Toon posts:

Game PC, core 2 duo, puntjes op de i

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goededag tweakers,

na ontzettend veel research en hartstikke veel hulp van jullie ben ik er zo goed als uit. Ik ga aanstaande woensdag mijn "schatje" bestellen :P Ik denk dat hij redelijk perfect is, maar als jullie betere opties hebben hoor ik het graag :)

MIJN SYSTEEM:

Cooler Master Mystique 631, Zwart € 84,43
Ik vind dit gewoon een ontzettend mooie kast, van een goed merk, en hij is lekker koel.

Zalman ZM460B-APS, 460 Watt, Retail € 70,03
ik heb hier lang over getwijfeld, maar na lang zoeken bleek dit toch de stilste te zijn.

Asus P5W DH Deluxe, Retail € 210,78
Dit moederbord ondersteunt de core 2 duo volledig, hij klokt ook goed over (ik hoef niet 400+ fsb hoor) en hij heeft een afstandsbediening wat ik ontzettend handig vind.

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 329,55
hoef ik eigenlijk niet veel aan uit te leggen, is gewoon gruwelijk snel, zodat hij makkelijk een paar jaar mee kan.. :*)

Corsair 1024mb Ddr2 Xms2-5400 1 keer €123,50
ik heb gekozen voor dit geheugen zodat ik toch wat kan overklokken (333 fsb) en ik heb gekozen voor 1 module zodat ik in de toekomst nog kan uitbreiden tot 4 gig

Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,71
dit is een redelijk stille schijf en de snelste in zijn prijs klasse. ik kies niet voor de 320 gig omdat ik toch niet zoveel geheugen gebruik en het scheelt toch weer 20 euro

Sapphire Radeon X1900 XT, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 320,25
Dit is een high-end kaart voor een heel redelijke prijs, ik weet dat Dx-10 eraan zit te komen. Maar voordat er betaalbare kaarten zijn waar alle "kinderziektes" uitzijn zijn we toch minimaal weer 1 jaar verder

OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
altijd handig

Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,07
deze heeft 18x schrijf snelheid in tegenstelling tot vele andere die 16x schrijf snelheid hebben

Nou dit was mijn systeem, succes met het bekritiseren ;) Alvast hartelijk bedankt :)

EDIT: budget is trouwens 1250.- en ik wil crysis graag op mid-high gaan spelen (liefst op high natuurlijk :P)

Het 2de geheugen reepje word een maand later aangeschaft (zodat er 2 gig in zit)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 17:41 ]

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Duidelijke minpunt is het enkele reepje geheugen.
Ik zou altijd voor Dual Channel gaan. (2x512). Dan kan je altijd nog upgraden naar 4x512.
Maar beter is nog 2x1Gb aangezien 1Gb erg weinig is voor de toekomstige games.
Zo voorkom je ook dat je systeem met 1Gb moet gaan swappen en dat hierdoor je HD weer meer belast wordt en dat je nog meer een (onnodig) 'traag' systeem krijgt.

Dus: gooi er nog 5 tientjes bij en neem 2Gb geheugen !!!

[ Voor 51% gewijzigd door SLeddert op 04-09-2006 17:42 ]

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
1250,- is echt mijn maximum ik kan daar op geen enkele manier 50 euro bij krijgen, en om nou nog een maand op een reepje geheugen te wachten.. :S

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
2 gb is eigenlijk toch wel verstandig tenzij je over een tijde nog exact zooon reepje kan kopen zodat je dual channel kan draaien.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 22:21
1Gb is echt gewoon te weinig. Je hebt meer als 1Gig nodig als je spellen fatsoenlijk wilt draaien, zeker voor in de toekomst.

Persoonlijk zou ik bezuinigen op het moederbord zodat je 2x 1Gb kunt draaien. Ben je echt bereid om 70 euro uit te geven voor wat extra opties en een afstandbediening?

[ Voor 68% gewijzigd door InfinityG35 op 04-09-2006 17:57 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
ff helemaal offtopic.. maar hoe kan ik de naam van dit topic veranderen? }:O :X

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Dat kan je niet zelf, maak een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) aan en dan kan een van de modjes het voor je doen

[ Voor 31% gewijzigd door Kawaii op 04-09-2006 18:12 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders koop je nu gewoon 1x 1GB en over een tijdje doe je daar nog zo'n reepje bij.

Verwijderd

Topicstarter
jah pilatus dat staat ook in mijn topicstart; "Het 2de geheugen reepje word een maand later aangeschaft (zodat er 2 gig in zit)" ik snap dus ook niet waarom iedereen het over mijn geheugen heeft. Kunnen jullie ook nog andere dingen bekritiseren? of is dat allemaal perfect? :P in iedergeval al bedankt voor de replies :)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-01 09:48
Je kan ook voor een Nvidia 7900 GT gaan en gelijk een geheugen reepje erbij pompen. Het verschil tussen 1900 xt of 7900 GT is bijna niet te zien.. maar scheelt wel een hoop euri's ;)

En waarom een diskette station...... moederbord is volgens mij ook up te daten via USB stick

[ Voor 20% gewijzigd door ethan..1 op 04-09-2006 19:21 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
ethan..1 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:17:
En waarom een diskette station...... moederbord is volgens mij ook up te daten via USB stick
Asus LiveUpdate werkt ook in windows :P

Maar wat dacht je van SATA drivers?
Je kunt die natuurlijk ook op je XP cd branden, maar toch :)

Edit:
Zeg TS, wat dacht je van je ouders lief aankijken en zeggen dat je ze volgende maand het geheugen terugbetaald? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SH4D3H op 04-09-2006 19:26 ]

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-01 09:48
Nou da's toch ook mooi..... weer een tientje verdiend

Asus LiveUpdate werkt ook in windows :P

Maar wat dacht je van SATA drivers?
Je kunt die natuurlijk ook op je XP cd branden, maar toch :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me ouder al op me liefst aangekeken :P ik betaal 900 en hun de rest.. ze zijn niet van plan nog meer te gaan betalen :p

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Een lijstje tikken zodat wij het kunnen valideren is dus niet de bedoeling. Dat valideren dien je zelf te doen door per onderdeel te kijken of het met de andere onderdelen samen kan werken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.