Toon posts:

Geheugen verdeling bij Dual Core processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht met een T2250 processor en 1025MB intern geheugen, verdeeld over 2 stuks van 512mb (pc4200)

Nu wil ik graag mijn geheugen uitbreiden naar 2048MB en ik heb nog 2 vrije geheugenslots. wat is de beste geheugenverdeling voor een dual core processor

A: 4x 512mb (bestaande geheugen uitbreiden met 2 geheugen plaatjes)
B: 2x 512 + 1x 1024 (bestaande geheugen uitbreiden met 1 plaatje van 1024MB)
C: 2x 1024 (bestaande geheugen verwijderen en 2x 1024 kopen)

welke keus kan ik het beste maken?? en waarom??

Alvast bedankt voor jullie reacties

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Voor de CPU hoef je het niet te doen, die delen het geheugen. Wat je wel moet doen, is een even aantal gelijke grootte modules, zodat je dual channel kunt draaien. Dus 4x512MB of 2x1024MB. Daartussen maakt het voor jouw CPU weinig uit welke van de twee je kiest. De eerste is dan denk ik de goedkoopste oplossing. De tweede bespaart echter iets meer energie (minder modules, dus minder vermogen nodig :)). Probeer in het eerste geval wel gelijk getimede modules te krijgen als wat je nu hebt, liefst zelfs identieke om problemen met compatibiliteit te voorkomen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

een laptop met 4 so-dimms? welke merk/type praten we hier over?

Aunt bunny is coming to get me!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 19:23

bl33d

I love the smell of Napalm..

Waarschijnlijk bedoel je, hoe je je laptop moet configureren voor dual channel?
Zover ik weet heeft een Dual core processor hier eigenlijk niks mee te maken.

Voor dual channel kan je het beste in je manual kijken om zeker te weten hoe je je dimms moet plaatsen. 4x512mb zal waarschijnlijk lukken mits je vrijwel identieke dimms hebt (juist timings etc.).

En ps, wat voor soort laptop is het? Meeste laptops die ik ken hebben 2 dimm banken ipv. 4.

[ Voor 11% gewijzigd door bl33d op 03-09-2006 22:20 ]