nieuwere Nvidia drivers crashen tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27
Ik gebruik nu nvidia driver versie 81.98. Die kan ik prima installeren en gebruiken.

Nu wil ik echter een nieuwere versie installeren (nvidia zit immers al op 91.47) en die crasht tijdens installatie. Precies op hetzelfde tijdstip: tijdens installatie wordt het beeld een keer zwart en komt het terug, bij de tweede keer zwart worden reboot mijn pc. Daarna kan ik windows alleen nog maar in safe mode draaien. Ik kan de driver ook via add hardware installeren. Dan loopt de installatie wel goed. Als ik dan reboot om de driver actief te maken, wil windows niet opstarten, pc blijft dan rebooten totdat ik onder safe mode de driver verwijder.
Als ik daarna weer versie 81.98 installeer, is er niks aan het handje.
Ik heb dit probleem met meerdere nieuwe versies van nvidia, getest heb ik totnutie 84.12, 91.33 en 91.47.

Mijn videokaart is een XFX 6600, passief gekoeld met 2dvi uitgangen. Eentje is er door mijn samsung 215TW monitor in gebruik. De rest van mijn pc is een Asus p5ad2-e premium moederbord (Intel 925XE chipset), een intel P4-650 (3.4Ghz) met 1GB Ram. Ik draai windows XP SP2 met de actuele updates geïnstalleerd.

Ik ben er achter gekomen toen ik van het weekend mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd en toen een nieuwe driver heb gedownload. Deze heb ik proberen te installeren VOORDAT ik andere software had geinstalleerd (op wat drivers van intel en mijn moederbord na)

Met googlen ben ik er wel achter gekomen dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, maar ik heb nog niet een oplossing kunnen vinden.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je een virusscanner lopen? Ik moest die namelijk uitzetten (had hetzelfde probleem) voordat de installatie van 1 van de nieuwere versies (91.xx) goed verliep.

Instagram / YouTube

• Raymond
Die stond uit tijdens de installatie en de reboots.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Hmm heb hetzelfde probleem met een AGP 6600.
Als ik NIET de laatste drivers (da's een beta versie), maar de laatste 'gewone' versie installeer gaat het wel goed.
Overigens krijg je bij de nieuwere versies een 'fijne' nieuwe control-panel, NOT.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

mikenl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:58:
Hmm heb hetzelfde probleem met een AGP 6600.
Als ik NIET de laatste drivers (da's een beta versie), maar de laatste 'gewone' versie installeer gaat het wel goed.
Overigens krijg je bij de nieuwere versies een 'fijne' nieuwe control-panel, NOT.
Dat fijne nieuwe controlpanel kun je gelukkig uitzetten.-> onderaan staat een mogelijkheid -> classic view. :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom je drivers updaten als ze niets extra's voor je toevoegen, en het nu allemaal goed werkt? Ik heb juist altijd het idee bij de nVidia drivers, dat de drivers die rond de tijd zijn uitgekomen van mn VGA kaart, vaak het best daarmee werken. Echte snelheidswinst heb je volgens mij niet als je latere versies gaat installeren.

• Raymond
Zit wat extra ondersteuning in voor purevideo (voor het afspelen van HD content).

Het zou kunnen zijn dat de kaart mischien wel defect is en dan is het lastig de kaart te verkopen wanneer ik een andere wil.

• Raymond
Ik heb een andere 6600 en een 7300gs geprobeerd en die werken prima (toch wel handig, drivers die alle modellen videokaarten ondersteunen :P ). Daarna mijn eigen 6600 er weer in en het gaat fout.

Ik denk dat de kaart gewoon stuk is. Morgen maar ff contact opnemen met XFX hoe de RMA afgehandeld kan worden :)

* Raymond werkt nu tijdelijk met een 7300gs met fan :(Maar snel ff een 7300gt zonder fan regelen :)
Pagina: 1