cpu cooler probleempje

Pagina: 1
Acties:

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
hallo allemaal,

ik heb een vraagje betreft de cpu cooler van mijn pc.
het gaat hier om de standaard cpu cooler van het merk AVC ( ik heb al een paar keer de cooler schoongemaakt ) het begint al een tijdje luidruchtiger te worden en ben ik dus op zoek naar een andere cooler. het liefst een low budget type aangezien ik niet weet hoe lang ik de pc nog wil houden. tot zo'n 20 euro bijvoorbeeld.
ik zit namelijk te denken aan een nieuw 2e systeem of een laptop maar mijn budget laat dat momenteel niet toe.
het gaat hier om een cooler voor een Pentium 4 2,5 GHz type socket 478.
ik heb gelezen dat de Arctic cooling Supersilent 4 Ultra een goede is in de low budget klasse.
en via allerlei sites is momenteel www.pcsilent.nl de goedkoopste. heeft er iemand ervaring met deze site ? ik heb er nog nooit van gehoord, als ze echt de goedkoopste zijn , dan wil ik 'm wel bestellen maar ik ben bang dat het bijv. misschien een nepsite is of een oplicht zaak.

mocht er iemand tips hebben of een ander goedkoop (betrouwbaar) adresje weten dan hoor ik dat graag.

trouwens, wat is het verschil met de normale Supersilent 4 Ultra en Supersilent 4 Ultra TC ???
is TC voor Temperature Controlled of zo iets ? werkt dat met elke moederboard ?

groetjes Versace1

Verwijderd

Allereerst:

Groetjes hoeft hier niet ;)

On-Topic:

Die Arctic is zeker de prijs waard, verder ziet de shop er redelijk betrouwbaar uit.
Ik zag even niet zo snel hem in de shopsurvey staan.

[Edit]
Gevonden:
http://tweakers.net/shopsurvey/6529

Zie onderstaand

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 21:42 ]

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
hai jameshondje,

dit is de link : http://www.pcsilent.nl/nl/CPU_Koelers.1/Pentium_4__478_.133/

maar wat betekent de TC dan ?
ik heb iets vaags gelezen over dat de fansnelheid wordt aangepast aan de hand van de processor temperatuur ?
hoe weet ik of de moederboard die TC functie wel ondersteund ? of werkt dit anders ?

Verwijderd

TC- Temperature Controlled.

Het kan goed zijn dat er een temp sensor in de fan zit, al weet ik dit niet zeker.