Hallo allemaal,
Op dit moment gebruik ik een Terratec Phase 22 (pci geluidskaart) en heb deze met 3 meter audio kabel op mijn NAD 320BEE aangesloten en het geluid wat uit mijn Hepta Gems MKII (aangevuld met een Shiva sub) komt bevalt me redelijk goed.
Ik luister alleen stereo en alle muziek draai ik vanaf mijn pc. Meestal Lossles formaat of mp3's met een hoge bitrate.
Ik ben op zoek naar een externe geluidsbak om de volgende redenen:
De m-audio Firewire Audiophile

of de Terratec Phase 24FW

De M-Audio is een stuk uitgebreider (meer inputs bijvoorbeeld) en ook duurder (€300,-) ten opzichte van de Terratec (€230,-) maar daar gaat het mij niet om... Ik wil de beste geluidskwaliteit in stereo.
de €300,- is wel mijn max wat budget betreft.
usb is ook een optie, maar omdat daar met enige regelmaat topics over zijn met storingsproblemen lijkt mij FW een betere keuze
Op dit moment gebruik ik een Terratec Phase 22 (pci geluidskaart) en heb deze met 3 meter audio kabel op mijn NAD 320BEE aangesloten en het geluid wat uit mijn Hepta Gems MKII (aangevuld met een Shiva sub) komt bevalt me redelijk goed.
Ik luister alleen stereo en alle muziek draai ik vanaf mijn pc. Meestal Lossles formaat of mp3's met een hoge bitrate.
Ik ben op zoek naar een externe geluidsbak om de volgende redenen:
- Mijn phase 22 heb ik eens op een ander moederbord gehad (met Sata) en daarop stoort deze. Nu ben ik zelf aan een nieuwe pc toe en ontkom niet meer aan Sata aansluitingen... dus zoek ik het in een externe geluidskaart.
- De signaalweg van de audio kabels (met cinch aansluitingen) van geluidskaart naar versterker zijn te lang. Daarom beter een langere fireWire kabel en hoogwaardige korte connectors naar de versterker.
- Het is weer eens tijd voor iets beters
De m-audio Firewire Audiophile

of de Terratec Phase 24FW

De M-Audio is een stuk uitgebreider (meer inputs bijvoorbeeld) en ook duurder (€300,-) ten opzichte van de Terratec (€230,-) maar daar gaat het mij niet om... Ik wil de beste geluidskwaliteit in stereo.
de €300,- is wel mijn max wat budget betreft.
usb is ook een optie, maar omdat daar met enige regelmaat topics over zijn met storingsproblemen lijkt mij FW een betere keuze