USB dongle als AP

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Af en toe krijg ik wel eens iemand die wat bestandjes wil overzetten op mijn PC, en elke keer dat gedoe met kabels wil ik van af, dus ik wil een USB dongeltje kopen maar een met AP functie zodat ik geen moeilijke dingen hoef te doen elke keer als iemand verbinding wil maken. Gewoon inpluggen en werken..

Nu kan ik bv via wifishop wel een aantal vinden maar niet echt welke als AP werken.

Hebben jullie nog suggesties?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 22:02
Je kan een WLAN verbinding toch gewoon instellen als ad-hoc?

Maar ik kan je verzekeren, dat een utp kabel trekken sneller & makkelijker in te stellen is dan draadloos.. Bovendien is draadloos gewoon traaaaag :P

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:28
SyS_ErroR schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:26:
Bovendien is draadloos gewoon traaaaag :P
Het is maar net voor welke doeleinden je het gebruikt he ;).
Voor een surf&email connectie is het perfect,
voor het uitwisselen van bestanden op het interne netwerk is het iets minder geschikt..

Maar daar gaat verandering in komen met 108Mb/s.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Moet je maar net hetzelfde merk apparatuur hebben koos :)

Met bijv. dat USB Siemens stickje van jou kun je geen 108Mbit verbinding opzetten naar bijv. een SMC kaartje, omdat 108Mbit geen officiele standaard is.

Ik prefereer zelf een kabeltje, gewoon uit de router/switch, dan krijgt de gast pc een ip en zit die al in het netwerk.
Tis nog sneller ook :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Sommige chipjes ondersteunen SoftAP (daar moet je even op zoeken met Google). Heb het zelf ooit eens werkend gehad met een RT2500, maar het was brak en veel gekloot :p

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ad-hoc will do als het echt wireless moet.

Aangezien het zo nu en dan 1 gast bak is.

Ad-hoc is als een crosskabel tussen 2 pc's maar dan mist er een kabeltje zegmaar....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 20:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is een USB memorystick niet vele malen makkelijker sneller en simpeler :?
Ik zie niet echt een nut van je oplossing, kies dan in vredesnaam voor Ad-Hoc met je bestaande WiFi nic op je PC/laptop.

Tijd voor een nieuwe sig..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
SoftAP werkte bij mij wél goed, maar alleen op een Ralink 2500 chipset, en ik weet niet of dat ook in USB dongles zit. AD-HOC zou niet kunnen als hij ook nog eens wil internetten op die andere pc.

Mijn advies is dan ook om geen USB wireless te kopen,maar een PCI (met Ralink chipset), dan kun je er een Softwarematig AccesPoint van maken.

you had me at EHLO

Verwijderd

bij de computerland hebbnen ze voor iets van 25 euro een 11 mbit accesspointje, bespaar je ene hoop geklooi :)

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Als je vlot bent en je een pc card slot hebt in je laptop kun je bij
[url http://www.expansys.nl/product.asp?code=119958]Expansys[/url] een ASUS WL-107g 802.11g Wireless LAN PC Card kopen.
De WL-107g Cardbus Card iheeft een dual-mode ontwerp welke 802.11b, en 802.11g WLAN standaards tegelijkertijd laat werken. Het laat je een software AP op je notebook opzetten. ;) Met WDS en NAT functie, brengt de ASUS WL-107g geweldige draadloze mogelijkheden en technologie.
Maar je moet wel vlot zijn.
Dit is de laatste voorraad die we van dit product hebben. We vervullen uw bestellingen daarom vanuit een 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' filosofie
;)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-04 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is er nou helemaal mis met een simpele cat 5 UTP-kabel :? Kun je ook gewoon in je switch laten hangen - en die dingen kosten helemaal geen drol meer mocht je die geen hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1