Digitale ontvanger aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een onderzoek hoe ik het beste via een draadloze manier televisie op mijn computer kan krijgen.

Mijn huidige televisie staat beneden gewoon met een normaal casema abbo via de kabel. Nu kan ik alleen door een digitale ontvanger aan te schaffen digitale televisie krijgen. Is het ook mogelijk op digitale televisie op mijn computer te krijgen. Op mijn computer zit een scart aansluiting. Weet alleen niet of het mogelijk is om deze te gebruiken.

Dit zijn de specificaties:

• TITANIUM MD 8386
• Processor 640 met HT-Technologie
• 2MB L2 Cache, 800 MHz FSB
• 1024 MB, DDR 400 MHz
• ANALOGE Stereo-TV
• ATI Radeon X740 XL
• 320 GB, 8MB Cache harde schijf
• 16x Dual Layer, Multi-Standard DVD-/CD-Brander
• 16x DVD-ROM
• geintegreerde WLAN 54 MBit/s
• Bluetooth
• Geïntegreerde 9 in 1 USB 2.0 kaartlezer
• 6x USB 2.0
• 2x FireWire
• 8 Kanaals Intel®
High Definition Audio
• 56K V.9x PCI Data Fax Modem
• Fast Ethernet 10/100 MBit/s

Mischien zijn ook ook nog anders mogelijkheden die beter werken. Ik hoor het graag. heb alleen niet de mogelijkheid om het via de kabel te doen.

Alvast bedankt,

Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

ik denk dat je hier een aantal dingen door elkaar haalt: TV op je pc isniet digitaal... Je kan gewoon je huidige coax aansluiting van je TV (draadloos) aansluiten op je PC.

Digitale TV is een heel ander verhaal; dan komt het signaal digitaal binnen, en wordt het gedecodeerd door de decoder. Ook dit signaal kan je eventueel draadloos door sturen naar je pc.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik de decoder (digitale ontvanger.) direct op mijn computer aansluit. Door middel van de scart aansluiting die in de computer zit. Ook heb ik al een draadloos netwerk draaien daarom denk ik ook meer aan digitale tv dan aan draadloos door verbinden ivm storing gevoeligheid.
En wat zijn de mogelijkheden om dat draadloos door te sturen in beide gevallen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:48:
Ik bedoel dat ik de decoder (digitale ontvanger.) direct op mijn computer aansluit. Door middel van de scart aansluiting die in de computer zit
En wat zijn de mogelijkheden om dat draadloos door te sturen in beide gevallen.
Het signaal vanaf de aansluiting in de muur/meterkast tot aan de decoder ga je niet draadloos over kunnen sturen. Dat is namelijk een enorm breedbandig signaal wat over de coax binnenkomt.

Zodra je met behulp van de decoder een zender hebt gekozen en gedecodeerd, dan kan je dát signaal wel draadloos richting computer sturen, maar je coax vervangen door draadloos gaat een beetje moeilijk worden denk ik zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik begrijp dat dat dus moeilijk wordt.
Laat ik de vraag dan anders stellen. Wat is de beste mogelijkheid om televisie op mij pc te krijgen. zonder kabels te hoeven trekken. En met het oog op dat ik ook nog een ander draadloos netwerk heb draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Je hebt van marmitek wel van die setjes waarmee je draadloos een tv signaal kan versturen volgens mij; hier komt dan weer een scart of coax kabel uit, welke je kan aansluiten op je PC. Indien dit coax is, heb je wel nog een tv-kaart nodig in je PC...

Misschien heb je hier wat aan: http://www.woonenklusmagazine.tv/toontext.asp?id=11431

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TV kaart heb ik in mijn PC. Dat is allemaal het probleem niet. Werkt dat draadloos doorzenden niet tegen met mijn huidige draadloze netwerk. Dit kan ik me zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb zelf gewoon een p4 server onder mijn TV beneden staan met Windows Mediacenter er op. En boven op mijn pc (verbonden via draadloosnetwerk) de Extended Media Center versie geinstalleerd. Zo kan ik gebruik maken van het signaal beneden.

Kijk hier es naar.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 06-09-2006 08:25 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met Extended Media Center versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

Smoke

Maverick Reploid

Die SCART-aansluiting is een uitgang(Net als de andere aansluitingen op de achterkant), de enige video-in ingangen op die PC zitten aan de voorkant van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:00:
wat bedoel je met Extended Media Center versie?
Ga ik geen antwoord op geven.. graag zelf even op microsoft.com kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
The Real Falcon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:45:
[...]

Ga ik geen antwoord op geven.. graag zelf even op microsoft.com kijken.
'k moet zeggen dat ik me ook afvraag wat dat is ;) Waarschijnlijk bedoel je iets van Extender software ofzo? Net zoals je zeg maar je XBOX 360 kunt aansluiten op je MCE pc? (zoals ik het overigens gedaan heb) :)

Zoiets als dit?

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 06-09-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 08:20:
TV kaart heb ik in mijn PC. Dat is allemaal het probleem niet. Werkt dat draadloos doorzenden niet tegen met mijn huidige draadloze netwerk. Dit kan ik me zo voorstellen.
Let er wel op dat je een video signaal door moet zenden; dat vreet verschrikkelijk veel bandbreedte. Je kan beter zon mamitek setje gebruiken, en die dan aansluiten op je PC-TVkaart (imho ;) )

Wat is eiegnlijk het probleem met bedraad?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
The Real Falcon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:24:
Ik heb zelf gewoon een p4 server onder mijn TV beneden staan met Windows Mediacenter er op. En boven op mijn pc (verbonden via draadloosnetwerk) de Extended Media Center versie geinstalleerd. Zo kan ik gebruik maken van het signaal beneden.

Kijk hier es naar.
Wat bedoel je inderdaad met Extended Media Center versie? Ik ben al tijden op zoek naar dit (hopelijk :) ).
Is dit een software pakket waarmee je een (willekeurige) PC als MCE Extender kunt configureren? Net als de XBOX360 idd?
Ik heb altijd begrepen dat (MS) dit niet als 'los software pakket' verkocht wordt of gaat worden....

Zou je iets meer willen vertellen ajb?
thx

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij heb ik het inderdaad verkeerd uitgelegt.... sorry. Ik heb boven dus zo'n topbox staan van microsoft.

Maar je kunt in principe het zelfde na bootsen door het geen wat op de TV kaart binnen te laten streamen op je draadloze netwerk. Verschillende pakketen die dit kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al wat een rare reactie. Want ik had al gezocht en ik kon er niks over vinden.. maar vandaar..

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
The Real Falcon schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:44:
Volgens mij heb ik het inderdaad verkeerd uitgelegt.... sorry. Ik heb boven dus zo'n topbox staan van microsoft.

Maar je kunt in principe het zelfde na bootsen door het geen wat op de TV kaart binnen te laten streamen op je draadloze netwerk. Verschillende pakketen die dit kunnen.
Aha that explains!
En t'is nog best ingewikkeld hoor, dat streamen van (Live)TV over je netwerk (helemaal draadloos). De Xbox gebruikt het/een RDP (remote desktop protocol) en daarnaast een 'speciaal' protocol om geluid en beeld te streamen.

Met Orb schijnt dit wel te kunnen.....
Pagina: 1