Toon posts:

Installatie XP gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag viel mijn Internet steeds weg. Nu was dit zaterdagavond opgelost.
Zondagmiddag gebeurde dit weer steeds, en omdat ik toch al van plan was Windows op te schonen besloot ik een format en herinstallatie uit te voeren.

Ik heb een 80Gb harde schijf opgedeeld in 3 partities.
De C schijf werd geformatteeerd en daar opnieuw Windows op geinstalleerd.

Nu vond ik het al vreemd dat hij tijdens de installatie vroeg om de Service pack 2 CD (toen ik mijn versie van XP pro kocht was die nog niet uit) omdat daar bestanden opstaan die nodig zijn . Dat heb ik van nood moeten annuleren, en de installatie ging verder.

Na de installatie lijkt alles ok.
Maar......
Als ik Service pack 2 wil installeren krijg ik een error (could not be launched)
Als ik mijn Razer muis wil installeren krijg ik
The InstallShield Engine (iKernel.exe) Could Not Be Launched. Toegang geweigerd.
Als ik mijn USB modem wil installeren krijg ik een melding dat hij neit in het register kan schrijven. Windows zelf zegt dat het modem niet juist is geconfigureerd CODE 1 (maar dat probeer ik juist te doen )
De druppel is wel dat als ik gewoon op Internet Explorer klik er gevraagd wordt of ik het met Kladblok of met Windows viewer wil openen. IE werkt dus helemaal niet.

Op een gegeven moment kreeg ik de melding dat dingen niet geinstalleerd konden worden omdat Windows mogelijk in veilige modus is opgestart ({neit het geval) Opstarten in veilige modus helpt ook niet.

Wat mij ook opvalt is dat alles enorm traag gaat.. Is mijn harde schijf misschien kapot?
Heb volgens mij een goede pc, AMD 4000, 2 Gig Kingston, Geforce 7900GTX 512.

Iemand een idee?

Bedankt.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Misschien dat dit helpt?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je een aangepaste cd gebruikt (slipstream cd bijv) waar je diverse dingen in hebt gezet, of gebruik je de officiele windows cd? Indien je een aangepaste cd gebruikt, zou ik zeggen probeer het eens met de originele (wel de partitie van c: verwijderen en opnieuw aanmaken). Indien het laatste is: heb je de oude windows installatie verwijderd of probeer je hem te herstellen?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Nitro,

Ik gebruik nu een originele OEM cd. Ik heb de partitie C niet verwijderd, maar wel volledig geformatteerd (NTFS zowel snel als normaal).
Zowel reparatie als nieuwe installatie heeft nog niet geholpen.

Ik zal vanavond eens de partitie helemaal verwijderen.

Bedankt.

Verwijderd

Trek je internet kabeltje eens los tijdens de installatie. En is de OEM cd voor jou pc? Want die krengen werken meestal alleen "goed" bij de pc waar ze bijhoren.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik zou het gewoon een keer opnieuw doen. (windows installe)
Toevallig ook dit weekend het zelfde gedaan met mijn pc.
Eerste install was gewoon bagger. het nog proberen te redden door updates etz. maar niks hielp
Dus nog een keer alles gedaan maar nu wel met een volledige schijf format (dus niet snel)
Dn nu werkt het wel goed.

Heb dit al vaker gehad met meerdere systemen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:07:
Trek je internet kabeltje eens los tijdens de installatie. En is de OEM cd voor jou pc? Want die krengen werken meestal alleen "goed" bij de pc waar ze bijhoren.
Een OEM versie werkt op alle pc's. Alleen met restore cd's heb je dat probleem.

Bij het opstarten gaat alles traag zeg je? Probeer zodra je in de gelegenheid bent om Taak Beheer op te starten (ctrl+alt+del) te kijken welk proces je pc traag maakt. Enige manier om je brakke OS te fixen is gewoon nieuwe installatie te doen, gezien je er nu geen data of progs geïnstalleerd hebt lijkt me dat de snelste oplossing.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Ik vergis me idd in de restore cd.

@ TS

Check even of je toevallig een restore cd hebt. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeerd de partities te verwijderen :(

Dit lukt aanvankelijk, maar toen ik de partities (had er 3) weer probeerde aan te maken ging de capaciteit ineens van 80GB naar 190 GB??!?!?

Heb toen maar 2 partities aangemaakt, een van 20 als Boot en de andere (170) maar voor "de rest".

Na installatie was 't probleem weer hetzelfde als eerder omschreven, en de 170 schijf kon niet geformatteerd worden.

Is mijn HD nu kapot?

Verwijderd

Ik denk dat je HD een beetje de kluts kwijt is. Ik zou hem even in een ander systeem hangen en dan bij Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer. Dan in dat nieuw scherm schijfbeheer. Daar zou ik even alle partities van die HD verwijderen en dan 1 nieuwe NTFS partitie aanmaken en deze formateren. geen quick format.
Pagina: 1