Toon posts:

Game pc, budget 3000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu alweer een jaar een laptopje wel leuk maar kan toch niet bijhouden met een gewone pc dus nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en ga ik een pc samenstellen.
Mijn budget is ongeveer 3000 Euro.

Ik ben opzoek naar een highend gaming pc die ook wel best stil is aangezien hij in de huiskamer komt testaan. Dus ik denk zelf waterkoeling??

Ik ga maar een lijstje maken.

Processor:

Intel Core 2 Duo X6800 Extreme (S775, 2.93GHz, 1066MHz FSB, 4MB, Boxed) 920,-
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2,67GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) 491,-

Moederboard:

Ben ik nog niet overuit ik zat tedenken aan 2 x 7900 gtx maar welk mainboard heb je daar voor nodig want nu zie ik heel veel crossfire mainboards opkomen. Asus heeft altijd wel leuke mainboards toch ?

Videokaart:

2 x Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX/2DHT 2 x 499,-

Behuizing:

Thermaltake Tai-Chi VB5001SNA (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver, Watercooling) 320,-

Voeding:

Enermax EG851AX-VH(W)FM Retail 239,-
660 Watt (Combined Power 240 Watt)

Geheugen:

Weet ik ook nog niet zijn zoveel merken enzo ik zat zelf tekijken naar die G.E.I.L kaartjes en ik wil er 2 x 1gig in hebben.

Harde schijf:

2x Western Digital Raptor X WD1500AHFD 150GB (10000rpm, SATA, 16MB, NCQ, Clear Cover)
2 x 240,-

Dan heb ik alleen nog een leuke HD nodig voor me muziek en films enzo even kijken misschien een 500 gig

DVD-Brander:

Omdat ik 2 sata hds heb weet ik dus niet of ik een sata of ide brander moet nemen. Iemand een ideetje?

Ik denk dat ik er zo wel ongeveer ben geluidskaart gebruik ik wel even de onboard ik gebruik toch meestenal mijn plantronics dsp 500 USB headset dus dat zit wel goed.

Ik zit nu ongeveer rond de 2500 euro met wat ik had opgezocht dus met een brander en moederboard en 2 gig geheugen kom ik denk ik net boven de 3000,- niet zo erg heb extra 300 euro liggen als het moet.

Als ik iets anders beter kan nemen zie ik het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 14:38 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je zo'n enorm budget heb zou ik er minstens 'n 10.000 rpm schijf inhangen voor onder meer je OS

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:23:
Als je zo'n enorm budget heb zou ik er minstens 'n 10.000 rpm schijf inhangen voor onder meer je OS
Zal zo eens even kijken hoeveel schijven kan je eigenlijk erin hangen op sata ??

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:25

rg-mohwa

Phoe Hé

neem dan 2 x 150GB raptor in raid 0 + een extra dataschijf ofzo is een stuk sneller :)

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
waarom zo'n achterlijk dure processor?
dat is echt met recht overkill (waar wil je die processor kracht voor gaan gebruiken?)
je zit meteen op 1/3 van je budget...
neem een E6600 hou je veel meer geld over wat je weer in andere onderdelen kan stoppen

het moederbord is een kwestie wil je overclocken ja of te nee
wil je sli en je bent niet geinteresseerd in overclocken? neem een nforce 590 bord
wil je overclocken ? neem dan een ander knap bord (kan je kiezen :officeel crossfire geschikt, of sli met onofficiele drivers)

als je bezuinigt op je processor kan je je systeem ook wat meer op elkaar afstemmen
denk aan extra/snellere hardisk's in raid 0 en/of raid 5 of1
denk aan betere geluidskaart
mooi beeldscherm?

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
Heb je al een monitor? anders misscien een 24" 2407WFP

Waarom 2x7900GTX? de X1950XTX zijn uit, sneller en even duur

En idd Raptors als OS/Games schijven evt. in RAID0 (de ADFD's dan wel)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met zo'n buget zou ik er een Areca met een BBU en wat raptors in hangen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Plurk. schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:49:
Heb je al een monitor? anders misscien een 24" 2407WFP

Waarom 2x7900GTX? de X1950XTX zijn uit, sneller en even duur

En idd Raptors als OS/Games schijven evt. in RAID0 (de ADFD's dan wel)
Monitor heb ik nog niet maar daar heb ik een ander potje voor kan max 700 euro aan uitgeven. Ik zat zelf tekijken naar een 19" widescreen met redelijke resolutie en 8ms of beter.

Asus PW201 (20", 8ms g>g, DVI-D/D-sub, Zwart/Zilver) 505,-
deze is dan 20,1 als ik het goed heb.
http://usa.asus.com/produ...del=1136&l1=10&l2=89&l3=0

• harrald
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:55:
[...]

Monitor heb ik nog niet maar daar heb ik een ander potje voor kan max 700 euro aan uitgeven. Ik zat zelf tekijken naar een 19" widescreen met redelijke resolutie en 8ms of beter.

Asus PW201 (20", 8ms g>g, DVI-D/D-sub, Zwart/Zilver) 505,-
deze is dan 20,1 als ik het goed heb.
http://usa.asus.com/produ...del=1136&l1=10&l2=89&l3=0
maar nou zou ik wel heel graag een onderbouwing willen horen betreffende je processor keuze?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
CLB schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:23:
Je kan beter de X6800 inruilen voor een 6700 en raptors kopen.
De verhouding prijs/prestatie is zeer slecht tussen die 2. (6800 + 6700)

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
Waar iemand zijn zelf verdiende geld aan uit geeft moet die persoon zelf weten. Ik zal uiteindelijk ook zo'n 3000,- uitgegeven hebben aan mijn huidige systeem als de DX10 kaarten uitkomen. Ieder zijn hobby, en die mag bij mij wat kosten.

Ik zou ook gaan voor een stapje lager met d Proc. Je kan, als je het nodig vindt, met weinig moeite de E6700 of E6600 overklokken naar een E6800.

Daarvoor in de plaats zou ik ook voor de Raptors gaan (mijn ervaring is dat je dit duidelijk merkt in een gamebak) in RAID0

Ik zou wel overwegen of je geen grotere monitor, of een met een hogere resolutie neemt. SLI met twee topkaarten lijkt me overbodig als je op 1280x1024 gaat draaien, dat zal een enkele ook goed aan kunnen.

Neem PC6400 geheugen van een goed merk.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
nice budget :P

Maar neem idd de e6700, dat scheelt bijna niets met de x6800, en is de helft zo duur.

En tsja, wat moet je met 2 topkaarten? Je kan met 1 7900GTX alles op high spelen, en als die minder begint te worden, wat al een tijdje duurt, dan koop je een topkaart van DirectX 10. Zo haal je volgens mij de beste prestaties over een lange tijd. Je zou ook ipv de 7900GTX de 7950GX2 kunnen kopen.
me_mrtn schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:46:
Waarom zoveel budget, het is toch veel leuker om met bijv. 2000,- om te gaan en kijken hoe je het maximale eruit kunt halen?
Vind ik ook, ik zou zeggen, probeer het gewoon eens, en dan kan je het budget altijd nog verhogen :)

Verwijderd

Voor een high-end spelcomputer heb je zeker geen processor van 920 euro nodig; het prestatieverschil zal bij gebruik van een goede videokaart niet merkbaar zijn. Een Core 2 Duo E6700 van 539 euro volstaat waarschijnlijk prima :)

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 16:30
Ik zou wat minder geld uitgeven aan een voeding
Die tagan voldoet prima voor de overige specs.

En wat meer aan harddisks. Raptors in combinatie met harddisk cooler/silencers bijvoorbeeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:10:
[...]
3000 euro is gewoon 6611-, gulden!!....
Daar kun je gewoon een hele leuke 2e hands auto voor kopen :|
dat ligt per persoon neem ik aan, want wat is een leuke auto ? voor dat geld koop ik geen leuke 2de hands auto jammer genoeg :( heb een 2de hands Yaris gekocht voor 8000 euro, da's nog een leuke autootje vind ikzelf, maar voor 3000 koop je zoiets dus van verre niet...
anyways als ie dat geld heeft en het zo wilt uitgeven dan moet ie het toch zelf weten lijkt me ?

maar ff ontopic : die extreme cpu is gewoon te extrem qua prijs ;) hij gaat nauwelijks harder dan de "gewone" 6700 maar is bijster veel duurder.... en voor de graphichs koop gewoon zo'n 7950GX2 en als je hem dan nog niet snel genoeg vindt koop je er een tweede bij en draai je ze op sli... dan kun je echt opscheppen over je quad-gpu systeem...

Verwijderd

Topicstarter
Plurk. schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:28:
Waar iemand zijn zelf verdiende geld aan uit geeft moet die persoon zelf weten. Ik zal uiteindelijk ook zo'n 3000,- uitgegeven hebben aan mijn huidige systeem als de DX10 kaarten uitkomen. Ieder zijn hobby, en die mag bij mij wat kosten.

Ik zou ook gaan voor een stapje lager met d Proc. Je kan, als je het nodig vindt, met weinig moeite de E6700 of E6600 overklokken naar een E6800.

Daarvoor in de plaats zou ik ook voor de Raptors gaan (mijn ervaring is dat je dit duidelijk merkt in een gamebak) in RAID0

Ik zou wel overwegen of je geen grotere monitor, of een met een hogere resolutie neemt. SLI met twee topkaarten lijkt me overbodig als je op 1280x1024 gaat draaien, dat zal een enkele ook goed aan kunnen.

Neem PC6400 geheugen van een goed merk.
Ja idd ik speel al sinds de C64 games en heb altijd wel veel geld uitgegeven aan MIJN hobby.
Ik heb een goede baan ik heb een leuk huis een leuke auto en een leuke vriendin en na al dat hou ik wat geld over.

Ik denk dat het idd een 6700 wordt aangezien ik toch weer wat ga upgraden als vista uit komt met DX10 en het verschil tussen 6800 en de 6700 zal wel niet veel zijn idd.

De monitor die ik had gelinked gaat max op WSXGA+ 1680 x 1050 dus dat is niet al teslecht toch ?

Ik speel games zoals Company of heroes en Unreal als die uit komt BF2 HL2 en een MMO van tijd tot tijd als er weer wat leuks uit komt.

Ik plaats een post om ander mans mening tevragen en niet om gezeik van mensen die niets beters tedoen hebben. Ik stel het op prijs van de mensen die posten met hun ideeen wat beter bijelkaar past en wat misschien overkill is. Ik ben ook druk aan het kijken voor een andere HD zoals mensen al aangaven op 10.000 rpm en laat die 2 320gb weg en zal ik die vervangen met een 500gig denk ik.

Dus bedankt mensen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:51:
[...]

dat ligt per persoon neem ik aan, want wat is een leuke auto ? voor dat geld koop ik geen leuke 2de hands auto jammer genoeg :( heb een 2de hands Yaris gekocht voor 8000 euro, da's nog een leuke autootje vind ikzelf, maar voor 3000 koop je zoiets dus van verre niet...
anyways als ie dat geld heeft en het zo wilt uitgeven dan moet ie het toch zelf weten lijkt me ?

maar ff ontopic : die extreme cpu is gewoon te extrem qua prijs ;) hij gaat nauwelijks harder dan de "gewone" 6700 maar is bijster veel duurder.... en voor de graphichs koop gewoon zo'n 7950GX2 en als je hem dan nog niet snel genoeg vindt koop je er een tweede bij en draai je ze op sli... dan kun je echt opscheppen over je quad-gpu systeem...
ik zat net een benchmark tebekijken dat een 7900 xtx beter draaide dan de 7950gx2 op tomshardware misschien verkeerd gezien hoor.

quad-gpu lijkt me wel geinig maar denk niet dat ik dat nodig heb :)
Maar mijn persoonlijke entertainment mag wel wat kosten ik ga bijna nooit naar de bar zoals anderen weer en die geven veel meer uit in dezelfde periode dan ik doe met een leuk speeltje denk ik zelf. Wel een paar van mijn vrienden dan stelletje zuigschuiten :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Modbreak:replies over het budget van de TS zijn offtopic en derhalve niet gewenst, houdt het ontopic en dus over het samen te stellen systeem :)

offtopic replies worden getrasht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• J0J0
  • Laatst online: 24-10-2025
Dat heb je dan inderdaad verkeerd gezien. De 7950gx2 zijn 2 7900GT's in sli.

Logisch is dus ook dat ze sneller zijn dan een enkele 7900GTX

Dit is dus geen quad sli!

[ Voor 23% gewijzigd door J0J0 op 04-09-2006 14:40 ]

specs

• harrald
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:32:
[...]

ik zat net een benchmark tebekijken dat een 7900 xtx beter draaide dan de 7950gx2 op tomshardware misschien verkeerd gezien hoor.

quad-gpu lijkt me wel geinig maar denk niet dat ik dat nodig heb :)
Maar mijn persoonlijke entertainment mag wel wat kosten ik ga bijna nooit naar de bar zoals anderen weer en die geven veel meer uit in dezelfde periode dan ik doe met een leuk speeltje denk ik zelf. Wel een paar van mijn vrienden dan stelletje zuigschuiten :)
ikzelf ga ook niet bar veel uit
en kan het ook begrijpen wanneer iemand veel geld over heeft voor zijn hobby

je maakt een verstandige keus om een E6700 te nemen!
als ik jou was zou ik 2 harddisks in raid0 doen (bijv raptor adfd 74gig/150 gig
en 2 in raid1 (bijv seagate 7200.10/ of wd RE)

en omdat je ''hoogstwaarschijnlijk'' een crossfire ready bord neemt
neem nu gewoon 1 snelle kaart
en als de ati dx10 kaarten komen stap je over (mischien wel met 2 van die dx10)

ikzelf heb een asetek waterkoeling setje gebouwt en ben der zeer over te spreken

[ Voor 3% gewijzigd door harrald op 04-09-2006 14:44 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:28:
Ik plaats een post om ander mans mening tevragen en niet om gezeik van mensen die niets beters tedoen hebben. Ik stel het op prijs van de mensen die posten met hun ideeen wat beter bijelkaar past en wat misschien overkill is. Ik ben ook druk aan het kijken voor een andere HD zoals mensen al aangaven op 10.000 rpm en laat die 2 320gb weg en zal ik die vervangen met een 500gig denk ik.
Je plaatst inderdaad een topic waarin je meningen vraagt. Mijn mening is dat 3000,- veels te veel geld is om in eenmaal te gebruiken voor een PC. Hou wat geld achter de hand zodat je later kunt upgraden. Zo is dit systeem ongeveer gelijk. Jammer genoeg weet ik weinig af van waterkoeling, daar zul je zelf naar moeten laten kijken. Je wilt wat op high spelen, daar is dit prima voor naar mijn mening.

• PilatuS
  • Niet online
Met zo'n budget zou ik ongeveer het zelfde halen als dat ik heb. Ik geef maar even de link naar het CM topic van mij, niet om te spammen maar daar staan mijn volledige config + uitleg.

[CM] Black Lian-Li

Ik heb nu alleen de voeding uit dat topic vervangen door een Zalman 460W omdat die stiller is.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 04-09-2006 14:46 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Als je zo'n kick ass pc neer gaat planten zou ik wachten tot Vista uit is met een DX10 kaartje, dan ben je tenminste echt helemaal lekker up to date...
Nu krijg je over een half jaar als vista uit is en de games meer overgaan op vista en dus dx10 wat nie lekker backwards compatible is met dx9 mneteen gezeur krijgen.

• J0J0
Bwoa onzin, koopt hij zich nu toch een 7900GT bijvoorbeeld en koopt als dx10 kaart uit is weer een andere. No harm done...

Je kunt blijven wachten.... je kunt ook verstandig upgraden!

specs

• Turkish
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

gabiballetje schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:51:
Als je zo'n kick ass pc neer gaat planten zou ik wachten tot Vista uit is met een DX10 kaartje, dan ben je tenminste echt helemaal lekker up to date...
Nu krijg je over een half jaar als vista uit is en de games meer overgaan op vista en dus dx10 wat nie lekker backwards compatible is met dx9 mneteen gezeur krijgen.
Wel of niet wachten tot er bepaalde hardware uitkomt zijn van die zinloze discussies, aangezien je dan kan blijven wachten. Als je nu een verouderd systeem hebt en je wilt graag beter dan ga je upgraden, afhankelijk van je eigen eisen doe je dat nu of pas over een half jaar.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• rp87
  • Laatst online: 01-02 22:00
me_mrtn schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:42:
[...]

Je plaatst inderdaad een topic waarin je meningen vraagt. Mijn mening is dat 3000,- veels te veel geld is om in eenmaal te gebruiken voor een PC. Hou wat geld achter de hand zodat je later kunt upgraden. Zo is dit systeem ongeveer gelijk. Jammer genoeg weet ik weinig af van waterkoeling, daar zul je zelf naar moeten laten kijken. Je wilt wat op high spelen, daar is dit prima voor naar mijn mening.
ik ben het helemaal met je eens alleen zou ik zelf 2 raptors + 1 grote schijf nemen en een goede geluidskaart (creative x-fi fatal1ty o.i.d.)..
dus dan zou je 2600 kwijt zijn.
voor het geld dat je overhoud zou je over een aantal maanden een dx10 kaart kunnen kopen.
(of evt. een goed wc setje kopen)

misschien een beetje offtopic:
ik weet niet hoe je met boxen, muis, toetsenbord, headset zit, maar ik zou zorgen dat ik dan alles high end had.
ik VIND ZELF de randapparatuur net zo belangrijk/belangrijker dan de pc zelf.
edit: mits je al een redelijk goede pc hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door rp87 op 04-09-2006 15:14 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:49
Met zo'n budget zou ik er zeker een Radeon X1950 XTX inzetten, dit is de snelste kaart op het moment. verder zou ik gaan voor goede koeling, want zo'n systeem gaat wel wat verstoken :)

Je zou ook nog kunnen kijken naar een 20 of 21" TFT voor games, hoe groter hoe beter denk ik dan :)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Turkish schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:54:
[...]

Wel of niet wachten tot er bepaalde hardware uitkomt zijn van die zinloze discussies, aangezien je dan kan blijven wachten. Als je nu een verouderd systeem hebt en je wilt graag beter dan ga je upgraden, afhankelijk van je eigen eisen doe je dat nu of pas over een half jaar.
Agreed, het is gewoon belangrijk dat je nu de mogelijkheden openhoud voor upgraden. Aangezien de TS voor DDR2 en een PCI-E slot gaat zullen er later nog zat mogelijkheden zijn om te upgraden!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• snooze
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

bekijk dit eens (pas op overschrijft pricewatch)

de 3de 4de geheugenreepjes kun je wisselen voor een snellere proc als je witl maar mijn ervaring leert meer geheugen wert lekkerder plus eer je aan de max van de c2d zit komt quad core er al weer aan.

[ Voor 29% gewijzigd door snooze op 04-09-2006 15:37 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Ik heb eens wat samengesteld.
Klik.

Kast behouden, voeding wat goedkoper maar zeker toch nog goed genoeg normaal. ;)
E6600: meer dan goed genoeg in mijn ogen. :)
2GB goed geheugen
2 Raptors van 150GB voor in Raid 0
2 500GB harde schijven voor in Raid 1 indien je veiligheid wilt, Raid 0 indien je het risico neemt en liever wat meer snelheid hebt. :)
Raidcontroller: Anders gebruiken deze raid-configs resources van je processor
Moederbord: Is SLI-ready geloof ik.
Grafische kaart: meer dan goed genoeg voor op een TFT-scherm te gamen normaal.
Geluidskaart: ken ik niet zoveel van, maar daar hoor ik toch veel goed van
Dvd-schrijver: Sata, zitten genoeg aansluitingen op je moederbord hoor ;) dit zijn fijnere kabeltjes
Dvd-lezer: Benq, zit niet zoveel verschil tussen de lezers eig.
En als afwerking een echte game-muis en dito toetsenbord.

En dan mss nog een mooi 5.1 suround-systeempje als je dat wilt, maar daar weet ik echt niks van dus dat heb ik er niet bij gezet. ;)

*Edit*: En als je de geluidskaart laat vallen zit je juist rond de 3000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:53:
Bwoa onzin, koopt hij zich nu toch een 7900GT bijvoorbeeld en koopt als dx10 kaart uit is weer een andere. No harm done...

Je kunt blijven wachten.... je kunt ook verstandig upgraden!
Ja daar hebben jullie gelijk in.
Gewoon 1 7900 kaart halen nu en dan als vista uit is upgraden en eventueel een extra gig geheugen erbij.
Las net in gamer mag dat vista best draaid op 1 gig al en 8 gig ondersteund dus dan heb ik al 2 gig tegen die tijd dan 3 misschien zie het wel.

Maar 1 kaart lijkt me beste voor nu.

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:33:
bekijk dit eens (pas op overschrijft pricewatch)

de 3de 4de geheugenreepjes kun je wisselen voor een snellere proc als je witl maar mijn ervaring leert meer geheugen wert lekkerder plus eer je aan de max van de c2d zit komt quad core er al weer aan.
Dat ziet er ook leuk uit.
Maar zal denk ik toch maar 1 videokaart halen voor nu en dan als vista uit komt overstappen naar een DX10 kaart. Dus hou ik wat geld over voor wat anders.

Verwijderd

J0J0 schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:39:
Dat heb je dan inderdaad verkeerd gezien. De 7950gx2 zijn 2 7900GT's in sli.

Logisch is dus ook dat ze sneller zijn dan een enkele 7900GTX

Dit is dus geen quad sli!
Niet waar.. een 7950GX2 zijn 2x een 7900GTX Mobile.. daardoor de lagere clocks en ook het minder verbruikt.. dit verklaard ook waar omze zo goed overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
rp87 schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:09:
[...]

ik ben het helemaal met je eens alleen zou ik zelf 2 raptors + 1 grote schijf nemen en een goede geluidskaart (creative x-fi fatal1ty o.i.d.)..
dus dan zou je 2600 kwijt zijn.
voor het geld dat je overhoud zou je over een aantal maanden een dx10 kaart kunnen kopen.
(of evt. een goed wc setje kopen)

misschien een beetje offtopic:
ik weet niet hoe je met boxen, muis, toetsenbord, headset zit, maar ik zou zorgen dat ik dan alles high end had.
ik VIND ZELF de randapparatuur net zo belangrijk/belangrijker dan de pc zelf.
edit: mits je al een redelijk goede pc hebt.
Ik heb net een Logitech G15 Keyboard en een Logitech G5 laser muis.
Headset heb ik nu USB Plantronics DSP 500 super ding alleen ga ik overstappen op een gewone 3,5 headset denk ik. Als ik toch 1 vid kaart neem kan ik best een leuk geluidskaart nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:48:
Ik heb eens wat samengesteld.
Klik.

Kast behouden, voeding wat goedkoper maar zeker toch nog goed genoeg normaal. ;)
E6600: meer dan goed genoeg in mijn ogen. :)
2GB goed geheugen
2 Raptors van 150GB voor in Raid 0
2 500GB harde schijven voor in Raid 1 indien je veiligheid wilt, Raid 0 indien je het risico neemt en liever wat meer snelheid hebt. :)
Raidcontroller: Anders gebruiken deze raid-configs resources van je processor
Moederbord: Is SLI-ready geloof ik.
Grafische kaart: meer dan goed genoeg voor op een TFT-scherm te gamen normaal.
Geluidskaart: ken ik niet zoveel van, maar daar hoor ik toch veel goed van
Dvd-schrijver: Sata, zitten genoeg aansluitingen op je moederbord hoor ;) dit zijn fijnere kabeltjes
Dvd-lezer: Benq, zit niet zoveel verschil tussen de lezers eig.
En als afwerking een echte game-muis en dito toetsenbord.

En dan mss nog een mooi 5.1 suround-systeempje als je dat wilt, maar daar weet ik echt niks van dus dat heb ik er niet bij gezet. ;)

*Edit*: En als je de geluidskaart laat vallen zit je juist rond de 3000 euro.
ik zou dan ook nog ff die 7900 gtx vervangen voor een ati x1950 >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:33:
[...]

ik zou dan ook nog ff die 7900 gtx vervangen voor een ati x1950 >:)
Dat hij gewoon 1x 7950GX2 koopt.. ownt de X1950XTX totaal.
En als de nieuwe quad drivers uitkomen die grote boost zullen geven , steek je er nog eentje bij , Quad SLI :D

• rp87
  • Laatst online: 01-02 22:00
ik vind alle reacties maar een beetje pro-ati of pro-nvidia.
ik ben ook wel een beetje een nvidia fan-boy maar ik zou zeggen kijk de revieuws eens, en maak daarna zelf een keus.
die kaart ownt die en die ownt die ander weer. welke high-end kaart je ook koopt je koop geen verkeerde.
de prestaties verschillen toch per spel.

• J0J0
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:20:
[...]

Niet waar.. een 7950GX2 zijn 2x een 7900GTX Mobile.. daardoor de lagere clocks en ook het minder verbruikt.. dit verklaard ook waar omze zo goed overclocken.
Slimmerik een 7900GT is gewoon een 7900GTX die op lagere specs loopt :P

Mijn punt blijft staan :)

specs

Pagina: 1