Hallo,
Ik heb de volgende situatie:
W2k3 sp1 met IIS6 deze is onderdeel van een intern domein. DC is 'n andere server.
Op de IIS 'n website. Daar aangevinkt 'Geïntegreerde windows beveiliging'.
Anonieme toegang is uitgeschakeld.
Ik krijg nu netjes 'n pop-up die om 'n naam en wachtwoord vraagt, precies zoals de bedoeling is.
Als ik echter met m'n AD-account inlog kom ik terug in het inlogscherm.
Er staat dan bij gebruikersnaam 'sudomein.domein.nl\gebruikersnaam'.
Als ik sudomein.domein.nl vervang door internedomeinnaam dan kom ik door de beveiliging.
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat gebruikers niet 'internedomeinnaam' in hoeven te geven, maar dat de webserver zelf standaard in AD kijkt?
Overigens heb ik ook in 'n ander forum deze vraag geplaatst.
De tip daar:
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb de volgende situatie:
W2k3 sp1 met IIS6 deze is onderdeel van een intern domein. DC is 'n andere server.
Op de IIS 'n website. Daar aangevinkt 'Geïntegreerde windows beveiliging'.
Anonieme toegang is uitgeschakeld.
Ik krijg nu netjes 'n pop-up die om 'n naam en wachtwoord vraagt, precies zoals de bedoeling is.
Als ik echter met m'n AD-account inlog kom ik terug in het inlogscherm.
Er staat dan bij gebruikersnaam 'sudomein.domein.nl\gebruikersnaam'.
Als ik sudomein.domein.nl vervang door internedomeinnaam dan kom ik door de beveiliging.
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat gebruikers niet 'internedomeinnaam' in hoeven te geven, maar dat de webserver zelf standaard in AD kijkt?
Overigens heb ik ook in 'n ander forum deze vraag geplaatst.
De tip daar:
- Klik op tabblad " Directory Security".
- Zet het vinkje " Enable Anonymous access " uit.
- Zet het vinkje aan bij:
Integrated windows authentication
Basic authentication (Password sent in clear text) - Kies een Default domain: (klik op select of typ in)
- Bij Real name: Optioneel kun je een naam opgeven
Alvast bedankt voor het meedenken.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties