Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag een aparte rekening openen voor mijn zakelijke inkomsten en uitgaven.

Nu vraag ik mij alleen het volgende af: welke bank is goed voor een zakelijke rekening?

Ik heb al een beetje gegoogled, en hoorde dat ervaringen met de ABN vrij positief waren.

Ik wil eigenlijk het volgende:
- Een rekening (duh :P)
- Bankpasje
- Creditcard (zit dit er standaard bij?)
- Online bankieren zonder gezeik met pasjes en cardreaders (Mijnpostbank.nl bevalt prima)
- Hoeft geen honderden euro's per jaar te kosten.
- Redelijk snelle overschrijving, dus geen Postbank.

Zijn er nog andere dingen waarop ik moet letten?

Ervaringen zijn altijd meer waard dan mooie praatjes op de diverse websites, dus steek allen van wal. :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

ING Bank, is het moederbedrijf van de Postbank dus werken met hetzelfde online systeem. Verder is mijn baas heel tevreden over ze, dus zakelijk werken ze prima.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Plague schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:48:
Hallo,
- Redelijk snelle overschrijving, dus geen Postbank.
De postbank heeft laatst de periode dat ze geld vasthouden bij overschrijven verkort. Dus de PB kan weer meegenomen worden in je zoektocht :)

[ Voor 51% gewijzigd door Jaspertje op 04-09-2006 15:21 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:18
Hoe zakelijk is zakelijk? Gaat het over groot geld of over een "bedrijfje" :? Je zou eens naar van Lanschot bankiers kunnen kijken :)
http://www.vanlanschot.com/

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

paQ

- alles kost geld
- Postbank is verreweg het goedkoopste
- denk aan toetsing

verder is je reden 'dus' geen postbank te kiezen wel erg kort door de bocht.

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 04-09-2006 15:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je hebt de grote vier die niet van elkaar onderdoen, Rabobank, ABN-AMRO, ING/Postbank.

En allemaal doen ze aan spam,
je krijgt de ene naar de andere dienst aangeboden die je echt niet nodig hebt.

• paQ

paQ

Ik krijg van Postbank nooit ongevraagd dingen, dus dat betwist ik.
Het enige wat ik soms gevraagd krijg wanneer IK ze bel, is dat ik van het bestaan van een kapitaal rekening wordt geinformeerd, omdat dit ietwat rente oplevert.

Heb je echt meer behoefte aan een accountmanager en veel persoonlijk contact, dan moet je niet bij de Postbank wezen denk ik, maar bedenk je wel dat je die accountmanager zelf betaald ;)

mijn jaarlijkse kosten van de Postbank zijn verwaarloosbaar.
Voor alle transacties binnen Nederland samen, ben ik per jaar niet meer dan 2 euro kwijt.
de software kost me 3,50 per maand.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Jaspertje schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:21:
[...]

De postbank heeft laatst de periode dat ze geld vasthouden bij overschrijven verkort. Dus de PB kan weer meegenomen worden in je zoektocht :)
Vasthouden hebben ze nooit gedaan bij de Postbank (althans niet meer of minder dan andere banken). Overschrijven van giro naar bank duurde altijd 1 dag, dat lag niet aan de postbank en ook niet aan de *****bank maar aan het systeem wat ze gekozen hadden.

Geld overboeken van giro naar giro gaat al jaren met de snelheid van het licht en overmaken van giro naar bank gaat ook binnen dezelfde dag (volgens mij voor 13.00 uur overmaken is zelfde middag nog op de rekening)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Mijn gevoel is dat bijna iedere klant wel gematigd positief is over zijn bank met enkele duidelijk minpunten. Ik heb met een paar banken ervaring (Privé - PB, ABN | Zakelijk - Rabo, ABN) en het zijn allemaal trage spammerige organisaties waar je, grote problemen uitgezonderd, toch wel redelijk je zaakjes op orde kunt hebben. De service van ABN vind ik net wat hoger dan bij de Rabo - contactpersonen met iets meer in hun mars. MijnPostbank overtreft alle andere (imvho), maar de Postbank is toch echt wat logger en foutgevoeliger (telefonisch, geen reacties op brieven). Dat laatste zal de Rabo minder hebben door de decentrale structuur (idee, geen ervaring op dat terrein).

Eigenlijk precies wat iblies zegt in veel meer woorden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door paknaald op 04-09-2006 16:56 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb mijn zakelijke rekening bij de postbank lopen. Voor de rest heb ik een gruwlijke hekel aan de postbank (later geld, irri internet bankieren, automatische incasso's gewoon weigeren) opgebouwd vanwege de gezamelijke rekening en de eigen rekening van mijn vriendin. De reden dat ik voor postbank gekozen heb is omdat hij gewoon het goedkoopst is. Tot x transacties per jaar betaal je niks en als je boven dat aantal transacties komt dan gaan de zaken blijkbaar zo goed dat het ook niet meer zo'n probleem hoeft te zijn.

Resumerend: Postbank zou ik niemand aanraden, behalve voor een zakelijke rekening.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Plague
  • Niet online
pjaminon schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:26:
Hoe zakelijk is zakelijk? Gaat het over groot geld of over een "bedrijfje" :? Je zou eens naar van Lanschot bankiers kunnen kijken :)
http://www.vanlanschot.com/
Het gaat niet om tonnen ofzo, dus van Lanschot zal afvallen denk ik ;)

Verder: Hoe is het online bankiersysteem van de ABN? Ik neig een beetje richting de ABN, omdat die bij mijn weten geen raar pasjessysteem hebben om geld over te boeken e.d..

Ik zal de rekening vrijwel alleen gebruiken om over te schrijven en geld te innen, en hoef dus geen speciale rekening met allerlei extra's waar ik wel voor betaal maar niet gebruik.

De Postbank valt echt af, want hoewel ik hun online bankiersysteem geweldig vind, vind ik het echt onacceptabel dat geld soms 3 dagen onderweg is, terwijl dat in feite een "klusje" van 1 seconde is. Ik gebruik prive nog Postbank, maar zakelijk wil ik toch dat overschrijvingen snel gaan.

Voor wat betreft de spam troep: dat maakt me niet zoveel uit, de papierbak staat naast de brievenbus, zeg maar ;)

Weet iemand toevallig uit zijn hoofd of de een echt boven de ander uitsteeks voor wat betreft de kosten?
Edit: transacties per jaar: ik gok een stuk of 50.

• paQ

paQ

ABN kost je minimaal 110 euro per jaar
en de tarieven: http://www.abnamro.nl/nl/...len/trf_z_binnenland.html

Postbank 52 euro per jaar
en met zo weinig transacties betaal je voor de rest ook nagenoeg niets meer

Rabobank 95 euro per jaar

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 04-09-2006 17:47 ]

• Plague
  • Niet online
paQ > Hoe kom je aan die 110 per jaar?

Als ik zo even reken:
6 ct per transactie via internet bankieren = 3 euro per jaar.
Wereldpas: 13 euro per jaar
Creditcard: 25 euro per jaar
Pinkosten etc: 5 ct per transactie. Reken daar nog eens 3 euro per jaar voor

Totaal: 44 euro per jaar.

Wat zie ik over het hoofd?

edit: Ik zie het volgende over het hoofd:
Rekening zelf: 48 per jaar
Internetbankieren: 48 per jaar

Totaal: 136 per jaar

:)

[ Voor 17% gewijzigd door Plague op 04-09-2006 18:00 ]

• paQ

paQ

ik had de creditcard niet meegenomen, vandaar de 110 euro.
creditcard neem ik nergens mee, omdat dat dus zo afhankelijk van vele dingen is.
Als het ene klein zakelijke rekening is voor klein gebruik voor een kleine onderneming, sta je zelf toch garant voor de creditcard, dus kun je net zo goed een beetje shoppen voor je kaart.

edit:
zo kwam ik eraan iig
OndernemersRekening EUR 12,- per kwartaal
Wereldpas EUR 13,- per jaar
Internet Bankieren EUR 4,- per maand

48 voor het internetbankieren
48 voor de rekening zelf
13 voor de pas

trouwens:
informeer ook eens zonodig naar kosten van bankverklaringen en bankgaranties en dat soort dingen.
Kan goed dat je daarmee te maken krijgt.
Zo schrik ik me het laplazerus als ik 140 euro moet betalen voor een fax met handtekening

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 04-09-2006 18:56 ]

• argro
Plague schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:31:
De Postbank valt echt af, want hoewel ik hun online bankiersysteem geweldig vind, vind ik het echt onacceptabel dat geld soms 3 dagen onderweg is, terwijl dat in feite een "klusje" van 1 seconde is. Ik gebruik prive nog Postbank, maar zakelijk wil ik toch dat overschrijvingen snel gaan.
Dat is simpelweg niet waar. Als jij met MijnPostbank.nl geld overschrijft naar een andere Postbank rekening dan gebeurt dat real-time. Doe je het voor 13.00uur naar de Rabobank/MeesPierson/Fortis/ABN/Whatever dan staat het er dezelfde middag nog op, schrijf je over na 13.00uur dan staat het er de volgende dag op.
Dezelfde vertragingen gelden overigens andersom. Als jij dus een rekening gaat openen bij Rabobank/MeesPierson/Fortis/ABN/Whatever en je gaat geld overmaken naar iemand met een Postbank rekening en je doet dat na 13.00uur dan heeft die persoon het geld ook "pas" de volgende dag.

Waarom dus niet een extra Postbank-rekening? Dat is simpel online te regelen en het kost bijna niets.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 04-09-2006 19:15 ]

• paQ

paQ

klopt, maar bij postbank zakelijk ligt de norm op 2 dagen.
soms is het misschien wel sneller, maar bij girotel zakelijk wordt pas om 18:00 uur de verwerking doorgevoerd, vandaar dat het 'vanzelf' een dag opschuift

• argro
Is het wel nodig om een "echte" zakelijke rekening te openen? Ik heb de indruk dat de bedragen "laag" zijn en het aantal transacties is dat ook (ongeveer 1 per week). Ik krijg meer de indruk dat de TS een aparte rekening wil om privé en zakelijk te scheiden en dat alles nu nog via één rekening (Postbank) gaat. Dan kun je natuurlijk net zo goed een tweede betaalrekening openen (en dat kan met een paar muisklikken) met een apart gironummer/giropas/et cetera.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
argro schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:25:
Is het wel nodig om een "echte" zakelijke rekening te openen? Ik heb de indruk dat de bedragen "laag" zijn en het aantal transacties is dat ook (ongeveer 1 per week). Ik krijg meer de indruk dat de TS een aparte rekening wil om privé en zakelijk te scheiden en dat alles nu nog via één rekening (Postbank) gaat. Dan kun je natuurlijk net zo goed een tweede betaalrekening openen (en dat kan met een paar muisklikken) met een apart gironummer/giropas/et cetera.
Idd, dat doe ik hier ook. Heb wel is waar geen eigen bedrijf, maar voor mijn werk heb ik zoveel onkosten en vergoedingen dat het moeilijk is om het overzicht goed te houden.

Nu boek ik het loon over naar een lopende rekening, de declaraties voor facturen blijven staan en de per diems gaat naar een spaarrekening.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Postbank zakelijk is ene dag overschrijven, volgende dag is het geld er?
Zo gaat het bij mij wel iig.

• Plague
  • Niet online
Ok, dan denk ik dat het toch maar een postbank gaat worden. De verschillen zijn wel vrij groot in jaarlijkse kosten, en het gaat inderdaad om relatief kleine bedragen (+- 20.000-25.000 euro wat er ieder jaar in komt/uit gaat).

Daarnaast is het wel zo gemakkelijk dat alles dan bij 1 bank onder gebracht is. (hoewel dit ook nadelen met zich mee brengt, zoals: is het banksysteem down, dan kan ik nergens bij).

Ik dank u allen hartelijk voor de input :)

• paQ

paQ

oh
na 23:00 uur kun je niet meer in je girotel ;)
je kan er wel in, maar je kunt niet communiceren

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 23:39
Plague schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:06:
Ok, dan denk ik dat het toch maar een postbank gaat worden.
Besef wel dat de Postbank een volkomen achterlijk internetbankiersysteem heeft voor zakelijke rekeningen. Als je "gezeik met pasjes en cardreaders" al irritant vindt, wacht dan maar tot je het gehannes met TAN-codes, GIN-codes en de hele rataplan van de Postbank voor je kiezen krijgt. Waar ze het particuliere bankieren hebben omgezet naar een gebruiksvriendelijk systeem, is het zakelijk nog geklooi uit het jaar nul. Bovendien kun je als zakelijke klant 8 uur per dag niet internetbankieren. Ik overweeg zakelijk dan ook om terug te gaan naar de Rabobank want ik ben dat hele gedoe meer dan zat.

Wel is de Postbank goedkoop voor kleine ondernemers: de eerste 700 euro aan "onkosten" per jaar (overschrijvingen, internetbankieren etc) hoef je niet te betalen. Daartegenover staat weer dat je bij die bank nul komma nul contact hebt. Je bent voor hen niets meer of minder dan een nummer. Voor elke vraag mag je een ander telefoonnummer bellen waar je je hele handel en wandel voor de zoveelste keer mag uitleggen aan een of andere callcentermiep die jou niet kent.

Zoek op ondernemersforum Higherlevel.nl eens op "bank", daar zijn de voors en tegens van de diverse banken voor zakelijk gebruik al vaak besproken.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• paQ

paQ

Anders schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:44:
[...]

Besef wel dat de Postbank een volkomen achterlijk internetbankiersysteem heeft voor zakelijke rekeningen. Als je "gezeik met pasjes en cardreaders" al irritant vindt, wacht dan maar tot je het gehannes met TAN-codes, GIN-codes en de hele rataplan van de Postbank voor je kiezen krijgt. Waar ze het particuliere bankieren hebben omgezet naar een gebruiksvriendelijk systeem, is het zakelijk nog geklooi uit het jaar nul. Bovendien kun je als zakelijke klant 8 uur per dag niet internetbankieren. Ik overweeg zakelijk dan ook om terug te gaan naar de Rabobank want ik ben dat hele gedoe meer dan zat.
alles moet je in perspectief zien he
de bank is digitaal 8 uur per nacht niet bereikbaar, niet per dag
Het tan code systeem is het simpelste wat er is
je belt in, vooert je code in en er wordt bij een overboeking vervolgens gevraagd om een tan code in te voeren.
daarvoor hoef je niet steeds naar dat apparaatje te zoeken waarin je eerst weer iets anders moet intikken (SNS / ABN) maar je neemt nummertje zoveel uit de lijst en streept hem door.
geweldig handzaam systeem als je het mij vraagt.

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 05-09-2006 09:15 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Girotel zakelijk werkt ook prima via internet? Hoewel je dan ook na 23.00u niks meer kunt.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 23:39
paQ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:13:
alles moet je in perspectief zien he
de bank is digitaal 8 uur per nacht niet bereikbaar, niet per dag
Internetbankieren is 8 uur per dag onbereikbaar, hoe zeer je daar ook een draai aan wilt geven. De keren dat ik me kapot ergerde omdat ik om kwart over elf 's avonds of 's ochtends vroeg niet kon inloggen kan ik niet meer tellen.
Het tan code systeem is het simpelste wat er is
je belt in, vooert je code in en er wordt bij een overboeking vervolgens gevraagd om een tan code in te voeren.
Codenummer, GIN-code, TAN-code. Je hebt zoveel lijsten nodig dat de Da Vinci-code erbij vergeleken kinderspel is. Erg fijn ook dat je met die codes mag gaan lopen zeulen als je vanaf verschillende plekken wilt inloggen. Erg veilig ook.

Geef mij dan maar internetbankieren van de Rabobank. Zoeken naar een apparaatje? Ik heb op kantoor twee readers liggen en thuis nog twee. Je loopt een Rabo-kantoor binnen en je vraagt of ze er nog eentje voor je hebben liggen, klaar.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als ik je 1 mag aanraden waar je NIET bij moet is het wel de Friesland Bank. Niet om de service maar alleen om het telebankier programma.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1