Toon posts:

Tweede Soundblaster Live laat XP crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer sinds gisteren een 2e Soundblaster Live in mijn systeem te plaatsen, maar tot nu toe zonder succes.
Windows reset zichzelf al tijdens de boot. Dit blijft zich herhalen totdat ik in veilige modus opstart. Als ik de 2e kaart verwijder is er geen probleem meer.
Iemand enig idee.

Tijdens het installeren van Windows XP (met 2 SB-Live kaarten aan boord) kreeg ik blauwe schermen met een fout in emu10k. Toen maar WinXP met 1 SB-Live kaart geinstalleerd.

Iemand een idee?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:23
Ik verwacht dat het te maken heeft met een IRQ-conflict. Je zou kunnen proberen of je, bijvoorbeeld in je BIOS, bepaalde sloten gedwongen ongedeelde IRQ's kan toewijzen. Alle mogelijke combinaties van sloten proberen zou ook kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door paknaald op 04-09-2006 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de BIOS alle sloten een aparte IRQ toegekend, maar dat helpt niet:
Slot 1 IRQ: 7
Slot 2 IRQ: 9
Slot 3 IRQ: 10
Slot 4/5 IRQ: 11

Ik ga nu proberen de kaart in een ander slot te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen succes hier. Het lijkt een combinatie van de 2 SB kaarten en het netwerkkaartje. Als (na het wisselen van sloten) windows opstart crasht deze weer op het moment van 'Nieuwe Hardware Gevonden: Soundblaster Live'

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Win XP gebruikt oude drivers voor Soundblaster live kaarten. Even de laatste van de Creative site gedownload en installeren in veilige modus en het probleem was verholpen.
De laatste versie van de Creative drivers stamt ook al weer van enkele jaren gelden...