Toon posts:

Wat voor een notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus absoluut een leek op het gebied van computers.
De volgende 3 vragen: Voor mijn studie heb ik een notebook nodig. In mijn studentenhuis hebben we draadloos internet, en op mijn kamer maakte ik eerst gebruik van mijn pc met een WLAN usb adapter om draadloos internet te ontvangen. Maar het probleem is dus dat het signaal ofzo te zwak is waardoor mijn internet voortdurend wegvalt en ik geen verbinding meer kan krijgen.

De kamers 1 en 2 verdiepingen onder mij die hebben wel een goed ontvangst dus daarom wilde ik een notebook kopen (zodat als boven het ontvangst weg is ik naar beneden kan om daar verder te gaan). Nu heb ik de vraag aan welke specificaties moet zo'n notebook dan voldoen wil ik draadloos internet gebruiken. Is een systeem met o.a deze specificaties dan goed: - LAN & 54Mbps wireless LAN

Verder had ik de vraag of dat er een verschil zit tussen het ontvangst van een ingebouwde ontvanger in de notebook en zo'n WLAN usb adapter (hij koste 48 euro dus ik neem aan dat de kwaliteit behoorlijk goed is)?

Dan heb ik nog de 3e en laatste vraag. Is er misschien iemand die weet hoe ik op mijn kamer toch een beter ontvangst kan krijgen, misschien door de computer te verplaatsen ofzo, de WLAN adapter bij het raam te leggen, of heeft dit er niks mee te maken?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die 1 of meerdere vragen kunnen beantwoorden _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
iemand?:)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ten eerste, je hoeft niet zo aan te dringen!

Ten tweede, je gaat een laptop kopen omdat je wifi bereik niet goed genoeg is? Je zou beter eens kijken om een signaalversterker te plaatsen, of een andere antenne etc.

Zoek maar eens naar wifi bereik / signaal versterken.

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Idd kijk gewoon eerst naar een signaal versterker. Als je toch een notebook wilt aanschaffen is een notebook met een ingebouwde 801.11g adapter perfect. Ik merk zelf weinig verschil tussen een interne en externe. Ja buiten dat je een externe kan verplaatsen (met een lange USB kabel)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Verwijderd

Topicstarter
ricost schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:18:
Idd kijk gewoon eerst naar een signaal versterker. Als je toch een notebook wilt aanschaffen is een notebook met een ingebouwde 801.11g adapter perfect. Ik merk zelf weinig verschil tussen een interne en externe. Ja buiten dat je een externe kan verplaatsen (met een lange USB kabel)
Haha ik zal nu wel heel erg dom lijken maar hoe heet zo'n interne ontvanger dan waar je internet mee kunt ontvangen zonder dat je een WLAN usb adapter nodig hebt. Dan weet ik waar ik op moet letten bij specificaties als ik er 1 koop.

Verwijderd

Topicstarter
Als er bij de specificaties staat: Draadloos netwerk 54 MBPs hoef ik dan geen WLAN usb adapter te hebben?

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 17:28
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:51:
Als er bij de specificaties staat: Draadloos netwerk 54 MBPs hoef ik dan geen WLAN usb adapter te hebben?
Wat denk je zelf ?........

Is het feit dat je geen wlan bereik hebt op je kamer trouwens de enigste reden waarom je een notebook aan wilt schaffen ?

[ Voor 21% gewijzigd door GeniusJennis op 15-09-2006 17:58 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Pagina: 1