Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

deel van auto spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reparatie uitgevoerd en wonderbaarlijk is dit goed gegaan. Maar nu wil ik het zelf gaan spuiten met een spuitbus. Hoe pak ik dit aan?

Het gaat om een hoek van de achterwielkast, er zit geen lak. Want het is een opgevuld deel met polyfiber.

Dus lijkt me eerst primer erop spuiten. Maar hoeveel? 1x er dan goed? En dan de autokleur zelf, 2 laagjes. of meer?

En hoeveel moet ik van de auto opschuren, zodat het metaal en polyfiber mooi in elkaar overlopen.

Het belangrijkste resultaat moet zijn dat de roest er niet weer opnieuw bij kan.

edit zal morgen een foto posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 01:00 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ligt eraan hoeveel kwaliteit je wilt.
Idd goed glad schuren, in de primer zetten, schuren, lakken, schuren, lakken, evt. nat schuren en polijsten.

Neem iig een flinke lap eromheen mee.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het belangrijkste met het schuren is dat je een egaal en glad oppervlak krijgt, als je met je hand eroverheen strijkt mag je echt geen hoogteverschil tussen het vulmateriaal en het plaatwerk kunnen voelen. Elke kleine oneffenheid zie je later als er glanzende lak overheen komt. De lak om de bijgewerkte plek kun je het best licht opschuren zodat de verf hecht, maak met schilderstape een grens hoe ver je gaat met schuren en spuiten.
Zorg ervoor dat je na het schuren het oppervlak stof- en vetvrij maakt, bijvoorbeeld met terpentine.
Voor het spuiten heb je meestal geen primer nodig, al kan het wel vereist zijn bij bepaalde laksoorten. Spuit de lak in dunne laagjes op en laat de verf tussentijds steeds wat aandrogen.

Als nabehandeling is het aan te raden om het gelakte deel te polijsten, dan heb je de glans ook weer.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

gewoon primer erop, en voor de goede afwerking, moet je je afvragen waarom een goede spuiter veel geld verdient en die mensen over het algemeen moeilijk te vinden zijn

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij wil 'ie het alleen weer enigszins netjes hebben, en da's prima zelf te doen.
Als je een gebied gaat afplakken; kom niet met je spuitbus in de buurt van 't afplakband. Dan krijg je ook weer hoogteverschil.

Ik heb zelf van m'n BMW (nu van Catch22) eens een voorscherm gespoten. Niet zo straks als 't origineel, maar iig weer 'n heel stuk netter dan het was.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Het moet idd enigszins netjes uit zien, ik ga het gewoon proberen :*)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 22:15
Ik denk dat het voor werk het belangerijskte is dus goed glad schuren (en vooral nat!!!)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je gewoon ff op motip.nl kijkt, staat er ook een hele howto (ik geloof zelfs met filmpjes enz..)

Wise enough to play the fool

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

De Kleur is heel belangrijk. Rood schijnt door, dus moet je voorspuiten met oranje voor een goed resultaat.
Spuit altijd een proefplaatje zodat je kan zien of de verf doorschijnt. Probeer zeker niet dat doorschijnen te voorkomen door een dikke laag te spuiten.!

Blanke lak over gewone verf en zeker rode verf komt de kleur ten goede.

Metallic lakken : Primer spuiten , dan waterproof schuren met korrel 1200. Dan kleur spuiten en wacht dan een 20 minuten voor je daar overheen spuit met blanke lak. Herhaal de blanke laklaag na 10 minuten. En spuit als het nodig is een derde laag.. Die korte droogtijd tussen lagen verf noemen we 'nat in nat' spuiten.
Gebruik hiervoor wel verf van dezelfde samenstelling anders bijt het mekaar.

De uitgeharde blanke lak kan je nu polijsten als je dat wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 04-09-2006 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK de lak is donkerblauw, geen metallic.

De primer ook opschuren of 1 laag en dan laten drogen en met de echte lak beginnen?

En kan ik het beste met de kleurcode bij een autozaak de spuitbus halen, of een originele bij Volvo. Die zullen het ook wel ergens anders inkopen. Dezelfde kleur krijg ik je toch niet meer, met die lakstiften ook al. Kleur is behoorlijk anders. Maar 12 jaar in de buitenlucht staan zal de lak ook wel op een manier aantasten en veranderen.
Pagina: 1