Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil over een paar maanden in Zweden stage gaan lopen. Het is een afstudeerstage (HBO Informatica) en die wil ik bij voorkeur met zijn 2en doen (binnen NL is dat verplicht). Nou heb ik samen met mijn afstudeerpartner al wat contacten lopen maar nog steeds niks concreets. Heeft iemand nog tips of zelf ervaringen bij bedrijven waar ik zou kunnen aankloppen? School zelf had ook wat, maar helaas was dit een dood spoor.
Stagebemiddelingsbureaus zijn er niet zo veel en ze zijn erg duur.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
SG => WI

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:59
Kijk of je online de Zweedse variant van de Gouden Gids kunt doorzoeken. Mocht dit een beetje handig zijn (in het Engels, of je kan een beetje Zweeds vertalen ;) ), dan kun je zoeken op bedrijven in de informatica sector en deze eens aanschrijven/mailen.

Verwijderd

http://www.wmdata.com/wmwebb/netscape/default.asp
WM-Data is grootste IT boer in scandivie, en zo te zien hebben ze graag stagairs 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 14:24 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:39

Nibbz

Postmaster General

Er zitten redelijk wat Akzo Nobel's in zweden.. mss kun je via een internationale site van akzo nobel achter een adres komen waar je als ITer kunt beginnen....

13:37

• Djwhal Khul
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 08:21
Op dit moment werk ik voor een It bedrijf in zweden.
Je zou contact op kunnen nemen met ze

het adres staat op de website

http://www.addnode.se/

• robbertb
  • Niet online
Sorry voor de late reactie. Maar ik heb inmiddels contact opgenomen met de genoemde bedrijven. Bedankt hiervoor. Nu afwachten...
Heeft iemand nog meer tips?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je kan AIESEC proberen. AIESEC is de grootste studenten organisatie voor stages in het buitenland en ze hebben ook technische stages.

www.aiesec.nl
Wat doet AIESEC?
Wij helpen bij het vinden van een geschikt stageadres en het treffen van de nodige formele voorbereidingen, zoals visa, werkvergunningen en eventuele inentingen. Bovendien word je door AIESEC ook inhoudelijk voorbereid door middel van professionele trainingen. Tevens krijg je bij ons informatie over het land waar je heen gaat, op politiek, sociaal en professioneel vlak.

[ Voor 57% gewijzigd door dArtagnan op 13-09-2006 16:02 ]

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
Ik heb het afgelopen half jaar een stage gedaan in Zweden. In welke regio van Zweden wil je een stage doen? Als je een stage wilt doen in de buurt van Stockholm dan zou ik adviseren om contact op te nemen met het KTH. Dit is de technische universiteit daar in de buurt en ik heb ook via hun mijn stage geregeld. Ik had daar contact met ene Mats Wager. Zijn email adres ben ik jammer genoeg kwijt.

Verder heb je ook de stad Kista. Daar zijn veel internationale IT bedrijven gevestigt. Er is een website waar al deze bedrijven op staan (www.kista.com).

Veel succes met het zoeken :)

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57

Superflip

*pwiet*

Ok, ikzelf dacht dit ook te doen, het is uitgelopen op een grote ramp.

Ik had tot 3x toe de bevestiging dat ik stage mocht doen. (1x in Skelefteå en 2x in Stockholm). Maar telkens hebben zij net afgezegd. Het was zo erg dat ik het toen beu was om nog verder te zoeken, want was in de tussentijd tot 2x toe naar Zweden geweest voor op gesprek te komen.

Ik wens je in ieder geval wel veel succes toe met je zoektocht!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:59
aik0n schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:22:
Ik had tot 3x toe de bevestiging dat ik stage mocht doen. (1x in Skelefteå en 2x in Stockholm). Maar telkens hebben zij net afgezegd. Het was zo erg dat ik het toen beu was om nog verder te zoeken, want was in de tussentijd tot 2x toe naar Zweden geweest voor op gesprek te komen.
Wanneer je een bedrijf hebt gevonden die jou wel een stageplek willen aanbieden, dan moet je ook zo snel mogelijk een stagecontract opstellen en laten ondertekenen door beide partijen. Dan kunnen ze jouw stage niet zomaar opeens afzeggen.

• robbertb
  • Niet online
dArtagnan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:00:
Je kan AIESEC proberen. AIESEC is de grootste studenten organisatie voor stages in het buitenland en ze hebben ook technische stages.
www.aiesec.nl
[...]
Goed idee, maar ik ben kennelijk als HBO'er niet geschikt :(
DamadmOO schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:42:
Ik heb het afgelopen half jaar een stage gedaan in Zweden. In welke regio van Zweden wil je een stage doen? Als je een stage wilt doen in de buurt van Stockholm dan zou ik adviseren om contact op te nemen met het KTH. Dit is de technische universiteit daar in de buurt en ik heb ook via hun mijn stage geregeld. Ik had daar contact met ene Mats Wager. Zijn email adres ben ik jammer genoeg kwijt.

Verder heb je ook de stad Kista. Daar zijn veel internationale IT bedrijven gevestigt. Er is een website waar al deze bedrijven op staan (www.kista.com).

Veel succes met het zoeken :)
Ik heb gemaild naar Mats (google). Bedankt voor de tip!

• robbertb
  • Niet online
Inmiddels een paar weken verder.. en nog steeds niks concreets. Heeft iemand nog tips?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:40

Garyu

WW

- Grotere bedrijven in Nederland aanspreken met vestigingen in Zweden?
- Internet afzoeken, ook kleinere bedrijfjes aanschrijven
- Contacten, vriendenkring, niemand wat contacten in Zweden?

Zo ben ik ook aan de slag gegaan en heb uiteindelijk een stage in het buitenland geregeld gekregen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1