Toon posts:

[2003] Tijd syncen met clients

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SBS 2003 server draaien en ik wil graag de tijd van deze server syncen met alle windows xp clients,

ik heb dit gedaan met de command: net time \\servernaam in de opstart script

de opstart script start elke keer als een gebruiker inlogt.

Helaas werkt de tijd sync niet. kan dit geblockt worden door gpo's? en zoja waar kan ik die dan vinden?

is de net time een goede optie of zijn er betere opties?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik gebruik zelf 'net time \\server /set /yes', misschien dat de 2 variabelen de doorslag geven? Hier werkt het namelijk prima...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Standaard gebruikers hebben niet het recht om de tijd te mogen aanpassen. Het recht systeemtijden wijzigen moet gegeven zijn aan de gebruikers.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom?
Een XP client synced toch al automatisch met z'n 2003 DC.

Bovendien heb je om te doen wat jij wilt privileges nodig om system time te kunnen instellen en die heeft een normale user niet.

Mijn advies:

Lekker vanaf blijven en het overlaten aan het ingebouwde systeem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
probeer anders eens als gebruiker in command promt de opdrachtregel uit te voeren. Misschien dat je dan een kreet krijgt dat je niet gemachtigd bent. Anders in de policy:
Computer Configuration > Windows Settings > Local Policies > User Rights Assignments > Change System Time
en daar de gemachtigde gebruikers toevoegen.

Verwijderd

absoluut niet het commando gebruiken. alle win2k en hoger systemen die in het domain hangen zullen automatisch met de server syncen. Dit kan even duren omdat de klok niet hard wordt gezet met de kloksnelheid aangepast wordt. (gebruik w32tm -rediscover - resync geloof ik als je problemen hebt met syncen).

voor clients die niet in het domain hangen kan je het net time commando wel gebruiken, maar dan moet je wel een aanpassing maken op de server, zodat deze als ntp server kan dienen.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

Tijntje

Hello?!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ok. bedankt voor jullie reactie, ik zal dit commando weg halen en nar 2 dagen moet dit werken neem ik aan?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
zoals aangehaald verzorgt een Active Directory zelf voor time synchronisation. wat je wel nog kan doen is via GPO's (system/windows time service/time providers) NTP verder configureren zodat je je controle hebt over het NTP verkeer. ook kan je een server ook laten sycnhroniseren met een externe server (of GPS NTP provider)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
PerfectPC schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:30:
zoals aangehaald verzorgt een Active Directory zelf voor time synchronisation. wat je wel nog kan doen is via GPO's (system/windows time service/time providers) NTP verder configureren zodat je je controle hebt over het NTP verkeer. ook kan je een server ook laten sycnhroniseren met een externe server (of GPS NTP provider)
Precies, pool.ntp.org bijvoorbeeld, gratis ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WC

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ok. heb de command line weggehaald, maar de sync ging nog niet goed.

ik heb nu de volgende regel toegevoegd aan het logon script:

w32tm /resync /rediscover

kijken hoe het nu gaat

Verwijderd

Topicstarter
ok het werkt nog steeds niet. ik denk idd. dat het te maken heeft met rechten, welke gebruikersgroep kan ik het beste gebruiken, zodat de gebruikers wel de tijd kunnen aanpassen, maar verder niks ander kunnen doen (kwa rechten)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Leg nou eerst eens uit waarom je dit wil want schijnbaar registreert het niet bij jou dat Windows PCs al automatisch hun tijd syncen met een 2003 DC :)

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al eerder aangad synct. de tijd NIET met de dc, dan kun je wel zeggen dat hij dit wel moet doen, maar als hij het zou doen zou ik hier niet posten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:01:
voor clients die niet in het domain hangen kan je het net time commando wel gebruiken, maar dan moet je wel een aanpassing maken op de server, zodat deze als ntp server kan dienen.
afaik gebruikt "net time" juist niet een NTP server.
Pagina: 1