Toon posts:

Best buy Guide PC of wachten DX 10 / Vista ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment merk ik bij mijn huidige pc steeds meer spellen niet meer trekt.

Ik heb een
P4 Northwood 2,8 Ghz (overclocked 3,2)
1 GB Intern,
Asus P4PE MoBo
Nvidia geforce 6800 LE videokaart.

Ik heb budget voor de best buy guide (high end game systeem), maar uiteraard kan ik over 6 maanden niet nogmaals een dergelijk bedrag ophoesten voor bijvoorbeeld Vista en een DX10 kaart.

Daarom beste mensen op dit forum ... Wat te doen :? :? ???... wachten, of bijvoorbeeld een nieuw systeem nu halen (excl videokaart) en tot er goede DX 10 kaarten uitkomen mijn oude geforce nog gebruiken?!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:30
je kan altijd wel blijven wachten er komt steeds weer wat nieuws en beters op de markt

it's a sign of the time

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Kopen, als DX10 uit is zal DX131512356 wel weer aangekondigt zijn, of iets anders... Met computer spullen kan je altijd wel blijven wachten 8)7

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik denk dat het helemaal er aan ligt wat voor spellen je speelt, en of je nieuwe spellen die nu uitkomen *per direct* wil spelen.. Je hebt niet "zo'n" slecht systeem.

Als je écht high demands hebt, kan je beter nu upgraden.

Zo niet, maar je wil toch iets sneller.. Upgrade je computer naar 2gb RAM en een nieuwe GF7xxx kaart.. Dat kan al zo rond 250~300 euro. Dan kan je altijd nog over 6 maanden een volledig nieuwe pc met vista en een nieuwe generatie DX10 kaart kopen.

Ga gewoon er over nadenken wat je het komend half jaar met je pc wil doen, wat je ervoor nodig hebt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
blix schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:02:
Kopen, als DX10 uit is zal DX131512356 wel weer aangekondigt zijn, of iets anders... Met computer spullen kan je altijd wel blijven wachten 8)7
Ik denk/gok dat hij doelt op DX10 icm met vista. Ik zou niet wachten en gewoon nu kopen. Maar wat bedoel je met "niet nogmaals een dergelijk bedrag ophoesten voor bijvoorbeeld Vista en een DX10 kaart". Vista draait prima zonder een DX10 kaart, maar vista zelf kost natuurlijk wel geld. Het systeem wat je nu koopt (high end game systeem) zal prima vista kunnen draaien :)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Het gaat er om wat jij wil. Niet wat anderen willen. De 1 wacht, de ander niet.
Wil je morgen direct lekker kunnen gamen? Moet je zeker niet gaan wachten.
Vind je dat het nog wel even kan, moet je natuurlijk wachten.
Het gaat allemaal zo snel, ik weet nog dat ik een 9600pro kocht, nieuwste van het nieuwste,
en nu? Durf er niet meer mee aan te komen op een Lan ;)

Ik zelf heb een 6600GT (ook al vrij oud) maar ik draai NFS MW, FEAR, HL2, Oblivion prima. Oblivion misschien iets minder dan de rest, maar goed genoeg. NFS MW ziet er echt gelikt uit. En heb op 1024x768 met alles high zo'n 50fps. Ik vind het nog wel goed genoeg, zou best iets nieuws willen maar heb er domweg het geld niet echt voor. Moet ik weer een maand zuinig doen |:(
Of sparen, maar dat heb ik niet in mijn bloed.

Het is dus aan jou.

Ben trouwens wel benieuwd naar het verschil tussen een 7900gtx sli of
een x1950xtx cf op directx9 en op directx10.

Misschien dat de professionals er meer van weten :>

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
crijn schreef op maandag 04 september 2006 @ 03:07:
Het gaat er om wat jij wil. Niet wat anderen willen. De 1 wacht, de ander niet.
Wil je morgen direct lekker kunnen gamen? Moet je zeker niet gaan wachten.
Vind je dat het nog wel even kan, moet je natuurlijk wachten.
Het gaat allemaal zo snel, ik weet nog dat ik een 9600pro kocht, nieuwste van het nieuwste,
en nu? Durf er niet meer mee aan te komen op een Lan ;)

Ik zelf heb een 6600GT (ook al vrij oud) maar ik draai NFS MW, FEAR, HL2, Oblivion prima. Oblivion misschien iets minder dan de rest, maar goed genoeg. NFS MW ziet er echt gelikt uit. En heb op 1024x768 met alles high zo'n 50fps. Ik vind het nog wel goed genoeg, zou best iets nieuws willen maar heb er domweg het geld niet echt voor. Moet ik weer een maand zuinig doen |:(
Of sparen, maar dat heb ik niet in mijn bloed.

Het is dus aan jou.

Ben trouwens wel benieuwd naar het verschil tussen een 7900gtx sli of
een x1950xtx cf op directx9 en op directx10.

Misschien dat de professionals er meer van weten :>

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
edit: ik denk er nu pas aan dat je een agp bordje hebt. Echt lekkere snelle kaarten heb je er niet meer
zo voor. Als je dus beter wil gamen moet je overstappen op pci-e.
Of je moet een 7800gs/x8xxpro/gto/pe kopen maar echt vetje vette kaarten zijn dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op maandag 04 september 2006 @ 02:58:
[...]

Ik denk/gok dat hij doelt op DX10 icm met vista. Ik zou niet wachten en gewoon nu kopen. Maar wat bedoel je met "niet nogmaals een dergelijk bedrag ophoesten voor bijvoorbeeld Vista en een DX10 kaart". Vista draait prima zonder een DX10 kaart, maar vista zelf kost natuurlijk wel geld. Het systeem wat je nu koopt (high end game systeem) zal prima vista kunnen draaien :)
Ik bedoelde eigelijk of het wachten op DX 10 videokaarten en/of windows Vista de moeite zijn om op te wachten. DX 10 kaarten zijn de nieuwe generatie, deze kaartenzouden weer beter en goedkoper (prijs/kwaliteit?) moeten worden. Een OS als Vista word ook maar 1 keer in 5 jaar uitgebracht. En windows vista kopen wanneer je net een nieuwe XP licentie hebt gekocht is dan eigelijk ook zonde van je geld.

De vraag is dan ook of Vista zoveel meer brengt om erop te wachten... Kijk Aero en glass zijn wel leuk maar eigelijk is het ook alleen maar eye candy :? !

Jullie antwoorden zijn om mijn geweten te sussen, stel dat ik een grote fout zou maken door nu een duur high end systeem te halen en over een half jaar lig ik weer dusdanig achter dat de nieuwste games niet meer zouden draaien... Maar naar aanleiding van jullie reactie's zal ik denk ik op korte termijn een nieuwe pc bestellen. Nog een belangrijke vraag: Zal de Asus P5W DH Deluxe, 975X de komende generatie DX10 kaarten kunnen ondersteunen?

Iedereen in ieder geval bedankt voor de replies!!

Verwijderd

In mijn idee moet je eerst kijken naar de pc die je nu hebt. Heb je nog plezier van je machine als je em een half jaar houd? Zo ja, wacht dan gewoon lekker op dx10/vista. Zo nee, koop dan nu een machine.

Je hebt het bij Vista over de eye candy... is dat niet de reden dat je voor games wil upgraden, meer eye candy bij hogere framerates?

Suc6 met je keuze!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-01 12:13
Mijn systeem is net iets slechter, ik heb besloten om te wachten tot Vista uitkomt of tot je een gratis upgrade naar Vista kunt krijgen. Elke maand heb je weer meer voor je geld, ik stel nieuwe aankopen dan ook zo lang mogelijk uit. Ik kan alle games nog spelen, al gaat het steeds trager en met minder grafisch detail.
Pagina: 1