Aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30
Na onderzoek voor welke videokaart vraag ik jullie hulp omdat ik er echt niet uit kan komen.
Ik heb her-en-der ook al wat gevraagd en nu is het de beurt aan jullie..

Welke videokaart moet ik kopen?
  • Ik heb een AGP aansluiting
  • Budget € 150
  • Huidige videokaart is 64mb
De kaart die in mijn ogen het beste qua prijs/prestatie naar voren kwam is de volgende:
  • Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, 1xDVI) N7600GS/HTD/256M

(pricewatch: Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, 1xDVI) N7600GS/HTD/256M))

Wat zijn jullie ervaringen met deze kaart en welk type zou in jullie ogen ook in aanmerking kunnen komen?

Overige typen waar ik naar heb gekeken zijn:
  • Ati Radeon X700
  • Ati Radeon X1600 Pro

Aanvullende informatie over mijn huidige systeem

Huidige configuratie
Dell Precision 450
Intel® Xeon™ CPU 3.06GHz, 3056 Mhz
Chipset Intel E7505 - 533MHz
2x 512MB ECC DDR-SDRAM
19" Flat Panel (Dell 1900FP)

Chipset
Model : Dell Computer Corp E7505 Host Controller
Bus(sen) : X-Bus AGP PCI IMB USB i2c/SMBus
'Front Side Bus' Snelheid : 4x 133MHz (532MHz data rate)
Maximale FSB Snelheid / Max Geheugen Snelheid : 4x 133MHz / 2x 266MHz

Verwijderd

De 7600 GS is momenteel wel een van de beste kaarten voor AGPin t budget rond de 150 euro.

Enkele andere kaarten die in dezelfde prijs/prestatie klasse liggen zijn:

- 1600 pro
- 6600 GT
- 6800 LE
- X800 GTO/pro

Zie hier voor aanvullende informatie + benchmarks etc.
http://www.gpureview.com/....php?card1=434&card2=369#

Verwijderd

Een 7600gs is een goede keuze, maar let wel op wat voor merk je koopt.
Alle Asus kaarten die ik tegen ben gekomen, hebben slechts een geheugenklok van 500hmz, terwijl andere merken zoals Club3D 800mhz gebruiken zoals het hoort.
Dus kijk goed naar de info die erbij staat.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30
dank dank.. _/-\o_

Als jullie het voor het kiezen hadden, welke kaart zouden jullie kiezen (1tje)
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:46:
Een 7600gs is een goede keuze, maar let wel op wat voor merk je koopt.
Alle Asus kaarten die ik tegen ben gekomen, hebben slechts een geheugenklok van 500hmz, terwijl andere merken zoals Club3D 800mhz gebruiken zoals het hoort.
Dus kijk goed naar de info die erbij staat.
is die geheugenklok van 500mhz goed voor mij of is die 800mhx te snel voor mij gezien de rest van mijn computer? :/

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
7600 GS of de 7800 GS die duurder is.
Maar of je er lang plezier van zal hebben is de vraag.
Je systeem kan nog net mee, je kan er nu nog uithalen wat er uit te halen valt.
Over 1,5-2 jaar gaat bijna alles over naar Vista en daarmee DX10 die een slechte backwards compatibility heeft met DX9, en dat zal vrijwel zeker weten zo blijven. Maar je kan nu met een van die 2 kaarten best behoorlijk mee in die tijd, na die 1,5-2 jaar tijd is een update wel nodig, vanwege snelheid en de Vista en DX10 gevallen, maar dan moet je toch echt je hele systeem gaa vervangen.
m.a.w. Je kan nu voor die 150-200 euro een leuke kaart kopen waar je ff mee door kan en het beste nog uit je pc kan halen totdat je ehct een heel nieuw systeem moet kopen.
Goeie deal.

Ik heb een 6600 GT nog, die heeft nog wel eens wat heat problems in vergelijking met andere kaarten, en is echt te kantje boord. Die moet je echt met uiterlijk 1 jaar vervangen, en qua prijs scheelt dat niet eens zo enorm veel met een 7600 GS, ik zou zeker voor een 7600 GS gaan, maar het is wel de moeite dan even wat verder te kijken voor kloksnelheden inderdaad.

De X800 is ook leuk, maar echt een stuk duurder.
Let wel dat de meeste nu DVI out ONLY zijn, en je monitor heeft misschien enkel VGA aansluiting, of beiden, desalniettemin, zul je een DVI kabel moeten kopen, die je ook weer een paar tientjes kost, soms zit er een verloopstekkertje bij, check/vraag dat ff, dat scheelt je misschien een paar tientjes en/of een teleurstelling als je thuis komt.

[ Voor 33% gewijzigd door gabiballetje op 04-09-2006 19:11 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Aanschaf Videokaart Dell Precision 450

Er is serieus genoeg te vinden op het internet over de kaarten die jij voorstelt. Reviews te over zodat je vrij makkelijk een keuze moet kunnen maken. Jouw vorige topic is niet voor niets dicht gegaan (wordt in de sluitmessage naar de FAQ verwezen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is niet de bedoeling dat je doodleuk weer bijna precies hetzelfde topic opent als je vorige topic, Aanschaf Videokaart Dell Precision 450, wat gesloten is.
Als je problemen hebt met een slotje is het de bedoeling dat je contact op neemt met de moderator in kwestie, in dit geval dion_b.

Deze gaat om dezelfde reden dicht, ik wil je daarom aanraden om goed het slotje wat je dion_b je gaf door te nemen. Hij is kort maar krachtig.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.