Mijn andere topic was (terecht) gesloten, maar nu kom ik met een beter topic.
Het idee is dus om als er een nieuwe windows install is gedaan dat alles van de oude naar de nieuwe windows wordt teruggezet (mijn documenten etc) Nu heb ik al een aardig scriptje, maar ik heb er nog wat problemen mee. Eerst laat ik het script even zien
Het probleem is dat als deze vraag komt Moeten er nog andere mappen of schijven gekopierd worden? En je zegt N dat hij dan toch naar :yes gaat. Wat doe ik nu fout? Graag wat hulp.
Het idee is dus om als er een nieuwe windows install is gedaan dat alles van de oude naar de nieuwe windows wordt teruggezet (mijn documenten etc) Nu heb ik al een aardig scriptje, maar ik heb er nog wat problemen mee. Eerst laat ik het script even zien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| @ECHO OFF cls color 2 ECHO Backup-tool by Jurriën! ECHO ====== ECHO. ECHO This program will backup your important files SET /P variable=Van welke map moet mijn documenten verplaatst worden? vb C:\blah\blah: If Exist "%homepath%\my documents" goto lol If Exist "%homepath%\mijn documenten" goto lolz :lol xcopy "%variable%" "%homepath%\my documents" /s /y :lolz xcopy "%variable%" "%homepath%\mijn documenten" /s /y choice Moeten er nog andere mappen of schijven gekopierd worden? IF ERRORLEVEL 1 GOTO yes IF ERRORLEVEL 2 GOTO end :yes Set /p banaan=Van welke map of schijf moeten de bestanden worden gekopierd? Set /p knuppel=Hoe moet de map heten C:\backup_vulditgedeeltein: ECHO De bestanden worden naar C:\backup_%knuppel% gekopierd xcopy "%banaan%" "E:\backup_%knuppel%" goto end :end |
Het probleem is dat als deze vraag komt Moeten er nog andere mappen of schijven gekopierd worden? En je zegt N dat hij dan toch naar :yes gaat. Wat doe ik nu fout? Graag wat hulp.
20 jaar, en wat had ik bereikt?