Toon posts:

welke geluidskaart heeft een optische 5.1 uitgang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor mijn mediacenter een geluidskaart met een optische glasvezel 5.1 uitgang. Geen coax, want mijn versterker ondersteund vreemd genoeg alleen 5.1 over optisch.

Welke kaart kan dit, las dat de audigy 2 reeks wel optische uitgangen heeft, maar geen 5.1 geluid daarover heen stuurt.

Ik hoef er verder geen spellen mee te spelen het gaat alleen om het geluid van 5.1 xvidjes.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 12:29

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Mijn Terratetc Aureon Fun doet dat en is daar zeker niet uniek in. pricewatch: Terratec Aureon 5.1 Fun

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 22:57
ik wil niet zo graag spammen, maar je hoeft daar niet een aparte geluidskaart voor te kopen aangezien het signaal omgezet kan worden met zo een apparaatje

Verwijderd

Topicstarter
Is geen spam, maar de pc die ik nog heb staan, pentium 3 1ghz heeft helemaal geen geluidskaart erin zitten. Dus ga ik wel voor de bovenstaande oplossing. Aeurion 5.1 voor 25 euro bij PCL computers. En dan bestel ik ook meteen een remote control voor media center.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 07:21
Zodra er een AC3 Stream in de xvid/divx whatever zit, kun je die gewoon (ook met een SB5.1Live) over je coax(of optische) uitgang sturen hoor?

Er bestaan ook zogenaamde LIVE kaarten(DD LIVE, en DTS LIVE)
Deze encoderen elk 5.1 geluid(die naar de kaart verstuurt wordt) naar een DD5.1 stream of DTS stream:)

Loopt al enige tijd een goed topic over de LIVE kaarten!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen Aeron (oid) 5.1 PCI en Fun uitvoering. Heb per ongeluk de standaard uitvoering besteld.

Verwijderd

Topicstarter
godver de standaard heeft alleen 5.1 surround. En ondersteund geen Dolby Surround. Waarom maken ze het toch altijd zo moeilijk

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe kom je daar nu bij. Dat ding heeft gewoon een digitale uitgang waar Dolby Digital 5.1 over uitgestuurd kan worden. Dolby Prologic surround zit zelfs ingepakt in een stereo signaal en dat kunnen alle geluidskaarten sinds de jaren 80 wel weergeven :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 21:32
En werkt het beetje de optische uitgang? Ben namelijk zelf ook op zoek naar een geluidskaart die vanuit mijn mediacenter Dobly Prologic t/m DTS naar mijn versterkertje kan sturen over een optisch spdif connectie. Via mijn Msi moedersound kaarten tot op heden geen succes.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55
Animal schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:59:
Zodra er een AC3 Stream in de xvid/divx whatever zit, kun je die gewoon (ook met een SB5.1Live) over je coax(of optische) uitgang sturen hoor?

Er bestaan ook zogenaamde LIVE kaarten(DD LIVE, en DTS LIVE)
Deze encoderen elk 5.1 geluid(die naar de kaart verstuurt wordt) naar een DD5.1 stream of DTS stream:)

Loopt al enige tijd een goed topic over de LIVE kaarten!
Idd, en een van de goedkoopste kaarten met Dolby Live die ik heb kunnen vinden (en ws ook in mijn mediacenter komt) is 15 eur bij Alternate. Lekker gamen e.d. over 5.1. De non-live kaarten zullen AC3 en dat soort rommel (Voor zover ik begrepen heb) in 5.1 weergeven over de analoge outputs, maar niet op de digitale out.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:21
ik heb heel toevallig ook een TerraTec Aureon 5.1 Fun (ik had een PCI gekocht, maar ze gaven me de Fun versie :X ). In games is deze niet zo geweldig, maar voor gewoon 5.1 geluid is die wel goed hoor. Voor wat je er mee wilt doen is het iig geen miskoop ;)
Pagina: 1