Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ik heb een keer op tv gehoord (van een brandweerman) dat tv's elke 3 (?) maanden een keer schoon geblaast moesten worden. (ik weet niet hoelang je je tv al hebt
) Al kan het probleem ook wat anders zijn.
PS: volgens diezelfde brandweer man kan een stoffige tv een stofexplosie veroorzaken, waardoor er ook brand kan komen. Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar dat het wel een mogelijkheid is
PS: volgens diezelfde brandweer man kan een stoffige tv een stofexplosie veroorzaken, waardoor er ook brand kan komen. Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar dat het wel een mogelijkheid is
Greyh0und
Zolang het niet stinkt, zou ik me weinig zorgen maken.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Waren het niet ook brandweermannen die zeiden dat platte TV's brandbaarder waren? En toen het getest werd met een radioverslaggever erbij bleek het tegendeel waar..
Verwijderd
ik heb het ook gehad geknetter en heb die direct uitgetrokken, nadien bleek de HS trafo kappot te zijn
Als het echte zachte knetters waren dan kan het ook het ontladen van statische electriciteit geweest zijn. Haal je hand maar eens een keertje voor de beeldbuis van je televisie langs. Je voelt en hoort het dan knetteren.
Als de TV niet (abnormaal) stinkt, niet rookt, niet door blijft knetteren en gewoon normaal werkt, dan is er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand.
Als de TV niet (abnormaal) stinkt, niet rookt, niet door blijft knetteren en gewoon normaal werkt, dan is er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Het verhaal van de brandweerman klopt gedeeltelijk, het stof kan ontbrandbaar zijn maar eens in de drie maanden is overdreven. Daarnaast komt het vooral bij oudere televisies voor dat door de combinantie van warmte en trilling er losse contacten zijn. Daar zou je evengoed naar moeten laten kijken.
De symptomen die TS beschrijft kan de hoogspanning zijn die overslaat. Dit gebeurt vooral wanneer de luchtvochtigheid hoog is. Persoonlijk zou ik een reparateur erbij halen.
Wat betreft je vraag over standby, het is beter om de televisie altijd 'echt' uit te zetten.
De symptomen die TS beschrijft kan de hoogspanning zijn die overslaat. Dit gebeurt vooral wanneer de luchtvochtigheid hoog is. Persoonlijk zou ik een reparateur erbij halen.
Wat betreft je vraag over standby, het is beter om de televisie altijd 'echt' uit te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door miniBSD op 04-09-2006 09:14 ]
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Verwijderd
lol dat heb ik ook
me beeld begint dan ook een beetje gek te doen en springt van breedbeeld naar passend beeld.
ik ben al eens opzoek geweest en heb alle schema's maar ben er nog niet aan toe gekomen
me beeld begint dan ook een beetje gek te doen en springt van breedbeeld naar passend beeld.
ik ben al eens opzoek geweest en heb alle schema's maar ben er nog niet aan toe gekomen
Bij geknetter ontsnappen er elektronen (je CRT-TV is tenslotte een elektronenkanon) en dat kan wel degelijk voor brand zorgen. Toch zou ik mij niet te veel zorgen maken, misschien een beetje meer opletten als het knettert
.
Als het een lekke hoogspanningstrafo is (wat wel eens voorkomt) dan kun je het vaak ook ruiken: Het ruikt enigszins ozon-achtig. (door de hoogspanning ioniseerd de lucht. Dat idee wordt ook in luchtreinigers gebruikt).
Zoiezo is 'm ontdoen van stof geen slecht idee.
Als je er echter geen/weinig verstand van hebt: Afblijven. De electronica in een TV bevat spanningen tot zo'n 400V. De spanning tussen cascade en beeldbuis loopt op tot 35kV.
Zoiezo is 'm ontdoen van stof geen slecht idee.
Als je er echter geen/weinig verstand van hebt: Afblijven. De electronica in een TV bevat spanningen tot zo'n 400V. De spanning tussen cascade en beeldbuis loopt op tot 35kV.
Het kan ook vocht zijn. Wij hebben op de camping een kleine tv in de carvan, die er echt het hele jaar staat. Als je em aanzet wil die ook eens knetteren. Niks aan de hand verder.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Pagina: 1