Attach of restore database werkt niet (sql server)

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 15:11
Ik heb een behoorlijk oude database van jaren terug die ik graag zou willen attachen dan wel restoren. Maar hierbij krijg ik een serie vreemde foutmeldingen. Destijds draaide deze database op sql server 2000, nu heb ik versie 8.0 (weet niet zeker of dat 2003 is).

Maar als ik in enterprise manager de database attach geeft hij error 9003: The lsn (nummer) passed to log scan in database 'finaldatabaseSQL' is invalid.

Ook als ik een nieuwe database aanmaak en met mn backup file de database probeer te restoren krijg ik vreemde foutmeldingen. Iemand enig idee of het uberhaupt nog mogelijk is dat ik deze database draaiende krijg?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8.0 is SQL 2000.
Als ik 3 seconden google op je melding krijg ik dit:
FIX: A RESTORE DATABASE WITH RECOVERY Statement Can Fail with Error 9003 or Error 9004

Heb je dat al geprobeerd? Heb je uberhaupt al gezocht?

edit:

Quick'n'Dirty: Je zou eens kunnen proberen te attachen ZONDER een logfile (effe renamen ofzo)

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 04-09-2006 15:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je het laatste SP op je nieuwe server? Heb je SP_ATTACH_SINGLE_FILE_DB al eens geprobeerd?
RobIII schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:23:

edit:

Quick'n'Dirty: Je zou eens kunnen proberen te attachen ZONDER een logfile (effe renamen ofzo)
offtopic:
Daar gebruik je dus attach single file db voor ;)

offtopic:
een nieuwe post omdat ik weer tig keer achter elkaar de foutmelding 'geen invoer' kreeg :(
:Y)

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 04-09-2006 15:33 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 15:11
ik had al wel gezocht trouwens, attach werkt nog steeds niet, maar op de een of andere manier kon ik in een andere manager de opslagplaats van de files bij een restore gewoon veranderen en werkte dat wel. Maar op de een of andere manier lukt het me nu niet om de database te benaderen via Asp, met uid=sa en zonder pw.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DarkShadow schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:54:
ik had al wel gezocht trouwens, attach werkt nog steeds niet, maar op de een of andere manier kon ik in een andere manager de opslagplaats van de files bij een restore gewoon veranderen en werkte dat wel.
Dus de DB is nu ge-attached?
DarkShadow schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:54:
Maar op de een of andere manier lukt het me nu niet om de database te benaderen via Asp, met uid=sa en zonder pw.
En welke foutmelding krijg je dan? En heb je al gecontroleerd of de IUSR / SA e.d. wel de juiste rechten hebben? Heb je uberhaupt al gekeken bij security onder je Server node? En bij users onder je DB node?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij