Toon posts:

Versnellen werkgroepen en cache router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t. tot mijn netwerk. Ik heb een klein windowsxp-based thuisnetwerk met 5 computers. Iedere computer heeft een dynamisch ipadres via dhcp en netbios-ondersteuning is ingeschakelt. Als ik naar netwerklocaties ga scant de explorer automatisch de gedeelde mappen binnen de werkgroep, dit werkt bij 3 van de 5 computers en duurt vrij lang. Mijn vraag is dna ok, hoe kan ik het scannen binnen een werkgroep versnellen / zijn er andere netwerkopstellingen (misschien niet windows based) die simpel, sneller en eenvoudiger functioneren? En waaraan kan het liggen dat die 2 pc die gedeelde mappen niet zien?

Verder nog een vraag over mijn router, ik heb een netgear wgr614 v2: http://kbserver.netgear.c...stion&question_box=wgr614

Op het moment dat ik bitcomet een torrent laat downloaden komt het vaak voor dat de router overbelast raakt, ik moet dan de voeding van de router eruit halen en opnieuw erin steken om het probleem te verhelpen? hoe kan ik dat tegengaan? of is mijn router zo oud / krakkemikkig?

MVG

Ruud Stelder

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:43:
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t. tot mijn netwerk. Ik heb een klein windowsxp-based thuisnetwerk met 5 computers. Iedere computer heeft een dynamisch ipadres via dhcp en netbios-ondersteuning is ingeschakelt. Als ik naar netwerklocaties ga scant de explorer automatisch de gedeelde mappen binnen de werkgroep, dit werkt bij 3 van de 5 computers en duurt vrij lang. Mijn vraag is dna ok, hoe kan ik het scannen binnen een werkgroep versnellen / zijn er andere netwerkopstellingen (misschien niet windows based) die simpel, sneller en eenvoudiger functioneren? En waaraan kan het liggen dat die 2 pc die gedeelde mappen niet zien?

Verder nog een vraag over mijn router, ik heb een netgear wgr614 v2: http://kbserver.netgear.c...stion&question_box=wgr614

Op het moment dat ik bitcomet een torrent laat downloaden komt het vaak voor dat de router overbelast raakt, ik moet dan de voeding van de router eruit halen en opnieuw erin steken om het probleem te verhelpen? hoe kan ik dat tegengaan? of is mijn router zo oud / krakkemikkig?

MVG

Ruud Stelder
Ik heb alleen een antwoord op de 2e vraag:
Je router kan simpelweg het aantal connecties niet aan. Torrent verkeerd opent erg veel connecties naar anderen, simpele en oudere routers kunnen dan niet aan blijven daardoor hangen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pjaminon schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:47:
Ik heb alleen een antwoord op de 2e vraag:.
Zal ik de eerste vraag dan maar nemen? :P

Je hebt een Master Browser nodig die bijhoudt welke PC welke shares heeft.
Richtlijn is hoogste OS wint.
Bij Server OS' wordt er dan WINS gebruikt (Samba of Windows Server).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

startup scriptje maken met:

ping -n 1 -w 100 comp1 >nul
ping -n 1 -w 100 comp2 >nul
ping -n 1 -w 100 comp3 >nul
ping -n 1 -w 100 comp4 >nul
ping -n 1 -w 100 comp5 >nul

Dit versnelt het vinden van de comps, niet helemaal zeker over dat het vinden van de shares ook versnelt. Natuurlijk niet de pc erin zetten waar het script op draait :)

netbios over tcp moet overal aanstaan en er moeten wel shares zijn ($ shares worden natuurlijk niet gezien), file en printer sharing moet dus ook aanstaan. Evt firewalls op pc's kunnen ook nog roet in het eten gooien.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 17:33 ]

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Je kan ook gewoon gebruik maken van netwerkdrives voor de mappen die je vaak gebruikt op een andere computer, dan hoef je niet te wachten tot het gescand is.

Je kunt op verschillende manieren netwerkdrives maken.

1. Windows verkenner bovenin, extra, netwerkverbinding maken.
Kies een driveletter (eentje die niet gebruikt wordt) en vul in map bijvoorbeeld:
\\jouwcomputer\sharenaam
je zou ook nog gebruikersnamen in kunnen voeren door op andere gebruikersnaam te klikken.

2. Als je in netwerklocaties, via volledig netwerk een computer hebt gevonden, en in de computer kijkt zie je alle gedeelde mappen (ook wel shares genaamd).
Rechtermuisklik er op en kies netwerkverbinding maken.
Dan krijg je weer het scherm om een driveletter uit te zoeken.

De drivelletters vind je terug in bijvoorbeeld windows verkenner onder deze computer.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.