Speedtouch 546 configgen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13
Ik heb een Speedtouch 546 router en ben aangesloten op een ADSL 2 centrale, maar ik heb gewoon adsl 1 internet.

Om je router/moden beter te laten werken kun je in je speedtouch proggen dat je op een adsl 2 centrale zit aangesloten, maar gewoon adsl 1 innet hebt :) Via een telnet sessie.

Nu is mijn vraag, weet iemand hier de commando's voor?

BlaBlaBla

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
adsl config opermode multimode

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

of
adsl config opermode multi_adsl2plus

maar het ligt er wel aan of je provider je op ADSL2+ toelaat (dacht ik). Overigens draagt ADSL1 veel verder dan ADSL2+, dus let effe op de afstand tot de centrale.

edit: dit vind je ook vast wel leuk;
http://dmt.mhilfe.de/
of de directe download: http://dmt.mhilfe.de/down/st7/dmt.zip
(wel effe een backup van je speedtouch maken eerst!!!)

[ Voor 73% gewijzigd door basz op 03-09-2006 22:08 ]

• Strider
iBasz schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:04:
of
adsl config opermode multi_adsl2plus

maar het ligt er wel aan of je provider je op ADSL2+ toelaat (dacht ik). Overigens draagt ADSL1 veel verder dan ADSL2+, dus let effe op de afstand tot de centrale.
Nou ik woon juist erg ver van de centrale af, vandaar dat ik het er in wou zetten, dat mijn verbinding iets stabieler zou gaan werken.

Maar dit moet ik dus achter elkaar in voeren?

BlaBlaBla

• basz

basz

Professioneel prutser

via telnet ja...
vergat een = teken trouwens... letterlijk is het;
"adsl config opermode = multimode"

hoe ver zit je van de centrale?
ten eerste, probeer het eerder geposte DMT eens
en ten tweede, "opermode = multi_readsl2" kan ook werken (kán)

• Strider
Ik zit zo ver van de centrale dat mijn 256/1536 verbinding uitvalt als het regent. 512/3000 was helemaal een ramp.

Aantal km's weet ik niet meer. Verbinding klapt er elke dag verschillende keren uit.

Eerst stond er in de config opermode = multi_adsl2plus

Nu opermode = multimode

Dus zo is het goed :)

Prog van jouw zal ik nog eens nader gaan bekijken of ik er iets mee kan doen, werk je er zelf soms mee?

BlaBlaBla

• basz

basz

Professioneel prutser

Ja, ik heb sinds kort ook een speedtouch 546 (de livebox van wanadoo ligt 'onder de voorwielen van mijn auto') en 'baalde' een beetje dat ik met de livebox intrainde op 20480kbps en met de speedtouch op 18470kbps... nouja... niet balen, maar gewoon... de frustratie dat een livebox het beter zou kunnen dan een speedtouch... ;)

Met die tool kan je je speedtouch tweaken. Stabielere lijn, hogere snelheid, blabla.. kijk maar wat rond... als je lijn 'klappert' zou ik de target SNR op het tabje 'modemoptions' eens wat hoger zetten..

Verwijderd

Strider schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:55:
Ik heb een Speedtouch 546 router en ben aangesloten op een ADSL 2 centrale, maar ik heb gewoon adsl 1 internet.

Om je router/moden beter te laten werken kun je in je speedtouch proggen dat je op een adsl 2 centrale zit aangesloten, maar gewoon adsl 1 innet hebt :) Via een telnet sessie.

Nu is mijn vraag, weet iemand hier de commando's voor?
Heb je zo'n rot verbinding dat je dat handmatig wil veranderen dan?
Mijn Seedtouch heeft eerst ook met een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ centrale gewerkt en dat gaf nooit problemen.
Zit nu met het zelfde modem op een 12000/1024 ADSL2+ verbinding en daar heeft hij ook geen problemen mee.(even een reset en hij werkte)
Over een maandje stap ik over op een 24000/1024 verbinding via BabyXL en me modem gaat gewoon weer voor de verbinding zorgen met een paar andere instellingen dan natuurlijk.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Mijn Seedtouch heeft eerst ook met een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ centrale gewerkt en dat gaf nooit problemen.
Zit nu met het zelfde modem op een 12000/1024 ADSL2+ verbinding en daar heeft hij ook geen problemen mee.(even een reset en hij werkte)
Over een maandje stap ik over op een 24000/1024 verbinding via BabyXL en me modem gaat gewoon weer voor de verbinding zorgen met een paar andere instellingen dan natuurlijk.
Ik ga ook maar weer terug naar de oude situatie met m'n Speedtouch Home ADSL1 modem. Ik heb n.l. een Basic ADSL verbinding bij XS4ALL en merk geen snelheids verbetering met de Speedtouch 546 ADSL2 modem/router. Qua router heb ik toch liever mijn Draytek 2900G.

• Strider
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:24:
[...]

Ja mijn verbinding is echt uber fucked up gaar, maarja beter dan 56k :)

opermode = multi_adsl2plus

Op deze setting vliegt hij er de hele tijd uit, erg irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 28-09-2006 12:34 ]

BlaBlaBla

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Merijn70 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:44:
[...]

Ik ga ook maar weer terug naar de oude situatie met m'n Speedtouch Home ADSL1 modem. Ik heb n.l. een Basic ADSL verbinding bij XS4ALL en merk geen snelheids verbetering met de Speedtouch 546 ADSL2 modem/router. Qua router heb ik toch liever mijn Draytek 2900G.
Hou er ff rekening mee dat de 546 veel gevoeliger is voor de lengte van de gebruikte telefoonkabel. Ik heb hem hier dichter bij het ISRA moeten zetten omdat het signaal te slecht was en hij daarom te laag intrainde.
Pagina: 1