Windows vista rc1 is sinds enige dagen uit en ik wilde readyboost eens proberen. Je kan echter niet zomaar elke usb memory stick gebruiken omdat er eisen aan de performance zijn. Het gaat hierbij om de random access toegang, die moet minimaal 2.5MB/sec voor 4K random reads en 1.75MB/sec voor 512K random writes zijn.
Wat is readyboost : Readyboost maakt gebruik van je geheugen stick om een disk cache op te slaan, en wel van een speciaal soort. Omdat sticks voor sequentieel lezen langzamer zijn dan harddisks, word je stick alleen gebruikt om een random access cache op te bouwen. Stick zijn namelijk stukken sneller met random access dan je harddisk.
Voor de readyboost faq : kijk hier !
Tot nu toe werkende sticks volgens diverse bronnen :
Mijn vraag : Heb je readyboost al geprobeerd en werkt het met jou stick ?, Laat dan hier een berichtje achter met welke stick (merk, type, mb) het gelukt is zodat anderen niet zo lang hoeven te zoeken naar een geschikte usb stick voor Vista readyboost.
Wat is readyboost : Readyboost maakt gebruik van je geheugen stick om een disk cache op te slaan, en wel van een speciaal soort. Omdat sticks voor sequentieel lezen langzamer zijn dan harddisks, word je stick alleen gebruikt om een random access cache op te bouwen. Stick zijn namelijk stukken sneller met random access dan je harddisk.
Voor de readyboost faq : kijk hier !
Tot nu toe werkende sticks volgens diverse bronnen :
- Apacer-HT203 Reeks
- Powerram 3.0 Reeks
- Cruzial Gizmo
- Sandisk Cruzer Titanium 2gb
- Verbatim Store N go pro 1gb en 2gb
- Sony microvault tiny 1gb
- CnMemory Micro X-pro 2gb (werkt heb ik zelf)
Mijn vraag : Heb je readyboost al geprobeerd en werkt het met jou stick ?, Laat dan hier een berichtje achter met welke stick (merk, type, mb) het gelukt is zodat anderen niet zo lang hoeven te zoeken naar een geschikte usb stick voor Vista readyboost.
[ Voor 46% gewijzigd door HaseMike op 30-09-2006 19:32 . Reden: Uitleg readyboost ]