[PHP] Opgemaakte tekst converteren naar RTF formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een stukje tekst (opgemaakt in HTML met behulp van een rich text editor zoals TinyMCE) te exporteren naar een RTF formaat zoals het .DOC Microsoft Word formaat. Een beetje zoals de PDF functies die PHP heeft.

De bedoeling is dat een gebruiker een tekst kan opmaken en deze moet daarna opgeslagen worden als .DOC bestand zodat deze later te downloaden is en te openen in Microsoft Word met behoud van de opmaak.

Ik heb al op internet gezocht en hier op het forum, maar ik kan helemaal geen relevante informatie vinden (misschien ook omdat ik neit precies weet waar ik op moet zoeken).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan moet pakken of waar ik meer informatie kan vinden over dit onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zoek eens op een Word class voor PHP, is er degelijk hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 15:30

Glabbeek

Dat dus.

Ik ken wel de iText library voor JAVA die RTF documenten kan genereren en XHML documenten kan converteren naar RTF. Ik ken echter geen PHP libraries die dit doen, maar misschien kan je met het keyword 'iText' wat vinden.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Hiermee moet je er toch wel kunnen komen. Het is welliswaar niet de makkelijkste manier, en zal een hoop tijd kosten, maar dan heb je in ieder geval volledige controle over de output.

Verder neem ik aan dat er wel libaries/extensions zijn waar dat mee mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar heb je op gezocht dan?
Als ik even Google kom ik al snel dingen tegen als: how to export RTF from PHP? (Effe subscriben op phpclasses.org als je er niet al in kunt)

Of kijk hier eens...

Gaarne volgende keer even laten zien wat je gevonden hebt en wat daar niet aan werkt dan ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 04-09-2006 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Anoniem: 188963

Glabbeek schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:41:
Ik ken wel de iText library voor JAVA die RTF documenten kan genereren en XHML documenten kan converteren naar RTF. Ik ken echter geen PHP libraries die dit doen, maar misschien kan je met het keyword 'iText' wat vinden.
Je kan bij voorbeeld naar de FAQ gaan voor het antwoord op de vraag:
Can I use iText to create PDF in a PHP application?
Pagina: 1