[wifi] Limited or no connectivity

Pagina: 1
Acties:

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01 11:52
Mijn eerste echte techtopic dus be nice (voor wie mij kent) ;)

Ik heb een acer aspire 3620 met onboard netwerkkaart. Afgelopen weekend was ik bij mijn vriend thuis en daar deed internet het uitstekend. Nu kwam ik vandaag voor het eerst thuis met mijn laptop en toen ik verbinding wilde maken kreeg ik de volgende melding: limited or no connectivity. Ik heb dus vol bereik maar geen geldig of zelfs helemaal geen ip-adres.

Ik heb de search gebruikt en daar een aantal dingen uit geprobeerd, allemaal zonder resultaat:
Winsockfix gedraaid
Patch (hotfix) kb884020 gedraaid
Gegevens handmatig ingevoerd (gekopieerd van de gegevens van een werkende laptop) Ik kreeg nu niet langer de 'limitied' melding, maar nog steeds kon ik niet op het internet
Netwerk repareren levert niets op
Router resetten maakt geen verschil

Handleidingen op de windowssite gevolgd (heb even geen linkje). Dit zou volgens de windowsssite alles op moeten lossen maar het maakte bij mij totaal geen verschil.

Ik heb XP-sp2 op mijn laptop staan. Het zou hier wel aan kunnen liggen, maar ik vraag me wel af waarom internet het dan in het ene huis wel doet op mijn laptop en in het andere huis niet. DHCP op de router en in mijn eigen instellingen is enabled.

Wat ik verder nog kan melden weet ik zo niet, maar vraag maar om de info die je nodig hebt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ranewen op 04-09-2006 17:36 ]

If you can't write, there is nothing left.

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

wat voor router heb je, en wat zijn de instellingen daarvan?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer je wel bereik hebt, maar geen IP krijgt, denk ik direct aan beveiliging.

WEP/WPA/MAC-filtering, die gegevens al nagekeken?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ranewen
Ik heb een router van belkin, een 802.11 of zoiets, kan dat? (sorry)
Wat betreft die filtering.. er is ooit een wachtwoord op ons netwerk gezet, maar niemand weet nog wat dit wachtwoord is. Dit is natuurlijk behoorlijk stom, maar vervalt zo'n wachtwoord niet bij het resetten van de router? Bovendien komen andere (voor de router 'onbekende' ) laptops zonder problemen op ons netwerk hier.

edit:
MAC-gegevens etc kan ik niet bekijken merk ik nu, ik kan wel via het ip-adres naar de router toe maar details geeft hij niet omdat ik dus een wachtwoord in moet voeren. Waarschijnlijk het wachtwoord dat we geen van allen nog weten :( Hoe is dat dan eventueel op te lossen? Als dat op te lossen is? Never mind ik kan de gegevens wel zien ik kan ze dus alleen niet veranderen (wat ook niet nodig zou hoeven zijn volgens mij want alle pc's werken hier op het draadloze netwerk behalve mijn laptop)

[ Voor 40% gewijzigd door Ranewen op 04-09-2006 17:52 ]

Verwijderd

Dat wachtwoord kan je als het goed is gewoon zien onder het kopje "Wireless".

Als je de router reset gaan alle instellingen naar de fabriekswaarden, dus ook je wachtwoord.

• Ranewen
dan zou er nu dus geen wachtwoord meer op moeten zitten, waardoor ik het password-scherm op blanco zou moeten kunnen laten. Echter wanneer ik dan probeer in te loggen, krijg ik 'Login Error' op mijn scherm. Met 3 uitroeptekens nog wel.

• Ranewen
Verdere research (ook op andere fora) leert dat de router misschien toch geen ip-adressen meer te leveren heeft. Kan het zo zijn dat een 'nieuwe' laptop een ip-adres van de router krijgt, en dat die laptop dan dat ip-adres meeneemt als het ware? Zodat er minder ip-adressen beschikbaar zijn, ook al heeft zo'n laptop maar 1 x op het netwerk ingelogd? Hoe kan ik deze ip-adressen dan terug krijgen?

Ik heb geprobeerd in command prompt ipconfig/renew te doen, dit geeft de volgende foutmelding: unable to contact your dhcp-server. Ik weet er te weinig van om te weten wat dit betekent. DHCP staat namelijk op zowel de router als op mijn laptop aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Ranewen op 04-09-2006 18:21 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 21:59
Yep, dat kan. Dat noemen ze "lease-time". Een laptop die een adres krijgt, reserveert dat adres als het ware, voor een bepaalde tijd. En als die tijd erg lang staat ingesteld, KAN het dus zijn dat er (tijdelijk) geen ip-adressen meer zijn om uit te delen.

Dus kan je inderdaad proberen met een fixed ip-adres aan de slag te gaan. Ip-adres instellen (in dezelfde range als je router, maar buiten de DHCP range), gateway instellen op het ip-adres van je router, EN je DNS instellen (ip-adres van router, of adres van de DNS-servers van je provider)

Whatever

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ranewen schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:17:
Verdere research (ook op andere fora) leert dat de router misschien toch geen ip-adressen meer te leveren heeft. Kan het zo zijn dat een 'nieuwe' laptop een ip-adres van de router krijgt, en dat die laptop dan dat ip-adres meeneemt als het ware? Zodat er minder ip-adressen beschikbaar zijn, ook al heeft zo'n laptop maar 1 x op het netwerk ingelogd? Hoe kan ik deze ip-adressen dan terug krijgen?
*kuch*

Dan heb je iets van 50 PCs op die router zitten, de standaard DHCP scope van een Belkin router.
Lijkt me niet :)
Adressen vrijgeven gebeurt automatisch zodra de leasetijd is afgelopen (en dat is in te stellen in de router) of bij een reset naar fabrieksinstellingen.

Als je wil controleren of je wel zoveel adressen uitgedeeld hebt staan kun je dat ook in de webinterface zien.
Stel dat je laptop niet fris zou zijn zou je daar een aantal keren het mac-adres van je wireless kaart moeten zien voorkomen, maar waarschijnlijk zonder een IP adres (meestal staat er 0.0.0.0).
Ik heb geprobeerd in command prompt ipconfig/renew te doen, dit geeft de volgende foutmelding: unable to contact your dhcp-server.
:D
Als een andere PC wel contact kan krijgen met dezelfde router kan je ervan uit gaan dat het probleem toch echt bij je laptop zit.

Het is wel zo dat verkeerde WEP/WPA instellingen ervoor zorgen dat je ook geen IP verkeer hebt, ook al werkt je radio-link (het echte wireless deel dus) wel.

Aan de "Login error!!!" melding te zien weet je ook admin wachtwoord niet meer, dan kan je alleen nog met de reset knop het apparaat compleet resetten.
Daarna kan je je netwerk weer (op alle PCs) opnieuw instellen....

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 04-09-2006 19:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ranewen
Woei ik heb de router volledig gereset door de restknop 5 seconden ingedrukt te houden. Ipconfig gaf nu wel een gateway aan (deed hij eerder niet) en nu post ik vanaf mijn laptop dat internet werkt :)

Bedankt voor alle hulp allemaal, dit topic mag wat mij betreft dicht :)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Ranewen schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:11:
Woei ik heb de router volledig gereset door de restknop 5 seconden ingedrukt te houden. Ipconfig gaf nu wel een gateway aan (deed hij eerder niet) en nu post ik vanaf mijn laptop dat internet werkt :)

Bedankt voor alle hulp allemaal, dit topic mag wat mij betreft dicht :)
Toch wel enige vorm van beveiliging geconfiureed op je accesspoint? :*)

verdwaalde ict'er op elektro!

• Ranewen
Dat gaan we doen ja, met alle gebruikers van dit netwerk (ons huishouden) rond 1 tafel waarbijwe het wachtwoord even opschrijven enzo :D Maar we zijn al jaren onbeveiligd dus die ene week kan er dan ook nog wel bij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ook onderop een stickertje plakken met het admin password :) scheelt zoeken als je het boekje toevallig kwijtraakt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ranewen
:D dat zijn nou nog eens van die tips die zo heerlijk simpel zijn dat je er niet eens op kan komen :) Ga ik doen, best een goed idee namelijk

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BackSlash32 schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:36:
Je kan ook onderop een stickertje plakken met het admin password :) scheelt zoeken als je het boekje toevallig kwijtraakt.
Boehoe en ik mijn gebruikers maar vertellen om dit niet te doen ;(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1