Extra internetaansluiting nodig, maar router vol

Pagina: 1
Acties:
  • 6.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Hi all,

Ik had een vraagje:
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe laptop en die wil ik natuurlijk thuis aangesloten hebben op internet. Nu woon ik in een studentenhuis en de router die wij gebruiken zit vol (oftewel alle output-connectors zijn bezet). Éen van de kabels die de router verlaat, gaat naar mijn desktop pc.
Nu zou het ideaal zijn als ik de router vervang door een draadloze router zodat ik draadloos internet heb voor mijn laptop, maar ik was eigenlijk op zoek naar een tijdelijke (en goedkopere) oplossing.

Ik zat zelf aan een paar dingen te denken:
* Voor mijn desktop pc een extra netwerkkaartje kopen die ik verbind met mijn laptop en dan mijn internet "delen"
* Maar kan ik ook een hub/switch kopen en die aansluiten aan de router ?

Misschien nog andere ideeen?

Ik ben niet echt een genius in netwerken/hubs/routers enz, dus hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.

Alvast bedankt,

Groetjes Wouter

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja je kunt je eigen internetverbinding delen of een switch plaatsen.

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 17:28
Kies voor een switch....

Mocht je later nog meer pc's krijgen of vrienden op bezoek die een laptop of pc meenemen dan kunnen ook zij gebruik maken van jouw switch.

Verwijderd

gewoon een 5 of 8 poorts switch kopen.

• Pino_666
Ok, een switch dus....
Maar moet ik die switch dan verbinden aan een extra netwerkkaart in mijn desktop-pc?
Toch niet direct aan de router?

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:28

Tijntje

Hello?!

Pino_666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:30:
Ok, een switch dus....
Maar moet ik die switch dan verbinden aan een extra netwerkkaart in mijn desktop-pc?
Toch niet direct aan de router?
Direct aan de router

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom niet? Waarom zou je hem niet direct aan de router verbinden? Zorg echter wel dat je de router op de uplink poort van de switch aansluit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pino_666
Janoz schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:32:
Waarom niet? Waarom zou je hem niet direct aan de router verbinden? Zorg echter wel dat je de router op de uplink poort van de switch aansluit.
OK, even voor de duidelijkheid.

Onze router heeft 1 aansluiting voor de modem.... daarnaast nog 4 aansluitingen die als "uitgang" dienen (oftewel daar zijn alle pc's aan verbonden).
Nu ga ik een switch kopen (en zover mijn kennis strekt, heeft die geen speciale "ingang" net zoals een router. Alle aansluitingen zijn daar gelijk. Nu moet ik mn switch aan de router verbinden, maar moet ik dan een van de "uitgangen" van de router verbinden aan een van de switchporten ?

Sorry voor mijn domheid ;)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 22:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pino_666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:51:
[...]

OK, even voor de duidelijkheid.

Onze router heeft 1 aansluiting voor de modem.... daarnaast nog 4 aansluitingen die als "uitgang" dienen (oftewel daar zijn alle pc's aan verbonden).
Nu ga ik een switch kopen (en zover mijn kennis strekt, heeft die geen speciale "ingang" net zoals een router. Alle aansluitingen zijn daar gelijk. Nu moet ik mn switch aan de router verbinden, maar moet ik dan een van de "uitgangen" van de router verbinden aan een van de switchporten ?
Ja, zie het als de stekkerblokken die je gebruikt voor het aansluiten van aparatuur op het lichtnet (230 V).
Switch aansluiten op de router en aan de switch hang je jouw PC + laptop.

Tussen de switch en je PC/laptop zit een "normale" UTP kabel. Tussen de switch en de router kan verschillen. Heeft je switch een speciale uplinkpoort (MDI/MDX), dan gebruik je die poort om de switch aan te sluiten op de router. Dan zorgt de logica in de switch voor de cross van de draden (daarom de X in naam). Sommige switches dectecteren zelf of er een cross gemaakt moet worden, intern. Anders dien je een cross kabel te gebruiken tussen de switch en de router. (Die cross kabel zal dus in alle gevallen werken!!!) Een cross kabel heeft de draden in de connector op een andere manier aangesloten zitten dan een "normale" kabel.

[ Voor 40% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-09-2006 16:59 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Koop een extra router. Kost weinig meer dan een switch, en kan je blijven gebruiken als je gaat verhuizen ;)

Je moet de boel wel ff goed instellen, wat bij een switch niet hoeft. Maar echt veel werk of moeilijk is het niet.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
oke even een reply.

als jij ook de draadloze kant van je laptop wil gebruiken kun je het beste een draadloze router kopen

de kabel waar je internet op binnenkomt steek je in de switch achter op de router en vervolgens vanuit die switch nog een kabeltje naar je pc, je laptop kun je vervolgens draadloos gebruiken (na instellen) maar ook gedraad (extra kabeltje op de switch van je wireless router gebruiken)

http://tweakers.net/price...s-4x-100Mbps-prijzen.html

heb je het draadloze gedeelte niet nodig dan kun je gewoon een goedkope switch kopen bij de computerboer op de hoek en dan met de benodigde kabels aansluiten.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Japidoff
  • Laatst online: 18-11 18:58
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:55:
Koop een extra router. Kost weinig meer dan een switch, en kan je blijven gebruiken als je gaat verhuizen ;)

Je moet de boel wel ff goed instellen, wat bij een switch niet hoeft. Maar echt veel werk of moeilijk is het niet.
TS zit net te verklaren dattie netwerk noob is, dhcp uitzetten is niet moeilijk, maar toch...
hier:
http://tweakers.net/price...(5x-100Mbps)-prijzen.html
een switch, € 10,-

en sweex verkopen ze bijna overal wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Japidoff op 04-09-2006 17:02 ]

gang is alles

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:55:

Een switch koop je voor 6 euro.
Een router (zeker eem goede) is een stuk duurder.

Instellen van een extra router hoeft niet.. gewoon het router gedeelte niet gebruiken, en alleen de 4 switch poorten.

Topicstarter.. koop maar gewoon een switch. goedkoopste die je kan vinden.
Komt altijd wel eens van pas.

• Japidoff
  • Laatst online: 18-11 18:58
job schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:03:
[...]

[...]
Instellen van een extra router hoeft niet.. gewoon het router gedeelte niet gebruiken, en alleen de 4 switch poorten.
[...]
offtopic:
let er dan wel op dat je DHCP op de 2e router UIT moet zetten

gang is alles

• job

job

Japidoff schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:09:
offtopic:
let er dan wel op dat je DHCP op de 2e router UIT moet zetten
Het staat me bij dat je die omzeilt.. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
UItzetten is sowieso dan wel handig :)
Maarja, genoeg gelult over routers. gewoon een switch kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 04-09-2006 17:33 ]

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pino_666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:51:

Sorry voor mijn domheid ;)
Vaak is bij 1 poort aangegeven dat deze 'crossed' is of dat automatisch doet. Hierdoor hoef je geen crossed kabel tussen de router en de switch te doen.

Mensen die aanraden om een router aan te schaffen: Dat is compleet nutteloos en onzin en hiermee haal je je alleen maar extra problemen op de hals (Portforwarden zul je vervolgens 2x moeten doen, als je het uberhaupt al aan de praat krijgt)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Mja, ligt eraan waar je naar kijkt. Ik heb een tweede router gekocht omdat ik binnen afzienbare tijd naar een eigen stek ga verhuizen. Liever nu een goede router dan een brakke switch die het na drie maanden begeeft...

Niet nutteloos en dus geen onzin. Wel verder kijken dan je neus lang is. Of TS het meeneemt in de opties moet 'ie daarna natuurlijk zelf weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 17:53 ]

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gewoon switch kopen. Router voor later kopen tja als je het perse wil kan je het doen. Maar nu koop je een switch voor later.

Verwijderd

Zou ook switch kopen

Heb nu ook zo, de van de router (zit t internet op aangesloten en men pa zijn pc (en dus poorten over) vandaar naar een 8poorts swtich waar ik men pc's op heb aangesloten

Switchje van 20 euro en klaar ben je, en ze zijn nog goed ook (heb nu een Asus 8poorts (nieuw) en een Sweex 8poorts die t al 2 jaar minimaal uithoud)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 22:39
Tuurlijk een switch. Heb ik zelf ook altijd gebruikt.

[offtopic]heb nog wel een switch voor je liggen voor een zacht prijsje

Verwijderd

Sweex Switch, 5-Port 10/100 Mbps, Sweex [ Webshop: voorraad aanwezig ] [ Tilburg: voorraad aanwezig ] [ Eindhoven: voorraad aanwezig ] [ Den Bosch: geen voorraad ] € 11,00

Kost geen fluit zo een switch, en goed genoeg voor thuisgebruik

• Pino_666
Bedankt voor jullie adviezen!
Maar ik ben toch tegen de meeste adviezen ingegaan, want ik heb namelijk een nieuwe wireless router gehaald. Andere huisgenoot zover gekregen dat hij de helft betaalt.
Begrijp me niet verkeerd, jullie ideeen watbetreft switch waren echt prima, maar ik heb een laptop met draadloze netwerkkaart en daar wil ik ook gebruik van maken (bij nader inzien). Nu kan ik bij wijze van spreke internetten op de plee.....

Nog één vraagje:
Ik wil bestanden van mn desktop(wired) overzetten naar mn laptop(wireless). Wat is hier de snelste manier voor? Ik gebruik nu MSN. Dat werkt op zich wel goed, maar volgens mij moet het nog sneller kunnen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Pino_666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:45:
Bedankt voor jullie adviezen!
Maar ik ben toch tegen de meeste adviezen ingegaan, want ik heb namelijk een nieuwe wireless router gehaald. Andere huisgenoot zover gekregen dat hij de helft betaalt.
Begrijp me niet verkeerd, jullie ideeen watbetreft switch waren echt prima, maar ik heb een laptop met draadloze netwerkkaart en daar wil ik ook gebruik van maken (bij nader inzien). Nu kan ik bij wijze van spreke internetten op de plee.....

Nog één vraagje:
Ik wil bestanden van mn desktop(wired) overzetten naar mn laptop(wireless). Wat is hier de snelste manier voor? Ik gebruik nu MSN. Dat werkt op zich wel goed, maar volgens mij moet het nog sneller kunnen.
Werken met gedeelde mappen, eerste hit op 'thuisnetwerk'; http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk.htm

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Pino_666
ChaserBoZ_ schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:31:
[...]

Werken met gedeelde mappen, eerste hit op 'thuisnetwerk'; http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk.htm
Sorry voor mijn luiheid.... google is idd net zo makkelijk ;)

Thnxs anyway.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 09:04

janklp

FortyTwo Capital

Ik kick dit topic toch even. Zit eigenlijk met een zelfde soort vraag maar vind het eigenlijk niet nodig om een nieuwe topic te openen.

Ik zal mijn situatie even uitleggen, ik woon in een studentenhuis met 7 man. We gebruiken op het moment 2 router, een sitecom wireless router die direct aan het moden gekoppelt is. En een us robotics router die aan de sitecom router gelinked is.

Dit geeft de laatste maand erg veel problemen, continu ip conflicten, niet werkende internetverbindingen etc. Erg vervelend. Om een bende instel en regelmoeite te doen ben ik eigenlijk op zoek naar een wat beter oplossing.

Nu kwam ik dit topic tegen. Geldt hetzelfde ook in mijn situatie? Een switch hangen aan de router en alle 7 computers daarop aansluiten? Of kan ik de switch direct aan het modem aansluiten zonder de router te gebruiken?

Alvast bedankt voor de uitleg op deze kick!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12 21:43

Sosabowski

nerd

Januszjes schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:44:
Ik kick dit topic toch even. Zit eigenlijk met een zelfde soort vraag maar vind het eigenlijk niet nodig om een nieuwe topic te openen.

Ik zal mijn situatie even uitleggen, ik woon in een studentenhuis met 7 man. We gebruiken op het moment 2 router, een sitecom wireless router die direct aan het moden gekoppelt is. En een us robotics router die aan de sitecom router gelinked is.

Dit geeft de laatste maand erg veel problemen, continu ip conflicten, niet werkende internetverbindingen etc. Erg vervelend. Om een bende instel en regelmoeite te doen ben ik eigenlijk op zoek naar een wat beter oplossing.

Nu kwam ik dit topic tegen. Geldt hetzelfde ook in mijn situatie? Een switch hangen aan de router en alle 7 computers daarop aansluiten? Of kan ik de switch direct aan het modem aansluiten zonder de router te gebruiken?

Alvast bedankt voor de uitleg op deze kick!
Een switch hang je achter de router, de router is nl nog wel verantwoordelijk voor het uitdelen van de ip's e.d. Met een 24 poorts switch heb je dus de mogelijkheid om 24 + aantal vrije poortje op de router, pc's aan te sluiten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

defiant

Moderator General Chat
Januszjes schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:44:
Dit geeft de laatste maand erg veel problemen, continu ip conflicten, niet werkende internetverbindingen etc.
2 routers achter elkaar is inderdaad geen goede oplossing.
Een switch hangen aan de router en alle 7 computers daarop aansluiten?
Dat is inderdaad de beste oplossing, gewoon 1 router gebruiken en voor de extra aansluitingen de switch gebruiken.
Of kan ik de switch direct aan het modem aansluiten zonder de router te gebruiken?
Nee, bijna alle ISP's delen maar 1 ip uit, je zult dus altijd een router moeten gebruiken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-12 09:04

janklp

FortyTwo Capital

Okee bedankt! Daar heb ik wat aan. Dan ga ik maar eens op switch jacht. Had al wel een switch van asus gezien voor 16 euro. Kon me eigenlijk niet voorstellen dat een goede switch zo goedkoop is maar kennelijk schijnt het toch zo te zijn. Dat valt mee :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 17:22
Het is een relatief simpel stukje electronica, pas bij de duurdere zaken als maneged switches e.d. kom je bij de wat serieuzere prijs-categorien. Dan heb je wel weer een hoop extra functies, maar die wil je toch niet hebben in een studentenhuis, kan allemaal kapot ;)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het modem ook een router functie heeft hoef je geen extra router aan te sluiten. Maar anders kun je achter het modem een router aansluiten, en daarachter inderdaad een switch. Meest ideale opstellingen, meerdere routers hebben geen tot weinig nut, tenzij je er eentje als bridged instelt zodat de router functie niet vervuld wordt, maar enkel als switch dient. Alleen zou ik geen budget-merkje switch kopen, maar een net wat gerenomeerder merk.
Die goedkope Sweex dingetjes begeven het wat sneller (aantal malen meegemaakt bij klanten die zelf zoiets hadden aangeschaft).

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Je kan gewoon die 2de router als switch instellen (bij de meeste kan dat iig).
Dan ben je meteen klaar.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

Een kickje....

Ik heb voor m'n vriend een Switch gehaald, omdat ze thuis een UPC modem hebben met maar 1 uitgang en ze willen thuis 2 PC erop aansluiten.
Ik heb afgelopen week voor hem een simpele Sweex 5 poorts Switch gekocht. Is nou het enige wat hij hoeft te doen de uitgang van de router op de Uplink poort van de switch aan te sluiten en vervolgens 2 utp kabels van de andere poorten van de switch aan de 2 PC aan te sluiten, zonder netwerk instellingen oid te wijzigen?

Thanks in advance!

• job

job

Nee, dat gaat niet werken.
Jij hebt een router nodig ipv een switch.

Mocht je nou net als de topicstarter van dit topic al een router hebben, dan was je klaar met een switch.
Nu dus niet, en moet je een router kopen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Haan

dotnetter

Volgens mij kan je bij de huidige Sweexen iedere poort gebruiken. Maar waarom sluit je het niet gewoon aan en kijkt of het werkt? Of kijk even in de handleiding?

@hierboven: dat het modem maar 1 uitgang heeft, betekent niet dat het niet ook een router functie bevat.. Volgens mij zijn er niet eens modems zónder routerfunctie..

[ Voor 34% gewijzigd door Haan op 02-07-2007 20:38 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nee, Je hangt de switch op de uplink port van de router (dat kan er in dit geval maar 1 zijn). De computers/laptop's hangt hij dan vervolgens aan een willekeurige poort op de switch

dus:

UPC -> router -> Switch -> Computer/laptop

Easy as Dell :)

Edit:
@ hierboven,

Ik weet niet of een standaard modem (met maar 1 uitgang) als DHCP server kan fungeren. Kwestie van proberen :)

[ Voor 255% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-07-2007 20:40 ]

www.google.nl

• job

job

Haan schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:37:
@hierboven: dat het modem maar 1 uitgang heeft, betekent niet dat het niet ook een router functie bevat.. Volgens mij zijn er niet eens modems zónder routerfunctie..
De modems van upc hebben geen routerfunctie.
Net als de modems van bijvoorbeeld casema en @home.

Verwijderd

De nieuwe modems van quicknet of multikabel hebben ook geen router functie ingebouwd. En delen alleen het ip dat ze krijgen van de provider.

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar mijn vraag is bijna identiek aan die van de opener. Mijn router zit namelijk ook vol, terwijl ik toch nog een extra kabel erop wil aansluiten. Ik heb een Sitecom router, versie DC-202. Weet iemand waar ik een splitter/switch/hub (zo goedkoop mogelijk) kan vinden voor de router van dat merk? Een 2-poorts is al genoeg :)

• job

job

2 poorts ga je niet vinden.
Goedkoopste die je kan vinden: pricewatch: Sweex SW005 Switch (5x100Mbps, RJ-45)
Probleem met webwinkels.. de verzendkosten. Ik zou daarom de dichtsbijzijnde "computer"winkel binnen lopen en daar voor 15 euro een switchje kopen.

Ik zie dat je nieuw bent.. dus het is verstandig even de FAQ door te lezen.
En daarnaast een tip: in de pricewatch: www.tweakers.net/pricewatch kan je ontzettend veel producten vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 06-01-2008 20:02 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:59:
Sorry voor de kick, maar mijn vraag is bijna identiek aan die van de opener. Mijn router zit namelijk ook vol, terwijl ik toch nog een extra kabel erop wil aansluiten. Ik heb een Sitecom router, versie DC-202. Weet iemand waar ik een splitter/switch/hub (zo goedkoop mogelijk) kan vinden voor de router van dat merk? Een 2-poorts is al genoeg :)
Iedere switch zal werken, eentje van 5 poorts (minder zul je niet vinden) zal voldoen.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 22:39
job schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:01:
2 poorts ga je niet vinden.
Goedkoopste die je kan vinden: pricewatch: Sweex SW005 Switch (5x100Mbps, RJ-45)
Probleem met webwinkels.. de verzendkosten. Ik zou daarom de dichtsbijzijnde "computer"winkel binnen lopen en daar voor 15 euro een switchje kopen.

Ik zie dat je nieuw bent.. dus het is verstandig even de FAQ door te lezen.
En daarnaast een tip: in de pricewatch: www.tweakers.net/pricewatch kan je ontzettend veel producten vinden.
Dit werkt nog eens sfeer verbeterend :) ipv dat afgekapte -->FAQ

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Poltergeist
  • Laatst online: 22:51
Laat maar...

[ Voor 93% gewijzigd door Poltergeist op 06-01-2008 20:04 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
@ Januszjes:
Je hoeft geen switch te kopen. In die tweede router zit namelijk al een switch ingebouwd. Alles wat je moet doen is de 2e router aan de 1e verbinden via de LAN-poort verbinden in plaats van via de WAN poort. Tenslotte moet je in router 2 nog even alle DHCP functionaliteit uitschakelen.

Wat je dan gedaan heb is de router omgetoverd tot een switch. Simple as that.

@ job:
Onzin. Die Motorola SurfBoard dingetjes hebben in ieder geval wél een DHCP server ingebouwd. De overige nieuwere modems van UPC ook hoogstwaarschijnlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-01-2008 00:42 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• job

job

LB06 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:35:
@ job:
Onzin. Die Motorola SurfBoard dingetjes hebben in ieder geval wél een DHCP server ingebouwd. De overige nieuwere modems van UPC ook hoogstwaarschijnlijk.
Die uitgeschakeld wordt als hij een ip van de provider ontvangt.
Oftewel je hebt er niets aan. Daarnaast had ik het niet over de dhcp functie, maar de router functie.
Een dhcp functie maakt van een apparaat nog geen router.

En daarnaast reageer je op ontzettend oude posts. :p

[ Voor 24% gewijzigd door job op 07-01-2008 12:17 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Oh, dat wist ik niet. Heb hem nooit gebruikt, maar ik nam aan dat, als er een DHCP server in zit, deze dus over router functionaliteit beschikte. Waarom wordt ie eigenlijk uitgeschakeld? Is daar een reden voor?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• job

job

dhcp heeft geen zin in een bridge modem. Het modem moet namelijk niets anders doen dan alle input omzetten en doorgeven. Je krijgt een ip adres van de provider, niet van je modem.

Dat die dhcp erin zit is niet zo nuttig eigenlijk.
Pagina: 1