How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
1
2
3
| rst.Edit rst!Score = 10 ' <- Hier komt de foutmelding rst.Update |
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Wel bedankt voor het meedenken!
Verwijderd
Maar aangezien ik met deze code wél de kolommen die in een tabel staan kan wijzigen, denk ik er over om van Score toch maar een (leeg) veld in de tabel van te maken.
Niet echt de mooiste oplossing, omdat Score elke keer opnieuw wordt berekend en dus eigenlijk niet hoeft op te worden geslagen, maar DAO gooit hier roet in het eten.
Verwijderd
en volgens mkij is het ook rst!score = 10
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 15:47 ]
Je kunt dat ook doen door gewoon met code een nieuwe array te maken en die te koppelen aan je resultaten, om in die array dan de score te stoppen. Hierna kun je met bijvoorbeeld een bubble sort de resultaten sorteren.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?
rst!score is een korte notatie van rst.Fields("Score"), ze doen beide dus precies hetzelfde.
De edit en update kunnen inderdaad buiten de loop, maar dat lost het probleem niet op.
@CodeCaster:
Ja, zoiets doe ik inderdaad. In een array stoppen is wel een mogelijkheid, maar dan is het weer minder makkelijk om het resultaat in een formulier te hangen. Misschien zijn daar wel maniertjes voor, daar heb ik me nog niet in verdiept.
1
2
3
4
5
| Function CalcScore([noodzakelijkVeld]) as long
CalcScore=10
End Function
Select *, CalcScore([id]) as Score From Dingetjes |
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Morgen ga ik hiermee verder. De berekening in de query op nemen is inderdaad de mooiste oplossing, toch maar eens kijken of dat haalbaar is.