[PHP] font informatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er functies in php waarmee je informatie uit een font kan halen? Zoals naam, opmerkingen, datum, eventueel alle symbolen die in het font zitten.

Ik heb wat functies gevonden die fonts gebruiken voor het maken van plaatjes, maar niks voor fonts zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ze niet op php.net staan dan zijn er geen functies voor. Wat je in dat geval kunt doen is kijken hoe zo'n font bestand in elkaar steekt en proberen deze zelf uit te lezen. Een andere oplossing is er niet echt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op www.abstractfonts.com zie je dat er bij elke font informatie staat. Die site werkt met php, dus ik vroeg me af of er een functie voor was.
Kan ook zijn dat de beheerder alles met de hand invoert. :) Ik heb hem dan ook al een email gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Open eens wat fonts in notepad oid, je ziet dat je de informatie er gewoon uit kan vissen, moet je alleen nog weten waar precies :)

//edit: gevonden: ttf info
Met wat aanpassingen misschien ook te gebruiken voor andere font formaten.

[ Voor 39% gewijzigd door man-o-script op 04-09-2006 11:29 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Het beste is om die font-files eens van dichtbij te bekijken. Op het net vind je wel hoe zo een file in elkaar steekt. Gewone informatie (zoals de naam, datum, author, ...) is er nog redelijk eenvoudig uit te halen. Het enigste "probleem" is dat deze informatie in meerdere formaten opgeslagen is (unicode, UTF, ...)

Maar de tekens zelf eruithalen en tonen is andere koek.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
man-o-script schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:23:
//edit: gevonden: ttf info
Met wat aanpassingen misschien ook te gebruiken voor andere font formaten.
_/-\o_

Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Janoz schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:56:
Als ze niet op php.net staan dan zijn er geen functies voor. Wat je in dat geval kunt doen is kijken hoe zo'n font bestand in elkaar steekt en proberen deze zelf uit te lezen. Een andere oplossing is er niet echt.
Ben jij bekend met de pear-library? Daar zitten behoorlijk wat dingen in die niet in de PHP-functies kunnen (of niet in PHP4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pear is een stel uitbreidings classen om functionaliteit toe te voegen. In principe voegen ze geen 'php functies' toe, maar meer in php gebouwde extra functionaliteit. Als je bij een vraag 'is er een php functie die XXX doet' alle mogelijke libs, frameworks en hobby projectjes mee moet tellen kun je er altijd ja op antwoorden. Dat betekend echter nog niet dat ze native ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Janoz...

Pear is toch wel een redelijke standaard functielibrary. Mag je volgens mij onderhand toch wel redelijk tot standaard php rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Pear is niet standaard, het blijft lading losse classes, als het nou een echte plugin was (zoals mysql is bijvoorbeeld) dan zou ik het nog als ingebouwd zien ;)

totaal offtopic btw...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wolfboy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:03:
Pear is niet standaard, het blijft lading losse classes, als het nou een echte plugin was (zoals mysql is bijvoorbeeld) dan zou ik het nog als ingebouwd zien ;)

totaal offtopic btw...
offtopic:
Ik heb het ook niet over ingebouwd, ik heb het over standaard. Heel simpel gezegd, ze hebben een subdomein van php.net gekregen, dan heb ik toch wel enigszins het idee dat php het ondersteund en erin gelooft en dat het dus een standaard genoemd kan worden.

Itt mysql wat gewoon een zelfstandig produkt is en wat alleen via een plugin werkt ( wel goed ). Als ik jouw moet geloven dan is mssql / oracle / postgresql ook ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

de Mysql database is inderdaad een los onderdeel. De mysql plugin waarmee het mogelijk is om te verbinden met mysql is dat niet. Persoonlijk vind ik een onderdeel dat je in php kunt zetten simpel door een extra compile optie mee te geven tijdens het bouwen toch iets meer geintegreerd dan een losse set classes. Dat ze een subdomein hebben op php.net maakt het niet ineens ander soort code dan willekeurig wat je van hotscripts kunt halen.

Pagina: 1