Toon posts:

Printen met Epson AL-CX11F via airport lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Als ik wil printen vanaf m'n macboook naar m'n Airport Printer (epson AL-CX11F) lukt dit niet.
De printer wordt herkend maar de communicatie loopt fout.
Vreemde is dat ik via windows wel kan printen. (na de nodige configuratie uiteraard)
Als ik de printer aan de USB pooort hang gaat ook alles goed.
Ik heb de drivers al verwijderd via Printer Setup Repair 5.0.4, als ook de spool temp files verwijderd. Alles volledig gereset. Ook nieuwe drivers van epson gedownload en geïnstalleerd.
In de print queue komt de taak ook terecht in de completed lijst.

Wie helpt me hier uit ?

Verwijderd

Probeer eens de bevoegheden op de harde schijf te repareren met behulp van de utility " schijfhulp"
Is ook gelukt bij een ander merk printer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Heb je wel de Intel software voor de Epson geinstalleerd?
Anders gaat het niet werken :)

Ook de laatste firmware en NAT uitstaan in je Airport? Met NAT heb ik altijd ruzie met printers.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
bev oegheden is zowat het eerste waar ik aan dacht. Was effectief iets fout maar bracht geen verbetering in de zaak.
Ik ga es kijken naar die NAT setting. Firmware is 6,3 zou de laatste moeten zijn niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

als ik NAT uit zet en een ip range definieer dan moet ik een DHCP Client ID ingeven. (airport admin util) Maar wat ik daar ook invul, de util blijft zeuren om een static IP adres voor het basis station.
Bv. DHCP client id 192.168.0.1 en de ip range 192.168.0.2 t.e.m. ... Wat doe ik hier fout?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een ideetje of suggestie ?

• Uberprutser
Zo heb ik het ingesteld, gaat prima.
Geeft je internetrouter geen IP addresen weg?
Als je een gewone airport hebt (extreme) dan in de LAN port proppen en NIET in de WAN!

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/ap1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/ap2.png

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Uberprutser
Inmiddels je Epson uit het raam gesmashed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja om gek van te worden.
Het heeft ooit gewerkt met m'n oude MACBOOK (die is vervangen geweest)
Ik zit bijna te denken aan een format (windows logica) ja' :)

M'n Modem geeft inderdaad adressen. Dus hoef ik daar niks in te vullen. Ik kan helemaal geen statische IP adressen configureren. Wat een ellende.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem even met een cross UTP kabel aan gesloten. Direct van macbook naar de epson.
Dan is er geen probleem. Dan print hij onmiddelijk.
In de airport admin tool (tab airport) bij de base station settings (tab USB) wordt de printer trowens netjes herkend. Ook al een ander USB kabel geprobeerd. Misschien is de airport express stuk ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat nog vreemder is...
Ik kan printen met windows (parrallels) op dezelfde mac via bonjour.
Ik snap er niks meer van

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand een idee ?
Pagina: 1