Toon posts:

DENON 2106 + JBL 260.5 goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na onderzoek op internet (reviews doorgenomen, gebruikerservaringen etc.) en een bezoek aan de lokale Media Markt ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat de combinatie van een DENON 2106 AV Receiver met een JBL 260.5 speaker set een goede keuze is qua prijs/kwaliteit.

Helaas ben ik op dit gebied geen expert en zoek dan ook de bevestiging van andere mensen of natuurlijk een betere suggestie welke in deze prijsklasse valt.

Budget: +/- 800 euro incl.

Bij Alternate.nl kan ik de 2106 krijgen voor 519 euro en de 260.5 voor 269 wat samen 788 euro is en dus netjes binnen het budget valt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

270 euro voor speakers en 520 euro voor een amp? lijkt me nogal een scheve verhouding.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:14:
270 euro voor speakers en 520 euro voor een amp? lijkt me nogal een scheve verhouding.
Ik kan je ook de prijzen van Progress neerzetten:
receiver: 455
speakers: 380

Is dit een betere verhouding dan? Een keuze maken alleen gebaseerd op prijs is niet de bedoeling. Ik wil eventueel ook wel een stapje terug doen qua receiver en betere boxen als dit uiteindelijk de kwaliteit ten goede komt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Speakers maaken het meeste uit, dus wat mij betreft zou daar het zwaartepunt moeten liggen. Vraag je ook af wat je allemaal met het spul wil. Als je ook veel muziek luisterd, lijkt me een dergelijk speakerset echt een afrader.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm :| nu weet ik het ook niet meer....

Ik dacht de denon te kopen omdat deze de mogelijkheid heeft voor een A/B speaker set wat het naderhand gemakkelijker maakt om extra speakers aan te sluiten voor de normale muziek die via deze receiver afgespeeld gaat worden want dat is toch echt wel iets wat ik vaak/meestal doe.

Deepspace: Heb jij misschien een ander advies (rekening houden met budget)?

Verwijderd

Koop een redelijk goede receiver en twee grote voorspeakers... ipv de niet al te geweldige 5.1 setjes, je weet niet wat je hoort qua verschil.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:45:
Ik dacht de denon te kopen omdat deze de mogelijkheid heeft voor een A/B speaker set wat het naderhand gemakkelijker maakt om extra speakers aan te sluiten voor de normale muziek die via deze receiver afgespeeld gaat worden want dat is toch echt wel iets wat ik vaak/meestal doe.
Dus je wilt gewoon een A/B versterker? Koop dan een A/B stereoversterker en geen receiver? :?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1