ADSL1 modem vervangen voor ADSL2 router/modem

Pagina: 1
Acties:

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ik heb van mijn provider een ADSL2 router/modem ontvangen waarmee ik mijn oude Speedtouch Home modem kan vervangen. Dit gaat allemaal goed maar mijn probleem is dat ik dan wel twee routers krijg want ik heb nu al een Draytek Vigor 2900G. Deze router is wireless en heeft een USB printerpoort. Deze beide opties gebruik ik ook. Al mijn computers hebben een vast IP adres en dat wil ik ook graag zo houden onder andere i.v.m. NAT, DHCP staat overigens overal uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~merijn70/netwerk.gif

Huidige situatie:
Speedtouch home: Extern IP 213.84.x.x Intern IP 10.0.0.138
Draytek 2900G: Extern IP 10.0.0.150 Intern IP 192.168.1.1
Server en clients: IP 192.168.1.x

Nieuwe situatie, Wat is nu de beste/juiste manier om dit in te stellen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Je hebt een aantal opties;
- je Draytek als DMZ instellen -> dan krijgt ie al het verkeer toegewezen
- router achter router -> wat lastiger poorten forwarden
- Draytek degraderen tot wireless/switch door dhcp server uit te zetten en via LAN poort naar de nieuwe router te verbinden

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Huh?

Waarom zou je?

Die 546 stel je op exact dezelfde manier in als je Speedtouch Home (10.0.0.138), zet de firewall op het ding uit, defserver naar 10.0.0.150 (je Vigor) en klaar, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ik kom er toch niet helemaal uit. Moet ik nou de Draytek via z'n WAN poort aan de SpeedTouch 546 hangen? Moet dit met een normale/straight of cross cable? Hoe configureer ik beide apparaten qua IP instellingen?

Verwijderd

Nope, gewoon een straight tussen de alcatel en drayteck.
De WAN poort van de drayteck gebruik je niet meer omdat je deze omzetting al in de alcatel gebruikt. Dus gewoon op beide apparaten op de switchpoort aansluiten.

het kabeltje wat je eerst tussen je oude modem en de drayteck had zit nu in je nieuwe modem ingebouwd. Deze heb je du niet meer nodig.

In de drayteck hoef je geen ip-instellingen te doen, omdat je alleen de switch nog maar gebruikt.
Wel even de firewal uitzetten in de drayteck.

De alcatel gewoon instellen zoals je je oude ook had staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 08:52 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dload even een spoofing config voor dat modem, dan krijgt je Draytek je publieke ip en handelt ALLES af.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Op de cd van KPN die je erbij krijg staat het bestand 'pptp.ini'
Laad die in en je 546 gedraagt zich als ST home

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1