Computer slaat af.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordMike
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 23:49
Hey,

Ik zal eventjes snel zoveel mogelijk informatie geven omtrent het probleem.

Mijn computer zag er zo uit bij aankoop, in elkaar gestoken.

Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
1x LEVICOM 450w Visiblepower
Logitech G5 gaming laser mouse - Special Edition
Sapphire X550 256 tvo dvi pci-e hs
WD 250Gb 7200rpm 8Mb cache SATA/300
Recom (CASE) RC-BD Silver (2jr)
Samsung (MON) 20" TFT (6ms) 205BW (3jr) (Scherm is momenteel nog een gewone 17" maar 20" is onderweg)
Asus (MB) SAM2 (PCI-e) M2N-E (2jr)
AMD AM2 Athlon 64 X2 3800+ (2.0GHz) 1MB Boxed (Dual-Core)
2 x Apacer DDR2-667 PC5300 1024MB

Dit systeem heeft nooit gewerkt, in het boekje van ASUS stond dat met mijn type van RAM het moederbord alleen kon werken met 4 Ramlatjes.

Dus ik naar de winkel, 2 Latjes bijgekocht. Dat heeft niets opgelost.

Ondertussen had ik al een nieuw Moederbord en nieuwe 3D-Kaart besteld.

Ondertussen steken deze nieuwe onderdelen erin:

1 x MSI GeForce 7600-GS TD 256MB PCI-X
1 x MSI AM2 K9N Platinum (nForce570 Ultra)
1 x Philips DVD-RW 16Speed Lightscribe Retail
1 x Logitech Boxen 2.1 Z-2300 400 Watts
1 x Cooldrive 4

In de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Dit is wel gelukt, sindsdien heb ik geen problemen meer gehad, van Bluescreens en dergelijke. Tot ik met een nieuwe probleem kwam te zitten. De PC sloeg volledig af toen ik probeerde 5 Bestanden te downloaden met Rapidget ( een progje van Rapidshare ). Geen bluescreen en geen problemen met direct opnieuw op te starten.

Temperatuur komt nooit boven de 40° dus dat is (volgens mij) zeker niet te warm.

De 2 Extra ramlatjes steken er (nog) niet in omdat dit moederbord er problemen mee gaf, eerst eventjes bios upgrade en dan komen die er ook wel in.

Ik heb 2 Besturingssystemen eropstaan namelijk: Windows XP Pro x64 en Windows 2003 Server (Hacked Version).

Bij alle 2 de besturingssystemen Slaagt hij af op het moment dat ik gegevens wil kopieren van mijn andere Computer naar deze nieuwe computer.

Wat kan dit probleem veroorzaken?

(Moest er nog meer informatie nodig zijn, gewoon vragen)

U bent in ieder geval al hartelijk bedankt om mijn probleem nog maar te lezen.

Groetjes,
Mike

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 16:52

DefLite

Why so serious?

Ik volg je probleem niet helemaal. Je PC valt uit zodra je bestanden over een Lan kopieert? Of kopieer je de harde schijf?

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien is je voeding gaar? (ondanks dat het een "A-merk" voeding is).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het klinkt misschien vreemd, maar dit soort vreemde problemen laat mij automatisch denken aan een ongeaarde pc. Zijn de pc's dus allebei goed geaard? En nee, niet aarden aan de verwarmingsbuizen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01
Kijk hier eens even en ga na of het dezelfde problemen zijn (ik denk het wel) http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.0 Ik kan je aanraden om even contact op te nemen met degene waar je het bord van gekocht hebt. Waarschijnlijk zullen zij het bord voor je omruilen.

Geen informatie beschikbaar

• LordMike
Little_captain schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:21:
Ik volg je probleem niet helemaal. Je PC valt uit zodra je bestanden over een Lan kopieert? Of kopieer je de harde schijf?
Bestanden kopieren, gewoon simpele MP3'tjes. (30GB in tottaal) onderverdeeld in kleine mapjes, geprobeerd met 2GB mapje, keer op keer valt hij uit.

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:57
Verbind de 2 systemen is direct met elkaar, zonder router oid ertussen. een defecte router kan storing geven op de lan, waar sommige moederborden niet mee overweg kunnen en zich gewoon resetten.

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
LordMike, wil je voordat je hier verder gaat lezen eerst je "slaagt af"-bewoording veranderen? Hiermee doe je ons een groot plezier. Gebruik liever iets als 'loopt vast' of 'geeft een BSOD' (Blue screen of death). Dat je -aangenomen dat dit zo is- dat blauwe scherm niet te zien krijgt, is misschien omdat je niet hebt uitgezet dat windows moet wachten na een BSOD. (Windows toets + 'Pause Break' -> Advanced -> Startup and Recovery -> System Failure -> Uitzetten van 'Automatically Restart')

Bij dit blauwe scherm krijg je misschien te zien welke driver het probleem veroorzaakt (aangenomen dat dit zo is)

Welke drivers gebruik je?

Ik had met een MSI K8N Neo2 zelfde probleem gehad na een update naar de nieuwste drivers. Als oplossing heb ik voor het netwerk een driver genomen die van een vorige versie was en toen werkte het gelukkig allemaal wel weer.
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=9088

Succes

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01
Viper_4111 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:30:
Kijk hier eens even en ga na of het dezelfde problemen zijn (ik denk het wel) http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.0 Ik kan je aanraden om even contact op te nemen met degene waar je het bord van gekocht hebt. Waarschijnlijk zullen zij het bord voor je omruilen.
Dit is het probleem neem dat nu van me aan. Een vriend van me heeft ook dat probleem gehad en na lang zoeken kwamen we erachter dat dat het probleem was.

Geen informatie beschikbaar

• LordMike
De naam kan ik niet meer veranderen.

Maar die instelling van die Bluescreen die staan wel degelijk uitgevinkt.

Ik ga eens het moederbordje laten omwisselen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Lijkt me idd dat je last hebt van een bekend probleem:

http://forum.msi.com.tw/i...99924.msg727823#msg727823

M.a.w. er zit een ontwerp fout in, en kan dus niet via een BIOS update opgelost worden.
MSI wil altijd de eerste zijn met een bord voor een nieuw socket. Dat komt soms tegen een prijs.

M.a.w. Terug sturen dat bord !

Wil trouwens niet zeggen dat je geen MSI meer moet nemen, integendeel want MSI is meestal ook de eerste met een stabiel bord voor een nieuw socket ;)

• LordMike
Ik heb net met mijn leverancier gemaild, ze zijn niet open op maandag dus ik zal morgen waarschijnlijk antwoord krijgen.

Nieuw/ander moederbord nemen? of hetzelfde moederbord terugnemen?

Ik zal zoiezo weer een MSI nemen, ik was er heel tevreden van!

jullie zijn ook alvast heel erg bedankt, ik hoop dat ik nu eindelijk na 1 maand wachte mijn pc inorde krijg :D

Groetjes,
Mike

[ Voor 17% gewijzigd door LordMike op 04-09-2006 14:00 ]

Verwijderd

Voor mij ook nooit een ander dan MSI.
Ik zou gewoon dezelfde nemen, maar let dan wel op dat het een andere versie PCB (printplaat) is.

Versie 2.x heeft last van het probleem, 23-08 heeft MSI het probleem onderkend, dus lijkt me ongeloofwaardig dat er nu al een nieuwere versie in de winkel ligt...

Dus toch een ander merk, of een MSI met een andere chipset (dan nForce570)..

Overweeg anders een single core CPU, dan heb je er ook geen last van.

• LordMike
En wat doen met mijn dual core weggooien? :P

Het is niet zo erg plezant eigenlijk eerst ASUS probleem MB veranderd, MSI terug problemen :(

"Guys, I've just burned a cd, and no power off is occured! Since I've disabled ACPI my pc is perfectly stable. Also surfing on internet no more problems. So I can tell that disable ACPI solve the "powers off" issue for me."

ACPI heb ik dit nodig, mag ik dit uitschakelen ?

Alvast bedankt,
Mike

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Klein titlefixje gedaan, aangezien afslagen niet de lading dekt :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

LordMike schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:11:
En wat doen met mijn dual core weggooien? :P

Het is niet zo erg plezant eigenlijk eerst ASUS probleem MB veranderd, MSI terug problemen :(

"Guys, I've just burned a cd, and no power off is occured! Since I've disabled ACPI my pc is perfectly stable. Also surfing on internet no more problems. So I can tell that disable ACPI solve the "powers off" issue for me."

ACPI heb ik dit nodig, mag ik dit uitschakelen ?

Alvast bedankt,
Mike
ACPI:
http://en.wikipedia.org/wiki/ACPI
Power mgt functies werken dan niet meer, zoals je computer in suspend mode zetten. Verders zal ie niet meer reageren op Power on events, zoals wake-on lan, of computer aanzetten via keyboard.

Verders kun je suspend mode niet gebruiken, en zal Cool 'n Quiet niet werken.

Ik gebruik al die shit zelf ook niet, dus lijkt het mij een goede oplossing.

• LordMike
Turkish schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:05:
Klein titlefixje gedaan, aangezien afslagen niet de lading dekt :P
De tittel is nog altijd hetzelfde ? :$

• LordMike
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:57:
[...]

ACPI:
http://en.wikipedia.org/wiki/ACPI
Power mgt functies werken dan niet meer, zoals je computer in suspend mode zetten. Verders zal ie niet meer reageren op Power on events, zoals wake-on lan, of computer aanzetten via keyboard.

Verders kun je suspend mode niet gebruiken, en zal Cool 'n Quiet niet werken.

Ik gebruik al die shit zelf ook niet, dus lijkt het mij een goede oplossing.
En je kan Windows XP Pro x64 niet installeren, en je kan Windows Vista RC1 ook niet installeren als die functie af staat :(

Sebiet eventjes horen hoe dit opgelost word met de leverancier van dit bord.

Groetjes,
Mike
Pagina: 1