Toon posts:

Mac OS X Software Update blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds lang kan ik geen software updates meer doorvoeren van macosx en bijhorende software. De check voor nieuwe updates blijft gewoon steken op ongeveer 1/5 van de progress bar, als ik hem op die manier uren laat staan, geraakt hij gewoon niet verder. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Ik heb bovendien nog een extra probleem. Ik heb een DMG gedownload, een update van software die ik onlangs gekocht heb en als ik probeer te installeren, geraak ik op een bepaald moment bij een stap waar je de keuze maakt op welke locatie (op welke harddisk) je de installatie wil doorvoeren. Daar waar hij vroeger steeds de keuze gaf tussen mijn gewone harddisk en mijn externe harddisk heb ik daar nu helemaal geen keuze. Met als gevolg dat ik de install uiteraard niet kan voltooien omdat ik gewoon geen keuze KAN maken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Vreemde problemen. Ik zou even Onyx erover heen laten draaien en je permissies herstellen.
Hoeveel ruimte heb je vrij op je HD? En welke versie draai je van Mac OS X?

Onlangs nog iets geinstalleerd?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog de helft van mijn disk vrij (ongeveer 40 vd 80 G). En gebruik momenteel 10.4.5 osx.

Ivm onyx : ik heb dat nu niet en wilde het installeren, maar dat lukt dus niet.. op de "select destination"-stap kan ik geen keuze maken...