Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

parkeer sensoren inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 08:31
We hebben hier thuis een mooie 2de hand ford mondeo gekocht, maar we vinden het spijtig dat er geen parkeersensoren insteken. Nu komt de tweaker in mij naar boven en ben ik eens aan het rondkijken of ik dat niet zelf kan inbouwen. Op farnell en conrad kom ik zo van die dingen niet direct tegen, en het velleman kitje lijkt mij ook niet echt wat ik wil hebben.
Nu wou ik mijn geluk eens proberen op ebay, en daar kan je als je zoekt op "parking sensor" veel van die dingen vinden voor iets van rond de 50€. De meeste van die dingen lijken uit hong-kong te komen.
Nu vraag ik mij af of er hier tweakers rondlopen die ervaring hebben met die dingen, of er hier al mensen zo'n systeem zelf geinstalleerd hebben, en van waar die kit dan kwam.
Alle info is welkom 8)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Veel van deze kits kun je bij iedere zichzelf respecterende autozaak kopen (soms zelfs stands in een zaak die gaan piepen als je er te dichtbij staat).

Gewoon een kwestie van langsgaan en je laten voorlichten (over montage ed.) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik hang wel is op volvo forum rond en daar heeft iemand dat inderdaad al is gedaan. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5274 daar kan je zien hoe dat gedaan is. Je moet gewoon zorgen dat je de sensoren op de juiste afstanden in je achterbumper zet, en dan is het een kwestie van aansluiten op je achteruitrij lichten ofzo. Het kitje dat gebruikt werd hiervoor kan je op e-bay kopen hier de link

misschien dat je er wat aan hebt. suc6 ermee ... als je klaar bent ermee wel ff pics ! :P

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01

Santford

FP PowerMod
Ik zit gister even in de conrad hoofdcatlogus (2007) te kijken en daar staan twee parkeerhulpen in (voor onder de 50 euro). Een voor €49.95 met daarbij 4 sensoren en een display en een voor €39.95 met ook vier sensoren maar deze laat alleen akoestisch weten 'waar je aan toe bend'. Als ik zo naar die sensoren kijk dan lijkt het me een kwestie van ronde gaten in je bumpers boren en ze er in klikken. Je kan ze desgewenst in de kleur van je auto lakken.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik heb ook wel eens (volgens mij ook bij Conrad) een nummerplaathouder gezien waar de sensoren in verwerkt waren.
Vond ik zelf wel een mooie optie, hoef je tenminste niet in je bumper te boren en zo.

Helaas geen ervaring met vage chinese import, mocht het wat zijn dan hoor ik dat ook graag, ga ik het zelf ook proberen :)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 08:31
Bedankt voor de info allemaal, vooral aan dat van het volvo forum heb ik wel wat denk ik :)

Ik ben daarnet ook even in de autovac geweest, daar hadden ze enkel zo'n systeem voor aan de nummerplaat te bevestigen. Geen boorwerk, dat wel, maar het heeft maar 2 sensoren die alle 2 vrij in het midden zitten en de nummerplaat van een mondeo 5-deurs zit daarvoor veels te hoog denk ik. (de prijs was ook 240€ )

Maargoed, ik ga hier eens bedenken wat ik ga doen. Als ik het installeer laat ik zeker nog wel iets van me horen ;)
Pagina: 1