[XP] Remote desktop wil niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik heb een nieuw MCE systeem dat alleen aan een CRT tv hangt. Ik wil op dat systeem remote inloggen vanaf een andere computer die XP draait om downloads te beheren en muziek aan te zetten ed. Beide systemen hangen aan een router die met DHCP ip's toewijst.
Dus ik heb remote desktop aangezet op de MCE bak en een user aangemaakt met password. Als ik nu probeer in te loggen op het ip adres van de MCE bak en username en pasword geef, krijg ik de melding:
local policy does not allow to logon interactively.

Nou heb ik al een tijdje rond zitten lezen, maar ik ben niet zo'n netwerk guru en ik snapte er weinig van. Wat iig niet lukt is users toevoegen op de MCE bak die in mogen loggen, zoals hier beschreven staat. Ik kan alleen maar users toevoegen van location Jag, wat de computernaam van de MCE bak is.
Maar logischer leek het me, dat het een netwerk policy instelling is op de XP computer, maar ik snap dan niet welke.

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Zit het 'm in de firewall? Poort 3389 moet open staan... Verder moeten alle users een password hebben.

Verwijderd

ERIKvanPAASSEN schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:53:
Zit het 'm in de firewall? Poort 3389 moet open staan... Verder moeten alle users een password hebben.
* Alle users die remote moeten kunnen inloggen.

[edit]
Neem aan dat die MCE machine in je thuis netwerk staat ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 20:57 ]

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik vond misschien een aardig artikeltje van Microsoft via Google... Ik hoop dat je hier iets aan hebt:
http://support.microsoft.com/?kbid=289289

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Klinkt alsof de user niet lid is van de lokale administrators group of remote desktop users

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ik ken dit probleem alleen als er geen wachtwoord aan de user hangt.
Dit dus zowiezo wel instellen.

Verder ff de user lid maken van de Remote Users en van de Administrators.
Dan moet het in principe werken.
Probeer anders es het commando in "uitvoeren" : mstsc /console

Dat neemt de console sessie over.
Misschien dat Windows toch probeerd een interactive omgeving op te zetten. Dat zou niet kunnen vandaar.

Wil je trouwens remote inloggen met de user die al ingelogd is of met een andere user.
Probeer het eens met de zelfde user.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Jag
Ik neem aan dat de Windows firewall niet in de weg zit? En verder hoef ik toch geen poorten open te zetten op de router als je lokaal inlogt?
Ik heb overigens op alle betrokken accounts een password zitten.
ERIKvanPAASSEN schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:03:
Ik vond misschien een aardig artikeltje van Microsoft via Google... Ik hoop dat je hier iets aan hebt:
http://support.microsoft.com/?kbid=289289
Ow goed, die had ik nog niet gevonden, daar zou ik ermee uit moeten komen.
Alleen dat toevoegen van users: je moet toch neem ik aan de account van degene die in probeert te loggen toevoegen? Dus in dit geval een useraccount van de XP bak (en niet de MCE bak)? Want dat lukt niet, ik kan alleen users selecteren van de MCE bak, of is dat juist de bedoeling?
RammY schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:35:Wil je trouwens remote inloggen met de user die al ingelogd is of met een andere user.
Probeer het eens met de zelfde user.
Ik probeer in te loggen met de account Sanne vanaf de XP bak op de account Hinke op de MCE bak.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Jag schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:55:
[...]
Ik neem aan dat de Windows firewall niet in de weg zit?
Jawel, die zit zeker in de weg. Als je ADSL met een standaard router hebt en op de router geen gekke poorten hebt geopend zou ik lokaal de windows firewall helemaal uit zetten (dus de service disabelen).

Signatures zijn voor boomers.

• Jag
Maasluip schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:00:
[...]
Jawel, die zit zeker in de weg. Als je ADSL met een standaard router hebt en op de router geen gekke poorten hebt geopend zou ik lokaal de windows firewall helemaal uit zetten (dus de service disabelen).
Volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar weet het niet helemaal zeker of ik het op beide computers gedaan heb. Maar zou dat zo'n foutmelding geven?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Het kan aan mij liggen hoor. Maar als de firewall in de weg zit krijg je niet eens een inlogscherm te zien van de computer die je wilt overnemen :)

Deze melding krijg je als je een aantal dingen nog niet goed hebt ingesteld. Als je doet wat Rammy verteld zou het moeten werken. ;)

In de lokale policy is ingesteld dat alleen de gebruikers die in de groep "Externe Bureaublad Gebruikers" hangen en/of "Administrators" recht hebben op het remote inloggen op het systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door Rayzilt op 05-09-2006 12:14 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ben je al eens lokaal ingelogd met de betreffende gebruiker? Controleer ook via de policies of de gebruiker mag inloggen (Allow Local Logon)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Jag
Ok, dit is wat ik nu heb geprobeerd:

- ik heb de accout Sanne op de XP bak toegevoegd aan de Externe Bureaublad Gebruikers (is al administrator)
- ik heb de firewall uitgezet op de mce bak (andere stond al uit)
- ik heb in de lokale policies gekeken en aanmelden via terminal services is toegestaan
- ik heb proberen in te loggen via dat console command

En het werkt dus nog steeds niet met dezelfde foutmelding:
The local policy of this system does not allow you to logon interactively

• Jag
CAP-Team schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:18:
ben je al eens lokaal ingelogd met de betreffende gebruiker? Controleer ook via de policies of de gebruiker mag inloggen (Allow Local Logon)
Ik snap niet wat je hier bedoelt. Ik heb geen useraccount "Sanne" op de mce bak als je dat bedoelt.
Ik heb overigens wel geprobeerd de computer Sanne toe te voege bij het rijtje van logon locally op de mce bak, maar dat kan ie niet saven.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Jag schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:54:
[...]
Ik snap niet wat je hier bedoelt. Ik heb geen useraccount "Sanne" op de mce bak als je dat bedoelt.
Ik heb overigens wel geprobeerd de computer Sanne toe te voege bij het rijtje van logon locally op de mce bak, maar dat kan ie niet saven.
Welke username gebruik je om in te loggen op de MCE machine?

Welke users er op je XP bak staan is niet relevant. De user waarmee je inlogt moet een bekende user zijn op de MCE bak. (Zo kun je ook via het internet (port forwarding op je router) vanaf elke willekeurige PC dat ene account op je MCE bak beheren.)

Happy Blessings <3

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Harley538 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:12:
[...]
Het kan aan mij liggen hoor. Maar als de firewall in de weg zit krijg je niet eens een inlogscherm te zien van de computer die je wilt overnemen :)

Deze melding krijg je als je een aantal dingen nog niet goed hebt ingesteld. Als je doet wat Rammy verteld zou het moeten werken. ;)
Jaah, sorry. Ik had te vlug gelezen. Daarom postte ik ook later dat artikeltje van Microsoft nog...

• Jag
RedSoniq schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:00:
[...]

Welke username gebruik je om in te loggen op de MCE machine?

Welke users er op je XP bak staan is niet relevant. De user waarmee je inlogt moet een bekende user zijn op de MCE bak. (Zo kun je ook via het internet (port forwarding op je router) vanaf elke willekeurige PC dat ene account op je MCE bak beheren.)
Ok, dat deed het hem. Maar dat snap ik toch nog niet helemaal. Moet er nou een gelijknamige account zijn op de computer waarop je inlogt? Dus als ik inlog met de account Henk, dan moet de computer waarop ik inlog ook een account Henk hebben? Hoe kan je dan inloggen vanaf een andere computer via internet? Ik bedoel op de universiteit log ik in met mijn studentennummer, daar heb ik geen gelijknamige accounts.

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

De accounts op de PC waarop XP draait, hebben geen effect op hoe je daar inlogt via Remote Desktop op de MCE-bak.

Bijv: Op de XP-bak log je (gewoon bij Windows) in met Username1, en op de MCE-bak met Username2. Als je dan via de XP-bak op de MCE-bak wil inloggen, gebruik je de accounts op de MCE bak, dus Username2.

EDIT:
De username die je invoert bij Remote Desktop wanneer je inlogt moet dus bestaan op de Remote PC (MCE), maar dat hoeft niet op de lokale PC het geval te zijn (XP). Dus je kunt ook gewoon via een universiteits-pc inloggen, mits dat universiteitsnetwerk dat toestaat.

Denk er wel om dat als de PC via internet toegankelijk moet zijn, je poort 3389 (TCP) open zet in zowel de firewall als een eventuele router.

[ Voor 40% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 05-09-2006 21:29 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Jag schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:06:
[...]
Ok, dat deed het hem. Maar dat snap ik toch nog niet helemaal. Moet er nou een gelijknamige account zijn op de computer waarop je inlogt? Dus als ik inlog met de account Henk, dan moet de computer waarop ik inlog ook een account Henk hebben? Hoe kan je dan inloggen vanaf een andere computer via internet? Ik bedoel op de universiteit log ik in met mijn studentennummer, daar heb ik geen gelijknamige accounts.
Thuis
Je logt in via Remote desktop, oftewel, je beheert/logt in op de desktop van de MCE bak. Als je met een monitor aan de MCE bak zou zitten kun je alleen met de MCE-users inloggen. Als je dus remote inlogt op de MCE bak, kun je OOK alleen met de MCE-users inloggen.

School
Je logt in op een Domein. Binnen dat domein is jouw persoonlijke user-account door elke machine vanaf de server op te halen. Je logt dus niet in op de machine zelf, maar op de server (ongeveer jouw MCE bak, behalve dan dat het heel anders werkt ;) ).

Verschil
Thuis worden alle applicaties door de MCE bak gedraait. Tevens worden alle instellingen op de MCE bak bewaart (User account, desktop-background, etc).
Op school worden alle applicaties door de terminal gedraait (de machine die je fysiek aan kan raken). Maar worden alle instellingen op de server bewaart.

Duidelijk genoeg?

(Ps. voor de echte experts. De bewoordingen zijn vast niet 100% ok... maar de strekking lijkt me duidelijk en correct op deze manier.)

Happy Blessings <3

• Jag
ERIKvanPAASSEN schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:24:Bijv: Op de XP-bak log je (gewoon bij Windows) in met Username1, en op de MCE-bak met Username2. Als je dan via de XP-bak op de MCE-bak wil inloggen, gebruik je de accounts op de MCE bak, dus Username2.
Dit heb ik ook vanaf het begin af aan gedaan, dit leek me ook het meest logische om te doen.

Ik had dus username Sanne op de XP bak en Hinke op de MCE bak. En ik logde steeds in met Hinke, maar dat gaf dus de foutmelding "the local policy enz".
Wat ik nu heb gedaan is een account Sanne op de MCE bak aangemaakt. En inloggen met Sanne werkt dus wel. En nu nog steeds, als ik probeer in te loggen met Hinke, dan werkt het dus niet.

Iedereen bedankt voor de hulp trouwens :).

• Jag
Nou, ik ben er uit hoor, ik snap wat ik fout deed. Iemand (toevallig moderator op dit forum) die al vaker remote desktop verbindingen had ingesteld, had er ook even naar gekeken en had een nieuwe user aangemaakt (Hinke) met een password erop. Alleen had hij er een limited user van gemaakt. En ik had die niet toegevoegd aan de groep externe bureaublad gebruikers, omdat ik niet snapte wie je nou precies moest toevoegen.
Dus ik probeerde steeds in te loggen met een user die en geen administrator was en geen lid van de remote desktop users. En dan geeft ie dus de foutmelding de local policy does not allow....

Nu ga ik nog proberen het werkend te krijgen om van buiten het netwerk in te loggen. Dat poorten forwarden op de router gaat wel lukken, maar ik hoop ook dat het lukt om met zo'n inlogrequest de computer uit S3 te krijgen.
Dat zou erg handig zijn, want dan kan ik opnames starten vanaf thuis, werk of school als ik dat vergeten ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Jag op 09-09-2006 14:44 ]

Pagina: 1