Toon posts:

Oprolbare VGA kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een oprolbare VGA kabel bestaat. Vergelijkbaar met het systeem in de stofzuigers, die het netsnoer makkelijk oprolt? Zo ja, waar is dat verkrijgbaar?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of ze specifiek zo geleverd worden weet ik niet. Wel weet ik dat er kabeloprollers bestaan, en VGA kabels van 10 meter, dus dat moet te combineren zijn. Overigens kunnen VGA kabels niet al te lang zijn - boven de 10 m moet je echt een goede kabel hebben wil je niet met verlies te maken krijgen. Dus hoeveel lengte heb je nodig dat je deze vraag stelt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 17:50

4POX

Everybody is wired

Bij vuilniszakken krijg je gratis van die strips waarmee je kabels kunt bundelen. Kabel opdraaien en vast zetten met zo'n strip. tiewrap wil ook wel werken. Maar daarmee kun je een kabel te strak mee vastzetten waardoor die schade kan oplopen.

AKA Rinkel weblog

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een lange VGA kabel moet je NIET opgerold hebben tijdens gebruik. Doordat de kabel dan keurig met constante verplaatsing langs zichzelf ligt krijg je prachtige dubbel beeld. Dit gebeurt zelfs al wanneer je 1 lus in je kabel hebt liggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Echt waar? Dat heb k nog nooit gezien, ik heb mn kabel ook een tijdje in een lus gehad maar er niks van gemerkt (heb nu DVI). Zijn daar ergens plaatjes van?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een bekende van mij had een beamer met storend beeld. Omdat de kabel zo lang was had hij hem in een paar lussen op het systeem plafond gelegd. Beeld had allemaal schaduwen. Toen de lussen eer echter uitgelegd waren was het beeld weer hardstikke scherp.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45

Koppensneller

winterrrrrr

Janoz schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:32:
Een bekende van mij had een beamer met storend beeld. Omdat de kabel zo lang was had hij hem in een paar lussen op het systeem plafond gelegd. Beeld had allemaal schaduwen. Toen de lussen eer echter uitgelegd waren was het beeld weer hardstikke scherp.
Is dat niet alleen het geval bij unshielded kabels?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Natuurlijk is een unshielded kabel minder gevoelig voor storingen. Als je echter een storing op kunt lossen door een kabel slordig neer te leggen ipv een duurdere shielded kabel te kopen dan ga ik toch liever voor de 1e optie ;)

Pagina: 1