Toon posts:

[XP] Hoe een hele nieuwe verse install zonder cd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me hier rot lopen zoeken op GoT maar kan echt niets vinden.

Pc is zo traag als wat en ik wil graag een geheel verse windows xp install hebben, maar ik heb bij de pc nooit een cd van windows xp gekregen? Code enzo heb ik wel (staat achter op pc) maar hoe kan ik dan zonder cd helemaal opnieuw beginnen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het een Dell/Compaq/etc computer is staat een image vaak verstopt op een hidden partitie.

If not, dan zou ik Microsoft even bellen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een medion PC ;) , als ik microsoft zou bellen dan moet ik dus gewoon een cdtje vragen? Daar zijn dan natuurlijk ook nog eens kosten aan verbonden?

Ik heb al partities en dergelijke verwijdert en opnieuw aangemaakt, dus andere partities staat niets meer op.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:35 ]

Verwijderd

Medion's hebben gewoon een restore functie. Kijk even op hun website of in de handleiding van de computer.

[edit]
Als je de hd leeg gemaakt heb dan kun je wel eens een probleem hebben :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:44 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Wat blackspot zegt :P

Maar als je al een code hebt dan schijnt er wel een service te zijn van Microsoft dat je een CD kan krijgen. Dus zonder dat je een hele licentie moet kopen, voor een paar euro.
Neem anders met Medion contact op, die schijnen soms ook wat nuttigs te kunnen melden.

[ Voor 13% gewijzigd door cryforhelp op 04-09-2006 01:42 ]

Verwijderd

C'T heeft hier een handig tooltje voor geschreven. Als je ergens op je HDD een I386 map o.i.d. hebt staan kun je daar een volwaardige XP installatie cd uit destilleren. Het programmatje werk heel simpel. In het bovenste veld geef je de I386 map aan, daaronder waar je nieuwe ISO bestand moet komen (min. 1,5 GB vrij) en via het vinkje daaronder kun je eventueel een service pack integreren (als je dan toch bezig bent ;) ). Bij mijn Acer laptop werkte het perfect. :)

Download: http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2006/ct2006-04/0604_122.zip
Meer info: C'T 04-2006 Uitgever: F&L Technical Publications Website: www.fnl.nl/ct

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:45:
C'T heeft hier een handig tooltje voor geschreven. Als je ergens op je HDD een I386 map o.i.d. hebt staan kun je daar een volwaardige XP installatie cd uit destilleren. Het programmatje werk heel simpel. In het bovenste veld geef je de I386 map aan, daaronder waar je nieuwe ISO bestand moet komen (min. 1,5 GB vrij) en via het vinkje daaronder kun je eventueel een service pack integreren (als je dan toch bezig bent ;) ). Bij mijn Acer laptop werkte het perfect. :)

Download: http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2006/ct2006-04/0604_122.zip
Meer info: C'T 04-2006 Uitgever: F&L Technical Publications Website: www.fnl.nl/ct
Dat trucje kan je trouwens ook met nlite doen :)
Al vrees ik dat de topicstarter er weinig aan heeft als-ie z'n schijf geherpartitioneerd* heeft ;)

* driedubbele woordwaarde :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Het gaat hier waarschijnlijk om een Windows XP Home installatie (zie licentie-sticker) en je kent vast wel iemand in je omgeving die een originele XP Home CD heeft. Deze kun je gewoon gebruiken en tijdens de installatie je eigen productkey invoeren. Omdat het waarschijnlijk een oem-licentie betreft zal het activeren via internet niet lukken (kan tegenwoordig niet meer automatisch werd me verteld door een microsoft medewerker) maar telefonisch kan dat nog wel.

Succes.

P.S. Ik vrees inderdaad dat je alle andere mogelijkheden voor recovery aardig weggepartitioneerd hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 11:28 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 14:09

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Even Medion bellen, en vragen naar een herstel dvd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Als je een licentie code hebt kun je beter de cd downloaden die bij je licentie hoort. Dit is legaal, wanrt je maakt dan als het waren een eigen copy. Je hebt de licentie, dat is voldoende.

Als je de herstel DVD draait van medion houd er dan rekening mee dat je ook alle andere troep op je pc krijgt die je mischien niet wil.
Pagina: 1