LG GSA-2164 wordt gezien als CD-rom station

Pagina: 1
Acties:

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 18:28
"ineens" wordt mijn dvd brander alleen nog gezien als CD-rom station. Als ik de lade open, verschijnt er wel dvd-ram in explorer. Doe ik er een schijf in, welk soort maakt niet uit, lege CD of dvd, dan springt de stationsaanduiding naar cd-rom station.
Ik kan er dus geen dvd's meer mee maken. Ik heb de originele nero versie al opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.
Vreemd dat met de lade open, het statio wel goed herkend wordt. Aan het type dvd is niks veranderd, gewoon een spindel waarvan ik al dvd's gebrand heb.

Wie weet raad?

• Ramon 73
Ook als ik de lade sluit, zonder schijf in het station, blijft de aanduiding op dvd-ram station staan.
Het lijkt erop of het station niet goed kan bepalen wat er geladen is en dus op de laagste stand terug springt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je de IDE controllers waar het ding aanhangt eens gewoon de-installeert en vervolgens opnieuw installeert, werkt het dan wel? Grote kans dat als de drives opnieuw worden geinitialiseerd dat het dan zonder probs werkt :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Iedere brander zal standaard, zodra er een leeg schijfje in zit, overspringen op CD-ROm of DVD-ROM station, afhankelijk van of er een CD of een DVD is geladen. Leeg zal hij inderdaad DVD-RAM aangeven, aangezien dat zijn "hoogste" standaard is.
Als je met geen enkel programma kan branden, is het heel simpel, fikkertje stuk, dus terug naar de winkel er mee als er nog garantie op zit. Zo niet, nieuwe kopen, kosten je de kop ook niet meer...

• Ramon 73
Drivers heb ik eigenlijk niet, het is een externe USB 2.0 brander. Inprikken en XP laadt een driver. Bijgeleverde Nero express al opnieuw geinstalleerd en herstelpunt van een 4 maanden geleden terug gerold. Alles zonder resultaat. Morgen maar eens proberen op mijn werk-pc, en anders idd terug naar de winkel. Zit nog een half jaar garantie op dus kan niet zo moeilijk zijn :)

• Ramon 73
BredeP schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:14:
Iedere brander zal standaard, zodra er een leeg schijfje in zit, overspringen op CD-ROm of DVD-ROM station, afhankelijk van of er een CD of een DVD is geladen. Leeg zal hij inderdaad DVD-RAM aangeven, aangezien dat zijn "hoogste" standaard is.
Als je met geen enkel programma kan branden, is het heel simpel, fikkertje stuk, dus terug naar de winkel er mee als er nog garantie op zit. Zo niet, nieuwe kopen, kosten je de kop ook niet meer...
Ook met een dvd schijfje erin krijg ik cd-rom te zien.

Verwijderd

Je weet zeker dat het een DVD is he?
niet bijvoorbeeld het lege schijfje bovenop philips spindels.

• Ramon 73
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:26:
Je weet zeker dat het een DVD is he?
niet bijvoorbeeld het lege schijfje bovenop philips spindels.
Hahaha, nee hoor, gewoon een echte dvd+r van een spindel die ik al in gebruik had genomen.
Maar cd-r's uit een aangebroken spindel doen eigenlijk hetzelfde, station springt naar cd-rom en schrijven is niet mogelijk.
Hoe groot is de kans dat het een softwareprobleem is?

• Ramon 73
Vanmiddag terug naar de winkel, tenslotte nog een half jaar garantie. Ik kreeg direct een nieuwe drive. Alles was wel weer keurig ingepakt en de beschermfolies zaten nog op mijn drive.

Wel een perfecte service van Vobis Maastricht. Ik kan weer dvdtjes bakken!!

Het verhaal van cd-rom-dvd-ram station doet zich ook echter bij deze drive voor. Ik weet niet hoe het bij de oude was, maar zal dus wel goed zijn aangezien ik al 5 goede dvd's heb kunnen maken. :*)
Pagina: 1