[advies] m-audio Firewire Audiophile of Terratec Phase 24FW

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Hallo allemaal,
Op dit moment gebruik ik een Terratec Phase 22 (pci geluidskaart) en heb deze met 3 meter audio kabel op mijn NAD 320BEE aangesloten en het geluid wat uit mijn Hepta Gems MKII (aangevuld met een Shiva sub) komt bevalt me redelijk goed.
Ik luister alleen stereo en alle muziek draai ik vanaf mijn pc. Meestal Lossles formaat of mp3's met een hoge bitrate.

Ik ben op zoek naar een externe geluidsbak om de volgende redenen:
  • Mijn phase 22 heb ik eens op een ander moederbord gehad (met Sata) en daarop stoort deze. Nu ben ik zelf aan een nieuwe pc toe en ontkom niet meer aan Sata aansluitingen... dus zoek ik het in een externe geluidskaart.
  • De signaalweg van de audio kabels (met cinch aansluitingen) van geluidskaart naar versterker zijn te lang. Daarom beter een langere fireWire kabel en hoogwaardige korte connectors naar de versterker.
  • Het is weer eens tijd voor iets beters :)
Ik heb 2 opties in gedachten.
De m-audio Firewire Audiophile
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.nl/images/fwap4k.jpg

of de Terratec Phase 24FW
Afbeeldingslocatie: http://produceren.terratec.net/images/products/PHASE24FWfront350.jpg

De M-Audio is een stuk uitgebreider (meer inputs bijvoorbeeld) en ook duurder (€300,-) ten opzichte van de Terratec (€230,-) maar daar gaat het mij niet om... Ik wil de beste geluidskwaliteit in stereo.
de €300,- is wel mijn max wat budget betreft.

usb is ook een optie, maar omdat daar met enige regelmaat topics over zijn met storingsproblemen lijkt mij FW een betere keuze

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik ben er ook wel in geïnteresseerd. Ik gebruik een notebook, dus een interne kaart is een no-go ;).

Verder heb ik dezelfde versterker, en luister ik ook alleen stereo :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom alleen deze twee? Er zijn zoveel meer kaarten..

Zoek ook ff wat RMAA metingen van de kaartjes. Altijd handig om te vergelijken.

[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 05-09-2006 13:08 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Kijk ook een naar de Behringer F-CONTROL AUDIO FCA202, dat is wellicht ook een goeie optie; een goeie interface met een uiterst scherpe prijs (ong 100 eu)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kaajee schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:59:
Kijk ook een naar de Behringer F-CONTROL AUDIO FCA202, dat is wellicht ook een goeie optie; een goeie interface met een uiterst scherpe prijs (ong 100 eu)
Dat ding doet het in tests helaas behoorlijk beroerd.

• Shutdown98
Het hoeven niet alleen deze 2 te zijn...
Maar deze merken ken ik en leveren goede producten. Als er een beter alternatief is (lees betere geluidskwaliteit) voor hetzelfde geld... Tell me about it... :)

Ik zit nu op mijn werk, maar ga vanavond wel ff zoeken naar RMAA metingen... al weet ik niet zo hoe ik die zou moeten interpreteren... :?

[ Voor 25% gewijzigd door Shutdown98 op 05-09-2006 16:41 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
deepspace schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:03:
[...]

Dat ding doet het in tests helaas behoorlijk beroerd.
O, zal best weet ik niet.
Ik lees hier het volgende:
"It's outstanding how the Behringer unit was close to the more expensive interfaces in sound quality terms. I doubt that anyone would be disappointed by the sound quality. There's room for more, but for the money you pay for it I seriously doubt there's anything else better."

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk.. Andere reviews komen tot een totaal andere conclusie ;)

• Shutdown98
deepspace schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:30:
Leuk.. Andere reviews komen tot een totaal andere conclusie ;)
Maar kun je me wat andere kaarten noemen Deepspace... Kan ik daar eens induiken en wat vergelijken.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bijvoorbeeld deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.echoaudio.com/Products/FireWire/AudioFire2/audiofire2_front.jpg

Of de E-Mu 0404 USB 2.0:

Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/headers/prod15185_hdr_1_1_70.jpg

Alleen is die USB en geen FW :)

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:22
Shutdown98 schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:43:

De M-Audio is een stuk uitgebreider (meer inputs bijvoorbeeld) en ook duurder (€300,-) ten opzichte van de Terratec (€230,-) maar daar gaat het mij niet om... Ik wil de beste geluidskwaliteit in stereo.
de €300,- is wel mijn max wat budget betreft.
De M-Adudio Firewire Audiophile kost trouwens bij feedback.nl €225,00, scheelt toch weer 75 euro.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Edirol heeft ook nog leuke kaartjes. Ik heb bijvoorbeeld de UA-25. Maar met namelijk omdat ie mic input heeft en balanced in- en output :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mjah, daar heb je niet zoveel aan :) Shutdown98 wil vast niet meezingen, en de 320 bee heeft geen balanced inputs.

• Shutdown98
eamelink schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:38:
Mjah, daar heb je niet zoveel aan :) Shutdown98 wil vast niet meezingen, en de 320 bee heeft geen balanced inputs.
Nou... ik mag graag meebléren :) maar gebruik daar geen mic voor
en balanced inputs zijn idd niet aan de orde, maar dat maakt niet uit.. Die hebben de Phase 22 die ik nu heb ook. Kun je gewoon aansluiten. Ik ga de andere opties ff bekijken.

Delen jullie mijn overweging om voor FW te kiezen in plaats van usb? of maakt het niet uit?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Shutdown98 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:12:
Delen jullie mijn overweging om voor FW te kiezen in plaats van usb? of maakt het niet uit?
Maakt niet veel uit denk ik.

• Shutdown98
de-cvd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:16:
[...]

De M-Adudio Firewire Audiophile kost trouwens bij feedback.nl €225,00, scheelt toch weer 75 euro.
Dat is idd niet gek...
Ben ook wel gecharmeerd van de echo audiofire 2. Geen toeters en bellen (dus niet mee betalen voor dingen die ik toch niet nodig heb) en heeft betere specs (Dynamic Range: 114dB A-weighted) als de andere.
Bovendien zijn de nieuwste drivers van 22-8-2006, is het mogelijk firmware upgrades te doen en zijn ze bezig met x64 drivers (dat laatste is overigens niet al te vlot... want ze zijn er nog niet...)

Heeft iemand mischien (luister) ervaringen met dit apparaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Shutdown98 op 06-09-2006 15:40 ]

• Shutdown98
Ik heb overigens de volgende mogelijkheid bedacht...

Mijn NAD heeft een mogelijkheid om voor en eindtrap te scheiden.
Ik kan nu de externe kaart direct de eind trap laten aansturen als er een volume knop opzit.
Als er 1 extra analoge ingang op zit is dat voor mij voldoende (hebben ze allemaal wel).
Ik las in een tetst van de NAD dat als je die voor-eindtrap brug verving door een vergulde dat daar de geluidskwaliteit behoorlijk van verbeterde.
Nu haal ik de hele voortrap uit de signaalweg dus daar verwacht ik wel wat van :)

Ik neem waarschijnlijk toch de M-audio.
Vanwege de vergulde cinch stekkers waar ik gewoon goede audio kabels op kan pluggen (heb nog goede liggen). Hoef ik ook niet te solderen. Bovendien heeft ie een extra lijn ingang en een volume knop.
thnxs voor jullie input!
Pagina: 1