[XP] Vaak 'Freeze' bij invoeren van CD

Pagina: 1
Acties:

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025
Tijdenlang heb ik al een probleem bij het invoeren van CD's en DVD's (ook lege). Het systeem freezet vaak, maar niet altijd, compleet na enkele seconden. Na dat dit probleem verscheen heb ik nog eens (om een andere reden) een compleet nieuw systeem aangeschaft. Dit nieuwe systeem (kant-en-klaar Q-motion PC) had een ander merk moederbord, en andere optische drives. Toch verscheen het probleem snel opnieuw. Enige tijd later dook exact hetzelfde probleem ook bij een vriend op.

Toen ik Googelde naar dit probleem vond ik wel dat 't iets met software te maken kon hebben die virtuele drives aanmaakt. (Ik gebruik Daemon Tools v4, Alcohol 120% en Nero 6 (ImageDrive is niet ingeschakeld).

Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem kan oplossen of is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt voor het lezen,
Erik

Mijn huidige config:
--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
      Computertype                                      ACPI Multiprocessor-pc
      Besturingssysteem                                 Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                   Service Pack 2
      Internet Explorer                                 7.0.5450.4 (IE 7.0 Beta 3)
      DirectX                                           4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      Computernaam                                      ERIK (Eriks PC)
      Naam gebruiker                                    Erik van Paassen
      Logon Domein                                      ERIK
      Datum / Tijd                                      2006-09-03 / 23:18

Moederbord:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4 640, 3200 MHz (16 x 200)
      Moederbordnaam                                    Asus P5ND2-SLI  (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
      Moederbord Chipset                                nVIDIA nForce4 SLI Intel Edition
      Systeemgeheugen                                   2048 MB  (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
      BIOS Type                                         Award (12/28/05)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM1)
      Communicatiepoort                                 ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce 7800 GT  (256 MB)
      3D-Versneller                                     nVIDIA GeForce 7800 GT
      Monitor                                           Iiyama Vision Master Pro 413 HM703UT  [17" CRT]

Multimedia:
      Geluidskaart                                      Creative Audigy LS Audio Processor

Opslag:
      IDE apparaat                                      NVIDIA nForce4 Intel® Edition Parallel ATA Controller
      IDE apparaat                                      NVIDIA nForce4 Intel® Edition Serial ATA Controller
      IDE apparaat                                      NVIDIA nForce4 Intel® Edition Serial ATA Controller
      Storage Controller                                SCSI/RAID-hostcontroller
      Storage Controller                                VAXSCSI Controller
      Harde schijf                                      Foxconn CF  USB2.0 Reade USB Device  (243 MB, USB)
      Harde schijf                                      Foxconn MS  USB2.0 Reade USB Device
      Harde schijf                                      Foxconn SD  USB2.0 Reade USB Device
      Harde schijf                                      Foxconn SM  USB2.0 Reade USB Device
      Harde schijf                                      Maxtor 6L300S0  (300 GB, 7200 RPM, SATA)
      Optische Station                                  DW5418M PCC762M SCSI CdRom Device
      Optische Station                                  DW5418M PCC762M SCSI CdRom Device
      Optische Station                                  GM4980V LCN942C SCSI CdRom Device
      Optische Station                                  TSSTcorp CD/DVDW SH-W162L  (DVD+R9:8x, DVD-R9:4x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
      Optische Station                                  TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C  (16x/48x DVD-ROM)
      SMART Status harde schijf                         OK

Partities:
      C: (NTFS)                                         286181 MB (52525 MB vrij)

Invoerapparaten:
      Toetsenbord                                       HID-toetsenbordapparaat
      Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:
      Primair IP-Adres                                  192.168.10.11
      Primair MAC-Adres                                 00-15-F2-74-BF-74
      Netwerkkaart                                      Intel(R) PRO/1000 MT Network Connection  (192.168.10.11)

Peripherieapparaten:
      Printer                                           Adobe PDF Maker
      Printer                                           HP Deskjet 5740
      Printer                                           HP DeskJet 880C op Zolder
      Printer                                           Microsoft Office Document Image Writer
      USB1 apparaat                                     nVIDIA MCP04 - OHCI USB Controller
      USB1 apparaat                                     nVIDIA MCP04 - OHCI USB Controller
      USB2 apparaat                                     nVIDIA MCP04 - EHCI USB 2.0 Controller
      USB-apparaat                                      Razer Diamondback
      USB-apparaat                                      Samengesteld USB-apparaat
      USB-apparaat                                      USB-apparaat voor massaopslag
      USB-apparaat                                      USB-HID
      USB-apparaat                                      USB-HID

DMI:
      DMI BIOS Leverancier                              Phoenix Technologies, LTD
      DMI BIOS Versie                                   ASUS P5ND2-SLI ACPI BIOS Revision 0501
      DMI Systeem Fabrikant                             System manufacturer
      DMI Systeem Product                               System Product Name
      DMI systeem Versie                                System Version
      DMI Systeem Serienummer                           System Serial Number
      DMI System UUID                                   6004E059-CB5BD911-A3ED0015-F274BF74
      DMI Moederbordfabrikant                           ASUSTeK Computer INC.
      DMI Moederbordproduct                             P5ND2-SLI
      DMI Moederbordversie                              1.XX
      DMI Moederbord Serienummer                        123456789000
      DMI chassisfabrikant                              Chassis Manufacture
      DMI chassisversie                                 Chassis Version
      DMI chassisserienummer                            EVAL
      DMI chassiskenteken                               123456789000
      DMI chassistype                                   Desktop Case
      DMI geheugenblokken Totaal / Vrij                 4 / 2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je zelf al zegt - het kan door virtuele tools komen, de ideale test lijkt me dan ook om gewoon die spulletjes eens te deinstalleren en te zien wat er dan gebeurt? :)

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Waarom gebruik je deamon tools en alcohol 120%?
Uninstall eens 1tje van deze (zoals je zelf al aangaf zou dit het probleem kunnen zijn)

[ Voor 33% gewijzigd door Joshua op 03-09-2006 23:31 ]

• ERIKvanPAASSEN
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik gebruikte Alcohol 120% vooral voor het maken van images en Daemon Tools omdat ik die beter vond mounten. Ik heb inmiddels beide gedeïnstalleerd, maar hij freezet nog steeds. (100% kans op lege CD-R's en Call of Duty Disc 2)

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Missschien de drivers opnieuw installeren?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Jumpers settings goed?

Heb iets vergelijksbaar meegemaakt met een pc. Sloeg direct vast zoals je omschrijft.
Als hij opstart moet je eens via deze computer kijken en een schijf uitwerpen. Als het goed is gaan ze dan allebei open.

• ERIKvanPAASSEN
@Spike1506 optische drives met drivers (non-DOS)? Da's nieuw voor mij.

De jumpers heb ik gecontroleerd... die zaten ook goed, ook de plaats op de IDE-kabel was goed.
En laatjes gaan niet tegelijk open bij 'Schijf uitwerpen', maar netjes zoals het hoort.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
USB-devices en PCI ook eens loskoppelen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ERIKvanPAASSEN
Is een softwarematig probleem niet veel waarschijnlijker? Aangezien een vriend het ook heeft en mijn vorige PC het ook had? Vrijwel alle devices zijn anders, maar de geïnstalleerde software komt heel erg overeen...

Ik wil het best even proberen met 't loskoppelen van m'n USB devices. En verder zit er nog een Audigy in op de PCI die er desnoods even uit moet...

Is in Veilige Modus testen misschien een goede optie?

[ Voor 7% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 04-09-2006 20:59 ]

• ERIKvanPAASSEN
Iemand?

• ERIKvanPAASSEN
Inmiddels heeft dit probleem zich weer uitgebreid. Ik heb een U3-usb key gekocht (SanDisk Cruzer Titanium 2GB) en nu blijkt mijn PC ook te freezen wanneer ik deze key eraan koppel, vermoedelijk vanwege de 'virtuele' CD-drive in het apparaat die ervoor zorg dat hij automatisch start.

Verder is mij aangeraden een Chipset (nVidia nForce4 Intel Edition) Driver update te doen, wat eveneens geen effect had.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want het probleem begint nu wel erg vervelend te worden.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, nog steeds niemand met een oplossing? 8)7
Pagina: 1