Toon posts:

[winXP] Kleurtje van taakbalk *

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de kleur van mijn taakbalk veranderen zodat deze beter bij de achtergrond past. Wie weet hoe dat moet?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

rechterklik op je desktop properties > appereance > daar dan je alles vinden (wow, ik lijk wel op een helpdesk...dus vertaal het zelf maar in het nederlands:))

Verwijderd

In Delphi:

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
var
hTaskBar :Thandle;
begin
hTaskBar := FindWindow('Shell_TrayWnd',Nil);
ShowWindow(hTaskBar,Sw_Normal);
end;

En de ShowWindow call wijzigen in SetBkColor op de verkregen DC van het window:
GetWindowDC or GetDC 8-)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 13:01
Op maandag 29 januari 2001 17:05 schreef Kermie het volgende:
rechterklik op je desktop properties > appereance > daar dan je alles vinden (wow, ik lijk wel op een helpdesk...dus vertaal het zelf maar in het nederlands:))
Hij bedoelt alleen de taakbalk en niet alle 3d vensters.

Verwijderd

Weet iemand ook hoe dit in WinXp Pro en Home moet?
Ik heb namelijk WinBar geinstalleerd en die is mooi zwart en vierkant.
Lekker simpel. Nu zou ik dat ook graag van de taakblak verlangen.
Gewoon Strax saai en recthoekig B)

Ik ga nog even rondzoeken hoe ik de startknop kan veranderen.
Ik wil alleen de startbalk want als je alles zwart maakt wordt je daar zo moe van en dat leest echt niet lekker 8)7

In [rml][ BC3] Startbalk een andere kleur?[/rml] staat wat je moet doen. Ik dus Resource Hacker gedownload en vervolgens in mijn explorer.exe wat liggen bekijken. Aleen weet ik niet wat ik moet aanpassen.

Ik vind het afgeronde aan de bovenkant, het 3d niet mooi, en die kleur moet zwart worden en met fontkleur donkergrijs.

Ik heb net een beetje rondgekeken. In de search was trouwens nix te vinden alleen over het kleurtje en de lettertype die je kon veranderen van de startknop. Met Resource Hacker vond ik het maar onbegonnen werk. Ik wist namelijk niet wat bij de taakbalk hoort 8)7
Ik heb dus het vlogende programma gedownload:
StyleBuilder, van de makers van TGTSoft StyleXP B)

Wat je precies verandert is hier vrij duidelijk aangegeven. En wat ik wil veranderen is allemaal in één scherm te zien. Dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/style_builder.JPG

Van mij hoeft het allemaal niet zo mooi gwn zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/taakbalk_nieuw.JPG

Nu ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/taakbalk_oud.JPG

Weet iemand hoe je die kleuren kan uitkiezen bij StyleBuilder. Vind het maar ingewikkeld met RGB-kleuren. Je moet eerst een programma instellen, bv Paint. Ik zal nog even verder kloten :D

Moet je trouwens Style Xp geinstalleerd hebben dat zegt dat programma, maar gewoon de gehackte dll zal toch gwn hetzelfde doen, is het niet?
Ook de Help-Functie is heel fijn in dat programma :)

------------------------------------------------------

Dit is dus echt een fijn programma, alleen krijg ik een paar dingen niet voor elkaar.
Alles echt zwart krijgen. Dat rondje met dat pijltje kan niet zwart worden en blijft blauw. Dan zuurt hij over PNG :? En het pijltje recht van de quickstart kan niet grijs worden en blijft blauw.
Hier staat de screenie:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/fout_style_builder.JPG

En wie wil proberen het op te lossen ken de Style downloaden op:
http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/Style.zip

Mail me maar of upload het maar als het gelukt is dan zal ik heb weer uploaden.

ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen, want dit ziet er een stuk beter uit.
Kijk maar ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/taakbalk_future.JPG

Lekker simpel en zonder fratsen, ik zou zo bij C1000 kennen werken _/-\o_

Iemand een idee of andere suggesties, dan zegt hij/zij het maar ? 8)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 08:34 ]

Verwijderd

Even omhoog schoppen, kan iemand mij helpen. Ga denk ik ook een witte versie maken :P

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Waarom gebruiken jullie niet gewoon visual styles? Dit ziet er een beetje onnodig omslachtig uit... :?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 13:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

download windowblinds en maak je eigen skins, rete simpel en als je bij t opstarten de popup wegklikt nog min of meer gratis ook :)

Verwijderd

Ik ben nu al een stuk verder met mijn style :) Dat progje is wel relaxed, misschien ga ik ook meer aanpassen dan alleen de startbalk. Ik zal binnenkort een screenie posten met de style erbij. Hij is gwn simpel wit en rechthoekig.

Weet iemand hoe je rainminder instelt, want ik begrijp er nix van.
Rainlender werkt perfect en is leuk voor op de desktop.
Ook had ik Active Desktop v1.2 geinstalleerd, ik snap alleen niet hoe je het lettertype aan kan passen, want als ik de achtergrond wit maak zie je de witte letters niet meer. Dit is ook het geval als ik dat bij de GoT-tracker doe die ik in een schermpje in Active Desktop heb gestopt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossem :?

Verwijderd

style xp en www.themexp.org
miskien dat je daar vind wat je zoekt
veel verschillende styles daar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:09:
Weet iemand ook hoe dit in WinXp Pro en Home moet?
Ik heb namelijk WinBar geinstalleerd en die is mooi zwart en vierkant.
Lekker simpel. Nu zou ik dat ook graag van de taakblak verlangen.
Gewoon Strax saai en recthoekig B)

Ik ga nog even rondzoeken hoe ik de startknop kan veranderen.
Ik wil alleen de startbalk want als je alles zwart maakt wordt je daar zo moe van en dat leest echt niet lekker 8)7

In [rml][ BC3] Startbalk een andere kleur?[/rml] staat wat je moet doen. Ik dus Resource Hacker gedownload en vervolgens in mijn explorer.exe wat liggen bekijken. Aleen weet ik niet wat ik moet aanpassen.

Ik vind het afgeronde aan de bovenkant, het 3d niet mooi, en die kleur moet zwart worden en met fontkleur donkergrijs.

Ik heb net een beetje rondgekeken. In de search was trouwens nix te vinden alleen over het kleurtje en de lettertype die je kon veranderen van de startknop. Met Resource Hacker vond ik het maar onbegonnen werk. Ik wist namelijk niet wat bij de taakbalk hoort 8)7
Ik heb dus het vlogende programma gedownload:
StyleBuilder, van de makers van TGTSoft StyleXP B)

Wat je precies verandert is hier vrij duidelijk aangegeven. En wat ik wil veranderen is allemaal in één scherm te zien. Dit scherm:

[afbeelding]

Van mij hoeft het allemaal niet zo mooi gwn zoiets als dit:
[afbeelding]

Nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]

Weet iemand hoe je die kleuren kan uitkiezen bij StyleBuilder. Vind het maar ingewikkeld met RGB-kleuren. Je moet eerst een programma instellen, bv Paint. Ik zal nog even verder kloten :D

Moet je trouwens Style Xp geinstalleerd hebben dat zegt dat programma, maar gewoon de gehackte dll zal toch gwn hetzelfde doen, is het niet?
Ook de Help-Functie is heel fijn in dat programma :)

------------------------------------------------------

Dit is dus echt een fijn programma, alleen krijg ik een paar dingen niet voor elkaar.
Alles echt zwart krijgen. Dat rondje met dat pijltje kan niet zwart worden en blijft blauw. Dan zuurt hij over PNG :? En het pijltje recht van de quickstart kan niet grijs worden en blijft blauw.
Hier staat de screenie:

[afbeelding]

En wie wil proberen het op te lossen ken de Style downloaden op:
http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/Style.zip

Mail me maar of upload het maar als het gelukt is dan zal ik heb weer uploaden.

ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen, want dit ziet er een stuk beter uit.
Kijk maar ;)
[afbeelding]

Lekker simpel en zonder fratsen, ik zou zo bij C1000 kennen werken _/-\o_

Iemand een idee of andere suggesties, dan zegt hij/zij het maar ? 8)
Dat ziet er flex uit man! Dat ga ik ook eens ff proberen... :)

Verwijderd

Ik heb de taakbalk zo goed als af >:)
Het enige probleem is het aanpassen van de trackers.
Dat wil niet echt lukken, wil iemand alsjeblieft zeggen hoe dat moet.
Voral de GoT-Tracker.

Hier heb ik nu een sreenie gemaakt, van hoe het er nu uitziet :D
Je kan op het plaatje klikken voor een vergroting :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/115874/style.JPG

Kan iemand mij helpen, want ik vind het resultaat vrij goed gelukt en als meerdere mensen dit vinden dan kan men over draadloos overgaan ;)

edit:
met photosoep bewerkte achtergrond, begin het steeds meer te leren :Y)
Hij is bijna af! Nu nog wat hulp en ik ken hem gaan psoten in hoe ziet jou desktoperuit - deel xx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 04:24 ]

Verwijderd

Heeft niemand suggesties op mijn taakbalk met WinBar? :)
Ik wil iig de trackers op het bureaublad veranderen en er nog 1je bijzetten.
De wat-is-er-op-tv tracker. Kan iemand mij hiermee helpen, suggesties geven en de download link geven.

De officiele site is under construction dus daar kan je nix opzoeken :o

Hoe verander je de trackers trouwens van kleur, lekttertype, plaats enz....? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 03:10 ]

Pagina: 1