Ik gebruik in C# altijd de volgende type database code:
Ik instancieer (bah rotwoord) mijn classe, creer een nieuwe Chemist, en vul deze met de functie GetChemistByID.
Ik probeer nu een soortgelijke structuur in mijn php project te bouwen, alleen krijg ik het niet echt voor elkaar. De testjes die ik heb gedaan werken allemaal anders dan dat ik in C# gewend ben.
Is het mogelijk om zoiets na te maken in php? en zoja, kan iemand me een paar goeie tips geven, en evt basis voorbeeldcode?
Dank, Michel.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| namespace NL.***.DataLayer { using System; using System.Configuration; using System.Data; using System.Data.SqlClient; using Microsoft.ApplicationBlocks.Data; public class Chemists : BaseDataAccess { public Chemists() { } public class Chemist { public int ID; -snip- public bool ModDiabetes; public bool ModInco; } public Chemist GetChemistByID(int ID) { // MSSQL qquery hier, deze vult de variabelen van Chemist, en returned deze. } |
Ik instancieer (bah rotwoord) mijn classe, creer een nieuwe Chemist, en vul deze met de functie GetChemistByID.
Ik probeer nu een soortgelijke structuur in mijn php project te bouwen, alleen krijg ik het niet echt voor elkaar. De testjes die ik heb gedaan werken allemaal anders dan dat ik in C# gewend ben.
Is het mogelijk om zoiets na te maken in php? en zoja, kan iemand me een paar goeie tips geven, en evt basis voorbeeldcode?
Dank, Michel.