DS4 ; onboard sound

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 09:48
Ik heb sinds een weekje een Gigabyte DS4 in gebruik, en wat me opvalt is dat het onboard geluid (de ALC883) nogal crappy is. Ik ben echt totaal geen audiofiel, en maak dan ook altijd gewoon gebruik van onboard geluid en m'n logitech 2.1 setje, zonder dat me stoor aan geluidskwaliteit tijdens het spelen van spellen of afspelen van mp3's. Maar bij dit mobo valt het me echt tegen, het klinkt een beetje hol en vlak. Zijn er meer mensen met ervaringen met deze sound chip? Google levert weinig resultaten, ik kan ook geen review vinden van deze chip ofzo..

Overigens heb ik alleen maar de driver geinstalled, en geen software verder die het geluid kan beinvloeden met EQ's ofzo...ook in winamp staat de EQ uit.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 04-09-2006 11:55 . Reden: foei ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Onboard geluid van Realtek is mijn insziens altijd al brak geweest. Ik gebruik het toch wel icm de EQ van Winamp maar verder is het treurig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een geluidschip is een geluidschip :)
Processors, Mobo's & Geheugen » Audio, Video & HiFi dus.

• Ferdyvw
Overigens kom ik net ergens onderin een kast nog een oud geluidskaartje tegen, een Hercules Fortissimo 2.....Zou dit een verbetering zijn t.o.v. m'n onboard geluid? Of kan ik beter een goedkope creative SB Audigy SE 24bit halen? voor 29 euri?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We hebben het hier over ervaringen met de ALC883 en niet over welke geluidskaart je moet nemen? :) In de FAQ van dit subforum kun je lezen hoe je een geluidskaart kunt uitkiezen.

• Ferdyvw
BalusC schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:12:
We hebben het hier over ervaringen met de ALC883 en niet over welke geluidskaart je moet nemen? :) In de FAQ van dit subforum kun je lezen hoe je een geluidskaart kunt uitkiezen.
:$ B)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit is echt al een veelgestelde vraag. Onboard geluidskaarten kunnen slecht zijn inderdaad, een simpele geluidskaart is een hele verbetering als je het analoog hebt aangesloten, maar hier zijn echt tientallen topics over volgeschreven.

Een topic over ervaring met onboard geluid is prima, maar dit is meer een koopadviestopic en een geludiskaart kiezen moet je toch echt zelf evt met behulp vam vele vele andere topics kunnen doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.