[Vista] verwijderen folder oude Vista installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 10:49
Ik draai nu RC1, en wil de Windows folder van een vorige build vanuit RC1 verwijderen (deze staat op een andere HD). Als ik dit doe krijg ik tijdens het verwijderen een popup:

Folder Access Denied. You require permission from TrustedInstaller to make changes to this folder.

Hoe kan ik dit omzeilen oftewel die permissie krijgen?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Eigenaar worden (take ownership). Moet je vast ergens in kunnen stellen... denk ik.

• Cinner
Matel schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:46:
Eigenaar worden (take ownership). Moet je vast ergens in kunnen stellen... denk ik.
Okay, dat heb ik nu geprobeerd. Ik ben nu de eigenaar maar kan hem nog steeds niet verwijderen. Hij zegt nu dat ik toestemming moet hebben van Administrators om de folder te kunnen wijzigen.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Stomme vraag misschien, maar je bent wel admin? Of zit je op een user account.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Cinner
Er is maar 1 user account. Is die soms niet automatisch de admin? Zo niet, hoe kun je admin worden?

Verwijderd

Volgens mij moet het met een format wel lukken!

• Cinner
Met een format lukt alles wel maar er staat teveel data op de schijf die ik even niet kwijt wil en kan ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de Windows Clients FAQ staat uitgelegd hoe je ownership pakt in Windows XP - dit is niet echt veranderd in Vista behalve dat je eerst door een UAC prompt heen moet :)

• Cinner
Met het veranderen van de Ownership kom ik er ook niet uit. Mijn account is een administrator account en ik heb volgens de eigenschappen van de map 'full privileges', maar nog steeds zegt hij tijdens het verwijderen van de map dat ik toestemming van mezelf moet hebben 8)7 UAC uitzetten maakt ook geen verschil.

• Cinner
Het is gelukt! Gewoon een nieuwe map aanmaken, de folders die niet verwijderd kunnen worden daarin plaatsen, en deleten maar :)
Pagina: 1