Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Verwijderd
zie website voor schema!
Verwijderd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik bedoel
Je probeert dit toch?
----|+12V 0V|--|+12V 0V|----
Maar als die 0V allebei aarde zijn, dan krijg je... hoe noem je dat.. kortsluiting
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Niet de witte, maar de blauwe moet je hebben.Op maandag 29 januari 2001 23:44 schreef Marq het volgende:
De gekleurde (meestal rood) draag van de fan stluit je op de gele draad (+12) van de voeding aan. De zwarte draad van de fan sluit je aan op (-12 draad) Ik geloof dat deze wit is, of misschien blauw. Hierdoor creeer je een verschil van totaal 24V.
Verwijderd
gewoon ff daarvan aftaking maken dus
Zou je zomaar even in je mooie metalen kast gaan zagen...
Maar ja, zo'n draadje kan er ook wel af
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
1) stopcontact is 220 volt heOp maandag 29 januari 2001 23:28 schreef Wimpy006 het volgende:
Vraagje zit de min van je voeding ook aan de aarde, want als je dan die 2e voeding in een geaard stopcontact stopt, dan gaat het toch vout??
Ik bedoel
Je probeert dit toch?
----|+12V 0V|--|+12V 0V|----
Maar als die 0V allebei aarde zijn, dan krijg je... hoe noem je dat.. kortsluiting
2) stopcontact is wisselspanning
3) dan zou je dit willen doen:
---|+12v DC 220v AC|--
das idd BOEM
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Enne Wirf, dat bedoel ik niet. Ik bedoel gewoon 2 voedingen in serie aangesloten op elkaar dus de van voeding 1 de 12 V als + op ventilator de 0V van voeding 1 op de 12V van voeding 2 en de 0V van voeding 2 op de - van de ventilator. Maar nu vroeg ik me af of de 0V op aarde zijn aangesloten is. Dus de aarde van het stopcontact. Als dat zo is dan gaat het zeker fout, want dan sluit je gewoon je 12V op de aarde aan en das dan weer de 0V van dezelfde voeding (en de andere) en dan heb je kortsluiting.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
En waarom niet dan? een negatief potentiaalverschil is echt normaal hoor!Op woensdag 31 januari 2001 18:48 schreef First_Degree het volgende:
eh -12V dat kan toch nie. Hoe kan je nou in hemelsnaam een negatieve voltage hebben:?
Verwijderd