Toon posts:

Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een x gezocht naar internet explorer voor Mac. Heb toen alleen versie 5.0 kunnen vinden. Nu moet ik voor school weer een bepaalde site bekijken, maar helaas. De eerste beste melding is :

Voor deze pagina moet u gebruik maken van Internet Explorer 5.5. Bestaat deze versie eigenlijk wel voor de mac, en zo nee, is er misschien een alternatief waardoor ik de pagina wel kan bekijken?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
5.2.3 bestaat wel, http://browsers.evolt.org/?ie/mac

Ik zou trouwens gewoon je school even een seintje geven dat de site niet goed is. Het is echt belachelijk dat sommige scholen eisen dat je gebruikt maakt van internet explorer en alle bestanden in Word aanleverd.

[ Voor 67% gewijzigd door Noork op 04-09-2006 16:44 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

franssie

Save the albatross

helaas - 5.5 is er niet.
Als Safari en Firefox niet meewerken kan je Opera eens proberen.
Bij de meeste browsers kan je dacht ik ook instellen dat ze zich identificeren als IE.

Verder natuurlijk even bij de webmaster klagen!

/edit: wat kan Noort snel typen!

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-09-2006 16:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ga het even proberen. Nu maar hopen dat het werkt. Vast bedankt voor de snelle reactie

Verwijderd

De Macintosh Business Unit van Microsoft heeft een tijd geleden kenbaar gemaakt IE for Mac niet meer te ondersteunen. Het staat ook niet meer op de site van Microsoft. IE for Mac is niet meer.

Je zou het kunnen proberen met Opera; die kun je identificeerbaar maken als Internet Explorer.

Ook zou je het kunnen proberen onder Windows XP door BootCamp te gebruiken.

edit: te laat

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 16:46 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Er is wel een plug-in voor firefox, waarmee hij IE6 simuleert. Kan hem helaas zo snel niet vinden...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

User-agent heet zoiets :) Google maar er eens op...

http://www.macosxhints.co...p?story=20031205072548753

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
vries335 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:47:
Er is wel een plug-in voor firefox, waarmee hij IE6 simuleert. Kan hem helaas zo snel niet vinden...
Is opzich ook een goede oplossing. Heb 5.2 geprobeert, maar deze loopt nog beroerder dan de oudere 5.0 versie die ik had. Als ik zo geen plugin kan vinden, probeer ik het nog een x met Opera.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

vries335 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:47:
Deze? Weet alleen niet of ie ook als IE identificeert, of alleen rendert.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 22:12
Op http://ietab.mozdev.org/ staat onderaan dat deze plugin alleen werkt onder Windows met IE 4+.
Requirement: Microsoft Windows + Internet Explorer > 4.0

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
met CrossOver kan je redelijk gemakkelijk Internet Explorer 6.0 SP1 native installeren direct op OSX. Werkt prima voor zo nu en dan IE browsen.

Verwijderd

Het makkelijkste is om het debug menu aan te zetten in Safari. Hierin heb je namelijk ook de mogelijkheid om een andere useragent te selecteren. Hoef je ook geen andere browser te installeren. Hoe je dit menu aan kunt zetten zie http://www.macosxhints.co...p?story=20030110063041629
Staan overigens nog een hoop andere opties tussen in het menu.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Je kunt wel de firefox extension 'User Agent Switcher' gebruiken. Dan identificeert Firefox zich inderdaad als IE, meestal is een site dan wel (gedeeltelijk) te bekijken.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

User-Agent Switcher is inderdaad de oplossing dan.

offtopic:
Vertel eens, waar heb je die 1 Ghz Macbook Pro vandaan? ;-) Zeker weten dat je geen Powerbook hebt? Edit: Ik zie dat je het inmiddels aangepast hebt, maar dan bedoel je vast nog steeds 1 Gigabyte geheugen, niet 1 Gigahertz ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Kvn op 06-09-2006 07:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb user-agent geinstaleerd, en moet zeggen, werkt perfect. Alleen nog even kijken of hij standaard aan kan staan. Als ik firefox nu aflsuit, opnieuw opstart, staat hij namelijk weer op default.

Maar het is de ideaale oplossing voor sites die je af en toe moet bezoeken in IE.

Bedankt !!!!
Pagina: 1