpu krijgt aan te passen, ik denk dat je mobo 1.6 volt levert terwijl je processor maar 1.3 nodig heeft.

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1